Baby 10 maanden die eten weigert

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Lisann, 2 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lisann

Lisann Actief lid

18 apr 2014
    182
    0
    0
    NULL
    NULL
    M'n zoon van 10 maanden eet al ongeveer een maand netjes zijn ontbijt (een papje en wat fruit) en lunch (een boterham met smeersel en yoghurt), maar sinds een dag of 3 weigert hij zijn ontbijt en lunch. Hij trekt vieze koppen, begint te kokhalzen (ietwat geacteerd wel) en slaat het vorkje weg.. Het avondeten vind hij dan weer geen enkel probleem.

Ik probeer het bij 3 flesjes melk per dag te houden en geef hem tussendoor gewoon water met diksap en rijstwafeltjes.

Maar ik vind het zo jammer, want het ging zo goed, en ik heb geen idee waarom dit ineens zo omgeslagen is. Iemand ideeën/ervaringen?

2. Cammy

Cammy Fanatiek lid

24 feb 2014
    1.905
    2
    38
    Fase of tandjes die doorkomen. Gewoon blijven doen wat je deed, hetzelfde aan blijven bieden. En als hij niet wil, vooral niets anders aanbieden. Komt vanzelf wel weer goed en maak je geen zorgen hij komt heus niks te kort. Hier zijn het af en aan fases. In de fase dat hij niet eet is het 's ochtends een paar happen pap, een stuk fruit, een paar happen boterham en paar happen avondeten. Als zo'n fase weer voorbij is dan eet hij als een bootwerker! Een heel bord pap, 2 stuks fruit, 2 boterhammen, weer fruit en soms wel 2 borden avondeten;)

3. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Ik sluit me aan bij Lisann. Als je kindje op de mijne lijkt, komen er waarschijnlijk nog wel meer van deze fases :).

4. Lisann

Lisann Actief lid

18 apr 2014
    182
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh goed om te horen! Ik was dus inderdaad bang dat hij tekort zou komen.. Vooral omdat het nogal een vreetzak was :)
    Dan blijf ik gewoon stug volhouden tot hij weer meewerkt ;)

5. Zohra

Zohra Fanatiek lid

20 mei 2015
    2.005
    322
    83
    Je kan ook eens proberen of hij misschien zelf wil eten, dat was destijds bij die van mij het probleem. Toen ik me na een hele toestand even had omgedraaid zat mevrouw vrolijk zelf in haar bordje te graaien en haar vuistjes af te likken.
    Of geef hem een eigen lepel en voer hem met een tweede, dat helpt soms ook wel.
    Wordt wel een troep, maar ja :)
    En anders: inderdaad niet wanhopen, soms hebben ze er gewoon even geen zin in, dat gaat vanzelf weer over.

6. Lisann

Lisann Actief lid

18 apr 2014
    182
    0
    0
    NULL
    NULL
    De "lepel geven en zelf een vorkje gebruiken" tactiek heb ik gedaan, en dat hielp heel even, maar inmiddels ook niet meer... En hij wilt ook zelf niet eten.. Dan begint hij net zo te kokhalzen en gooit hij het op de grond (vinden de katten dan weer niet zo erg ;) )

Hij vertikt het ook steeds om te slapen, terwijl dat eerst ook heel goed ging.. Dus ik denk (en hoop) dat het een fase is dan maar!

Deel Deze Pagina