Hoi meiden, Mijn zoontje is de laatste weken zo driftig, als er maar iets niet naar zijn zin gaat, gilt hij alles bij elkaar, gaat op de grond liggen, maait zijn speelgoed weg etc. Vorige week is hij flink ziek geweest en nu heeft hij een amoxiciline kuur en het lijkt nog wel erger te zijn geworden hij valt nog net niet flauw bij zijn driftbuien! Zou dir er ook mee te maken kunnen hebben dat hij gewoon nog niet lekker is? Daar komt ook nog eens bij dat hij zo eenkennig is dat een vreemde niet eens wat tegen het mag zeggen of hij gilt alles bij elkaar! Wie heeft hier ervaring mee? Ik wordt er echt moedeloos van en weet niet zo goed wat ik hier mee aan moet! Hoop zo dat dit maar een fase is en ik snel mijn vrolijke mannetje weer heb! Liefs Jeluna
Ik lees mee, want we hebben er hier ook last van. Nu vind ik het binnenshuis nog niet zo erg, maar buitenshuis wel. Overigens denk ik wel dat het gewoon bij de leeftijd hoort en dat het toch een fase is waar we doorheen moeten .
Dat hebben wij met onze zoon ook gehad op die leeftijd. En ik kan je alleen maar zeggen dat het een fase is.
Ik hoop inderdaad ook dat het een fase is!! Kwam er vanmorgen achter dat hij ook allemaal rode vlekjes op zijn romp heeft, waarschijnlijk de 6e ziekte. Misschien dat het daarom nu ook extreem is! Romy, is jouw zoontje ook zo vreselijk eenkennig? Ik schaam me soms gewoon. Als iemand wat tegen hem zegt begint hij te huilen en te schreeuwen terwij het allemaal goed bedoeld is. Pff hoop dat we hier gauw weer door heen zijn!
Hier ook een driftkikkertje, lastig soms maar ik schaam me er absoluut niet voor. In winkels wil ze graag lopen, maar vaak niet meer mee, dus gaat ze languit op de grond liggen, gelukkig zonder geluid te maken, dat scheelt . Ik zeg 1 keer dat ze gewoon mee moet komen en daarna loop ik gewoon verder en Eva zegt: nou, dan gaan we wel zonder jou we. En dan komt Lisa ons altijd huilend achterna D). Als ze niet wil lopen en niet in de buggy wil (dus dat ik haar moet dragen) heeft ze pech en moet ze dus in de buggy, meestal is het een minuutje krijsen, dan een minuutje huilen en dan is het goed. Ik denk dat consequent zijn op deze leeftijd erg belangrijk is, maar ik vind dat soms ook lastig hoor, hier kwamen de afgelopen weken 2 hoektanden door en nu is ze best verkouden, dus erg lekker in haar vel zit ze dan ook niet, dan ben ik toch iets minder consequent, omdat ik het soms ook wel zielig vind en twijfel of het dwars doen is of echt troost nodig hebben.
De eenkennigheid is over het algemeen wel voorbij, maar soms als een vreemde tegen hem begint te kletsen op een goed bedoelde manier dan roept ie : Uhh en schud nee en draait ie zn hoofd weg. Maar tot een maand of twee geleden hebben we wel echt een lange periode gehad dat ik hem niet weg kon brengen naar bv het kdv. Tranen met tuiten, echt hartverscheurend soms. @Snoopy: Ja ik denk dat als ze niet lekker in hun velletje zitten, ze ook al sneller hangerig/zeurderig/mopperig zijn als normaal gesproken. Merk nu ook wel nu de laatste kiezen komen dat ie wel meer uit zn doen is. Ook omdat ie 's nachts dan wat slechter slaapt. Leuk filmpje trouwens! Ik wacht nog steeds tot Sven gaat lopen, hahaha...
Jesse loopt ook nog steeds niet, alleen als hij hooguit 3 passen naar een ander 'object' moet doen. Durft Sven ook niet?
nou herkenbaar.... hier ook drifbuien... ( ben van de week begonnen haar op de mat te zetten en daar moet ze blijven tot de bui over is.. ) En wonderwel lijkt dat te werken. Ze wordt in eerste instantie nog bozer.. maar na een halve tot hele minuut wordt het minder en ineens is het over.. Dan ga ik er gelijk heen en zeg ik dat ik het fijn vind dat ze stopt met gillen en dat het nu weer goed is geven we elkaar een kusje en we zijn weer vriendjes... Maar die eenkennigheid vind ik lastiger. Ze doet het ook bij bv mijn vader of broer ( vooral mannen ) ookal blijven ze 4 uur ofzo op bezoek.. ze houdt het stuk vol. Op schoot zitten bij mij en weg kijken. Als ze dan ook nog tegen haar durven te praten zet ze het op een krijsen... en ook in de supermarkt als ze in het wagentje zit leuk te zingen ofzo en er loopt een vreemde voorbij die zegt iets .... KRIJSEN... tja ik hoop ook heel erg dat dit een fase is...
Ons zoontje is bijna net zo oud en heeft een maand geleden ook de 6 de ziekte gehad. Hij was rond die tijd ook erg driftig. Nu heeft hij nog steeds driftbuien maar wel minder. Ik hoop ook dat het een fase is. Hij heeft eerder ook een paar maanden gehad dat hij beet. Dat was ook uit frustratie. Dat doet hij inmiddels niet meter. Dus hoop dat als hij eindelijk gaat lopen deze frustratie ook kwijt is en die driftbuien minder worden. Naar de winkel gaan is ook elke keer een uitdaging. Meestal is het een drama. Hij is snel verveelt en zet het dan op een gillen. Maar goed ik hoor van iedereen dat het een fase is. Dus we houden het daar maar op en hopen dat het snel voorbij gaat. Wij hebben ook een plekje waar wij hem neerzetten als hij een drifbui heeft of gilt. En als hij daar zit negeren we hem. Zois hij ook gestopt met bijten. Wij hebben momenteel dat hij elke ochtend om 6:00 wakker wordt, wat moeten we daar nu weer aan doen?
Nee ik denk dat hij niet durft, want hij loopt wel hele stukken mee aan de kinderwagen en aan de hand.