Weer een spenenafkick topic...

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Druif78, 6 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sannie30

sannie30 Fanatiek lid

24 jan 2011
    1.050
    9
    38
    Ja, en dat zal ze waarschijnlijk iedere keer blijven doen als je niet vol blijf houden. Geloof me maar dat het zo'n "opluchting" is, als je 2 dagen verder bent.

Je moet idd wel ff goede afspraken maken met je partner. Ik heb het ook een keer geprobeerd zonder te overleggen. Man kwam helemaal over de zeik naar boven, "wat is er toch allemaal aan de hand"!! Ben er toen maar mee gestopt, want dat voelde voor mij ook niet fijn. Volgende dag ff afspraken over gemaakt en toen ging het beter.

Je zou elkaar ook ff af kunnen wisselen. Zodat je zelf het gekrijs even niet hoef te horen ;) maar ik denk dat het uiteindelijk wel meevalt. Als je mijn eerdere post leest dan zul je zien dat het de 1e dag 3x10 minuten was en de 2e dag 2x10 minuten. Wat is nou 30 minuten op 24 uur :D

2. fiona1987

fiona1987 Fanatiek lid

16 mrt 2009
    1.074
    0
    0
    renkum

ja das waar maar tja vind het zo zielig als ze huilt:) en wat als ze dan blijft huilen???:(

3. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    bedankt voor je ideeën! De spenen in een vuilniszakje in de kliko/aan de spenenvuilnisman gooien/geven en mee laten geven met de vuilniswagen is voor hem denk ik wel een geschikt verhaal! Misschien kan ik hem als beloning een speelgoed vuilniswagen kopen ofzo?!

En ik denk dat ik het misschien ook wel voor zn verjaardag in februari wil doen. het koppelen aan een verjaardag, wat voor een kind al spannend genoeg is en waarbij hij ook al genoeg cadeaus krijtt is misschien ook niet heel handig....

lien: ik duim voor je dat het werkt, ze klinkt gemotiveerd! laat je het even weten hoe het ging??

4. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Hier was het één avondje een uurtje. Ik ben een paar keer naar boven geweest om haar te troosten en heb toen liedjes met dr gezongen en uiteindelijk is ze goed in slaap gevallen.
    Toen ze de volgende dag dus merkte dat ze best zonder speen kon slapen was het goed voor haar.

Sommige kinderen zullen vast meer huilen of langer maar het is écht een kwestie van doorzetten!

@ Druif het belonen is volgens mij héél belangrijk hierbij dus als hij graag een vuilnisauto wil zou ik dat zeker doen.
    ik heb mijn meisje gevraagd wat ze graag in dr schoentje wilde en toen zei ze snoepjes:)
    Dus kreeg ze chocomuntjes. Ze heeft ze trouwens allemaal gedeeld met haar grote broer.

5. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Ik denk dat wanneer je 1x toegeeft, je al het voorgaande wat je hebt geprobeerd teniet doet. Wel consequent zijn dus.... daarom heb ik waarschijnlijk nog niet eerder echt doorgezet ;)

6. sannie30

sannie30 Fanatiek lid

24 jan 2011
    1.050
    9
    38
    @Fiona1987; om eerlijk te zijn geen idee, ik kan alleen uit eigen ervaring vertellen hoe het bij ons ging. Wat mij hielp om niet toe te geven aan dat huilen, is relativeren. Zielig? Ja, op dit moment misschien wel ff, maar morgen zijn ze het alweer vergeten. Ze houden er geen trauma aan over ;) maar misschien is het relativeren met e en tweeling gewoon makkelijker; ik kan ze gewoon niet allebei tegelijkertijd troosten. In het verleden kwam het dus wel vaker voor dat er eentje hartverscheurend aan het huilen was, terwijl ik de ander aan het troosten/voeden/wassen/enz enz was. en dan doe je wat je kan, maar soms kon je gewoon niet anders....

7. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Even inhaken op Sannie, ze mogen ook best even verdrietig zijn toch?!?
    Dat hielp mij een beetje. Ze is ruim 3 jaar verknocht geweest aan dat speentje en opeens beslissen wij dat ze er afscheid van moet nemen.
    Dan mag ze best verdrietig zijn.

8. sannie30

sannie30 Fanatiek lid

24 jan 2011
    1.050
    9
    38
    @ pinguin72: zekers! En daarom troost je ze tussendoor ook. Als ouder pak je van het ene op het andere moment een troost-ding of hun gewenning af. Ik zou ook verdrietig zijn ;) maar troosten doen je nu dan met woorden en lief voor ze te zijn.

9. lovelymom

lovelymom Fanatiek lid

30 nov 2011
    3.798
    0
    0
    hier is het nacht 2
    afgelopen nacht heeft ze tussen in gelegen ze werd wakker toen we der op haar eigen bedje legde en meteen weer huilen op der speen

vanavond ging ze zonder huilen zo slapen!!
    woehoee

10. lien123

lien123 Niet meer actief

Nou dat viel me even tegen...:(.
    Vanmorgen vol goede moed envelop bekleurd met mn dochter, stickertjes erop, speentje erin. Nu gaan we m samen naar de spenenfee brengen, vertel ik haar. Wat ik dus al weken tegen haar zeg. Zegt ze opeens, NEE, wil ik niet, ik wil mijn speen! :$
    Hmm, toch over kunnen halen, speen in de brievenbus, grote meid!

Toen kwam t middagslaapje. Ik tegen haar: nu ga je slapen zonder speen. Denk je dat je dat kan? Ja hoor, knikt ze.

