Hoi! Ik heb sinds vandaag photoshop, hele dag al lekker aan het klooien en werkt prima. Maar nu heb ik een foto van mijn woonkamer en wil ik mijn meubels graag een andere kleur geven om te kijken hoe dat staat. Alleen lukt me dat niet. Houten meubels, wit kleuren is het idee. Iemand een idee hoe? Als ik met layers en hue/saturation aan de gang ga, dan krijg ik de meubels niet goed geselecteerd en de vloer (ook houtachtig) kleurt ook mee. Ik wilde gewoon vakjes maken en opvullen zeg maar. Zal vast simpel zijn maar ik kom er niet uit..?
Ik heb dat laatst met haarkleuren gedaan, maar kan vast ook voor meubels. Is wel even prutsen en werkt niet altijd even goed maar ik vond dit wel heel fijn werken. Hoewel blond/wit dus niet zo goed werkt, maar vooruit, het valt te proberen. Ik gebruikte deze handleiding: Photoshop: Een andere haarkleur | Cursussen | Zoom.nl Nieuwe laag > Zwak licht / Soft light Kleur selecteren Penseel 60% Over de meubels bewegen, kan precisiewerkje zijn Nieuwe aanpassingslaag (New adjusment layer) Dan pas Kleurtoon/verzadiging (Hue/Saturation) Uitknipmasker maken Kleurtoon, verzadiging en lichtheid aanpassen