Help!! Even van me afschrijven. Mn meisje is sinds 2 weken van zo van slag. De hele dag door huilen!! als iets niet lukt of ze krijgt haar zin niet dan is het keihard huilen alsof ze Zich pijn heeft gedaan. Eerder werd ze ook wel boos/gefrustreerd maar Momenteel is ze zo lichtgeraakt/kort lontje. Het minste is genoeg voor een huilbui en ze is onafscheidelijk van haar beer en speen (die ze Normaal in bed heeft).Ook vanuit het uit het niets, dan wel zonder voor mij zichtbare reden krijgt ze soms een huilbui. Ze wil de hele dag bij mij zitten en af en toe speelt en loopt ze wat maar dan is het vaak snel weer mis. Ik dacht eerst dat ze niet lekker was van de mbt prik op 12 aug. Vorige week donderdag/vrijdag ook verhoging/koorts maar naaf zaterdag temp in orde en de prik is alweer ruim 2 weken terug. Dacht ook aan hoektanden ( ze heeft nu 8 tandjes en 4 Kiezen) maar het lijkt rustig in der mond al kauwt ze wel weer meer op speelgoed/en vingers meer in der mond. Slapen/eten/drinken gat gewoon goed. Voor de zekerheid gister zelfs langs huisarts gegaan om even te checken oortjes/keel etc maar alles zag er gewoon goed uit. Het is zo sneu ze zit haar zelf Ook zo in de weg!! En het kost haar ook energie, ze is momenteel heel snel moe en doet weer 2 slaapjes. Terwijl ze net richting 1 ging. Ik wil haar zo graag helpen maar weet niet wat het is. Dacht misschien bog frustratie. Ze loopt net los, sinds 2,5 week hele stukken los door de kamer. En qua praten kan ze wat woordjes en duidelijk maken met wijzen 'die' haha. Maar het duidelijk Maken wat er mankeert natuurlijk niet. Het is trouwens niet de hele dag huilen. Er wordt tussendoor gespeeld, gelachen en 'gekletst'. Het is echt jantje huilt en lacht . Sorry boor lange verhaal!! Nog meer kindjes van dezelfde leeftijd die ook Zo'n fase hebben? Of gehad? Em hoelang duurde het?
Hier ook gehad, de beruchte 15 maandensprong of fase. Was de ergste ooit. Toen het op zijn ergst was was het ook bijna afgelopen. Ineens werd hij wakker en lachte en speelde weer zoals voorheen en kon nieuwe dingen Het was echt een felle fase en ik zag aan hem dat hij ook niet wist wat hem overkwam. Vond het ook zielig voor hem.
& sydneys: bedankt voor de reactie. Fijn wat herkenbaarheid. Indd ik zie ook soms die onmacht in die oogjes . Hier nu al bijna 2 weken, ene dag meer dan andere en ook momenten op dag wisselen zich af. Hoelang duurde het bij jouw zoontje?
Uhm...ja...Finley lijkt nu ook wel in een soort dreumespuberteit te zitten. Om het minste of geringste volgt een huilbui en als hem iets niet lukt, vliegt het door de woonkamer heen..... Als hij boos is, dan trapt hij ineens wild met zijn benen (deed hij voorheen nooit). Dus zeer herkenbaar inderdaad.
Hier Deels herkenbaar. Hij is sneller boos en gefrustreerd en kan snel huilen. Daar tegenover staat dat hij ook eigenlijk heel vrolijk is en de hele dag grapjes maakt. Het slaat dus soms ineens om en dan is alleen mama goed genoeg en een kwartier later is het weer dolle boel gelukkig.
Hier ook hoor; vaak brullen als ik het waag om weg te lopen. Huilen en soms zelfs slaan als ze gefrustreerd is of haar zin niet krijgt. Logisch toch; ze worden steeds ouder en wijzer, dat meegaande kan natuurlijk niet blijven. ( snik haha) Maar er staat wel tegenover dat ze nu alleen maar leuker worden; gillend wegrennen als ik roep: ik ga je pakken! Woordjes leren, grapjes maken, het wordt steeds leuker en gemakkelijker communiceren met haar, het is echt een leuke fase vind ik, maar het baby zijnde is er natuurlijk vanaf!