Komen we boven, zegt ze: Mama, waar is mijn zonderspeen? :);):(

Toen anderhalf uur bezig geweest, mevrouw wou niet slapen...:)

Dus nu maar vanavond weer proberen!!! Iemand nog tips??

11. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    lien het enige advies wat ik je kan geven is doorzetten!
    En er voor zorgen dat er morgen een brief terug voor haar komt van de spenenfee met een cadeautje ofzo;)

12. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    O help, dit soort verhalen wil ik niet horen :p hihi... Wat vervelend joh... Het enige advies wat ik heb (zonder ervaring dus) is: blijfbconsequent en geef niet toe want dan wordt t de vogende keer nog moeilijker!!!

13. lovelymom

lovelymom Fanatiek lid

30 nov 2011
    3.798
    0
    0
    druif !!! hier een goed verhaal terwijl N echt verslaafd was aan de speen wij gaan nacht 3 in en het gaat nog super goed!!
    ze vraagt er wel om maar dan zeg ik dat ik hem niet meer heb
    en dan is het ook goed

14. lovelymom

lovelymom Fanatiek lid

30 nov 2011
    3.798
    0
    0
    ze wordt volgende maand 3.5

15. lien123

lien123 Niet meer actief

Druif, ik heb al een positief verhaal hoor!

En Pinguin, ze heeft meteen haar cadeautje gehad nadat we de brief zijn gaan posten, die fopmuis die je bij dat boekje van Difrax kreeg, maar daar vond ze geen bal aan, hihi! ;)

Vanmiddag heb ik haar uit bed gehaald, er was geen land mee te bezeilen. Maar vanavond dus lekker vroeg naar bed, en ik ben naar boven gegaan, heb alle smoezen gehoord, zelfs dat het bed te klein was, hahaha! Ongelooflijk, nog geen 2,5 jaar oud...

Maar ik ben bij haar gebleven, heb slaap-kindje-slaap 100 keer gezongen. Ze werd er helemaal rustig van en na 10 minuten viel ze gewoon in slaap! Ze heeft nog wel haar speendoekje, die mag ze natuurlijk houden. Maar met een hand op haar borst, is ze vol vertrouwen gaan slapen! En daarna ben ik weg geslopen!

Ik ben zo trots op mijn meisje!!! :D:D:D

16. lovelymom

lovelymom Fanatiek lid

30 nov 2011
    3.798
    0
    0
    lien knap hoor!! ze zal morgen wel weer smoesjes gaan verzinnen
    hier op nacht 3 en mw die vroeg vanavond weer om der speen maar gewoon kort en duidelijk gehouden

17. sannie30

sannie30 Fanatiek lid

24 jan 2011
    1.050
    9
    38
    Wat goed zeg, al die positieve verhalen hier. Hoop dat het veel vertrouwen geeft aan de mama's die nog twijfelen...

18. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    @Lien123, knap hoor!

@Lovelymom, jouw meisje is wat ouder dan mijn zoon.

O Druif, wanneer wil je gaan beginnen? Zelf durf ik nog niet, ben te bang dat het nachtelijke drama's worden. Ik ben gewoon hartstikke blij áls ik kan slapen en mijn jongste dus ook slaapt...

19. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Lien, wat goed dat het nu al weer beter ging! Op zich denk ik dat kinderen wel hel snel wennen aan een nieuwe situatie. Volhouden dus en niet toegeven! En natuurlijk wel gewoon begripvol zijn, want het IS ook even heel moeilijk voor ze!!

Lovelymom: wat goed!! Ik denk dat je het zwaarste wel achter de rug hebt nu...

Paarse: ik denk dat ik er al binnenkort mee ga beginnen maar heb ook nog een beetje koudwatervrees;) hihi...
    Ik wilde eerst wachten tot zn verjaardag maar ik ben nu al zo bezig met het voorbereiden dat het dan te lang gaat worden. Ik denk dat het effectiever is om nu maar spijkers met koppen te slaan. Al ben ik wel doodsbang voor nachtelijke jankbuien...

Vanavond heb ik het er wer over gehad. Ik kwam weer met mn vuilniswagen verhaal, zegt ie heel beslist: ik wil mn speentjes niet aan de vuilniswagen meegeven... Mmm, sta je daar met je goede gedrag... Wat nu? Dus ik vroeg hem: aan wie zou je ze wel willen geven dan? (stevig hopend dat hij niet zou zeggen: aan niemand) hij antwoordde: aan opa en oma. Ok, prima, dus ik zei hem dat ik een goed ideetje had en vertelde hem zo enthousiast mogelijk dat we een cadeautje kunnen maken voor opa en oma, een doos met darin al zn sleentjes. We pakken het mooi in met een strik en mooi papier en dat geven we dan aan opa en oma. en omdat hij dan zo lief en stoer is, krijgt hij ook een cadeau terug. Op de vraag wat hij dan zou willen zei hij dat hij graag iets van thomas de trein wilt hebben. Dus aar ga. Nog even achteraan ;) En hopen dat hij morgen en overmorgen en dan en dan ook nog zo enthousiast is over het plan. Het is iig iets waar hij nu zelf achter staat. Wie weet gaat het dus al zeer binnenkort gebeuren. Ik wil wel even een dag uitkiezen dat ik daarna 3 dagen vrij ben ofzo ivm eventuele slapeloze nachten en ook niet te veel spanning voor hem....
    Pffff...

20. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    slaapt je jongste door? Dan zou ik ook gewoon een weekend pakken dat hij en je man kunnen aflossen ;)(uitgaande van het ergste) als je jongste nog niet doorslaapt dan kan je het ook wer zo bekijken: je bent dan toch al brak van de nachtelijke taferelen... Dan meteen maar doorpakken :D

Deel Deze Pagina