Mijn ventje hoest al meer dan een week en vooral de nachten zijn een ramp! Afgelopen vrijdag langs de huisarts geweest en zijn longetjes klonken gelukkig schoon en werd geadviseerd een hoest demperdrankje te halen. Het heeft totaal geen nut afgelopen nacht maar 4 uurtjes geslapen en hem van pure ellende bij mij in bed genomen! Iemand huis tuin en keuken tips??? We zijn zooo moe
Heb je hoestdrank met Codeïne? Zo niet dan moet je die halen. Werkt hier als een trein. Ook werkt het wel ( bij mijn kindjes dan ) om ook het neusje open te houden. Dus sprayen met Otrivin voor kindjes. Niet de zoutoplossing maar de gewone zeg maar. Daar slinkt het neusslijmvlies van en ook een beetje dat van de keel. Voor de rest smeren met Luuf. Kamer goed ventileren. Geen verwarming aan. Beterschap!
inderdaad sprayen om de neus en vooral de oren open te houden. Verder bisolvon voor kinderen. Helpt hier altijd beter als de "normale" tijmsiroop.
Kamertje lekker stomen voor het slapen gaan met bijv een waterkoker, dat werkt hier goed tegen de kriebelhoest.
Ui bij het bed werkt ook voor het hoesten. Vroeger hadden we hier in NL Balsuclase en Tuclase, dit is hier niet meer verkrijgbaar helaas, dit werkte nl heel goed. In Duitsland is het nog wel verkrijgbaar onder de naam silomat. Als ik in duitsland ben dan neem ik een flesje mee naar Nederland. Mijn zoon is nu ook weer snotje verkouden met veel hoesten. de silomat werkt prima 's nachts en nu na 2 dagen silomat is zijn hoesten al bijna over. Wellicht woon je in de buurt van duitsland of ken je iemand die er vaak naar toe gaat? bij de apotheken daar is het verkrijgbaar in Siroopvorm en druppelvorm, de druppels zijn heel smerig dus je moet de siroop nemen... Laatst kwam ik ook een moeder tegen, haar zoon hoeste al weken en al 2 kuren gehad, haar gaf ik ook de tip van silomat en laatst kwam ik haar weer tegen, ze had het kunnen krijgen via internet en het hoesten was zo over Hier in Nederland heette het Balsuclase (zetpillen) en tuclase (siroop) geen idee waarom het hier niet meer verkrijbaar (de fabrikant is er mee gestopt geloof ik) is en bij de buurlanden nog wel, in belgie is het ook gewoon verkrijgbaar nl.
Ik open er net een topic over.. Hier dus hetzelfde probleem, alleen is mijn ventje wat jonger. Hopelijk zijn ze er snel vanaf en kunnen we weer normaal slapen want het breekt je inderdaad wel op!
Mijn huisarts gaf mijn idd een briefje mee waarop tucalse stond maar bij mijn apotheek was het niet vekrijgbaar! De siroop van de apotheek werkt helemaal niet! Ui en met waterkoker kamertje stomen ga ik zeker proberen bedankt dames! Hij is zo zielig .... me kleine zeehond
Ik zie dat je in R'dam woont, dus Duitsland is niet in de buurt België heeft deze hoestdrank ook nog. Tuclase was echt tophoestdrank voor de nachten. Je kan proberen via internet aan Silomat te komen in duitsland. Silomat is hetzelfde wat Tuclase hier was. En mocht je in duitsland of belgië komen neem een flesje mee naar nederland, ik zorg er altijd voor dat ik het hier heb te staan. Wij gaan regelmatig naar duitsland toe en als ik er aan toe ben neem ik het mee. de werkzame stof is pentoxyverine. Google er maar eens op, wellicht kan je zo via duitse of belgische sites er aan komen?