Ons zoontje heeft sinds zijn geboorte al wat moeite met slapen. Hij heeft sinds dat ie 3 maanden is in een Puckababy geslapen. Sinds 2 weken zijn deze vervangen voor Sleepy Wings. Hij sliep eerst wel zonder problemen zonder hulp in. Maar sinds de laatste fles van 23.00 eraf is, rond 7 maanden, gaat ie 's avonds huilen als ik hem in bed leg. Niet meteen de eerste avond, maar het begon een paar weken later. We hebben al vanalles geprobeerd, erbij blijven, uit bed halen, muziekje etc. Alleen werd het telkens maar erger ipv minder. En waren we de hele avond met hem bezig en hij sliep nog niet. Uiteindelijk besloten om hem dan maar te laten huilen, ook al brak/breekt (nog steeds) mijn hart om hem zo te horen huilen. Nu is ie na 15 tot soms een uitschieter naar 30 minuten wel stil. Af en toe jengelt of huilt ie, maar dan slaapt ie gewoon. Maar overdag is het nu dus ook begonnen, sinds 3 weken ongeveer. Eerst kon ie wel zo'n 2 uur slapen, nu ben ik al blij met 1 uur! En dan dat huilen vóórdat ie slaapt! Ik weet het niet meer iig.
Hoe lang is hij overdag wakker voor je hem weer op bed legt? Let je wel op signalen van vermoeidheid? Onze dochter had het ook, was oververmoeid, we hebben nu heel veel regelmaat, vlak na de eerste signalen op bed en nu helemaal geen gedoe meer met slspen. Als ze nu na een uur wakker wordt jengelt ze wat, draait ze zich om en gaat weer slapen.
Weet je zeker dat er niks medisch is, oortjes? Of tandjes die doorkomen? Hier is het bij ons vooral huilen als hij over zijn vermoeidheidsgrens heen is. Dat gebeurt gelukkig niet (meer) zo vaak. Als hij overprikkeld is, dan weet hij gewoon niet meer hoe hij de rust moet vinden. Zo moeilijk is dat. Hij blijft dan maar huilen, ook als we troosten. Oogjes wrijven, hoofdje schudden. Uiteindelijk ben je dan wel een tijd bezig voor hij eindelijk slaapt, want dat blijkt hij dan toch nodig te hebben. Net als mijn voorganger, denk ik inderdaad dat je heel erg moet letten op de signalen, niet rekken. En vooral wat voorspelbaarheid inbrengen d.m.v. een vaste volgorde/slaapritueeltje. Niet steeds iets anders proberen, maar even vasthouden aan een bepaald ritueel. Als hij daar dan aan went en het wordt voorspelbaar, dan komt er mogelijk meer rust. Sterkte in ieder geval. P.s. Overigens heeft onze man ook tot 7 maanden ingebakerd gelegen en daarna sleepywings. Die gebruiken we nu alleen nog bij het dagje oma/opa en mogelijk straks op vakantie. Het geeft net iets meer rust in het lijfje.
We hebben al een vast ritueel, dat hebben we al maanden. Het is dus niet zo dat wij daarin iets veranderd hebben. Hij is zelf degene die om 1 of andere reden weinig tot niet slaapt 's middags en gaat huilen als ie in bed ligt. Bij ons mam en pap heeft ie vanmiddag 2 uur geslapen! Dat doet ie daar sowieso wel goed, slapen. Waarom dan thuis niet?? Gisteren heb ik wel iemand laten komen om wateraders op te meten. Er zaten er 2 in huis waarvan de kruising op zijn kamer zat! Het zou nu weg zijn dmv ijzerdraden onder de klinkers buiten. Baat het niet, dan schaadt het niet!