ik heb dit gevonden op het internet en wou graag weten of dit genoeg is, ik beval in het ziekenhuis. Kraampakket: Waar je ook gaat bevallen, in je kraambed heb je een kraampakket nodig. Meestal krijg je dit van je verzekeraar. Is dat niet zo? Dan kun je bij het Kruidvat of Prénatal kant en klare kraampakketten kopen. Een kraampakket moet in elk geval de volgende zaken bevatten: Ongeveer 8 celstofmatjes Steriele gaasjes (twee pakjes) Een navelklem Alcohol om te ontsmetten Watten Kraamverband
Persoonlijk, ik beval thuis als het aan mij ligt, koop ik er nog een pak kraamverband bij maar verder is het voldoende
Maandverband? Mijn man heeft na de bevalling nog een aantal pakken kraamverband moeten kopen hoor. Ik deed er steeds twee in mijn onderbroek, half over elkaar heen.
Krijg jij het echt niet vergoed? Die celstof matten zijn wel heeeeeeeeeeel fijn om te hebben...en ookal beval je in het ziekenhuis...je weet maar nooit hoe het loopt (vliezen etc) Zo'n werelds bedrag is het toch ook weer niet.
nee dat weet ik wel, maar ik bedoel als je het los koopt die dingen die hier genoteerd staan of je dan goedkoper uit bent dat die 27,99?
volgens mij hebben drogisterijen ook kant en klare pakketten en i.d.d. ik zou ook extra maandverband, en kraamverband in slaan
ik zou niet zo weten waat ik die grote celstof matjes kan kopen eigenlijk...en wat dat zou kosten. Maar denk dat het wel aardig overeenkomt... ik ga ff google
Celstof matjes kun je zeker bij de apotheek krijgen. Evenals allerlei ander 'ziekenhuis- en verbandachtig' spul.
Bij de ETOS, ik heb nl. extra gehaald. Een pak met twee stuks kost ca. 9 euro. Ik heb mijn pakket van de verzekering gekregen, en er zaten twee pakken kraamverband in, niet maar 1.
van die matjes heb ik ook nog behoorlijk wat bijgekocht. Vond dat wel prettig voor s'avonds. En kraamverband zijn ook wel flink wat pakken doorheen gegaan. Voor de rest ligt hier alles nog in de la.
ik heb die matjes later gebruikt in bed tijdens de zindelijkheid training en ik gebruikt ze ook wel op strand enzo als verschoonmatje. Ik heb nog zat celstofmatjes, dus als iemand ze nodig heeft, dan komt ie ze maar halen (zwolle).
hmm en wanneer hebben jullie het kraampakket ontvangen van je zorgverzekeraar? de kraamhulp waarmee ik een intake heb gehad afgelopen week die zei dat ik het kraampakket in week 27 toegezonden zou krijgen.. ik heb nog steeds niets binnen..
Helemaal niet veel later hoor als 27 weken... Ik heb het kraampakket vorige week ontvangen en ben nu pas 29 weken. Ben verzekerd via CZ.
hoi hoi ik had in plaats van kraamverband inlegluiers van de kruidvat of trekpleister. ze zijn net zo groot alleen waren ze goedkoper dan originele kraamverband. en misschien toch wel een matras beschermer nemen. je weet maar nooit waneer de vliesen breken. groetjes sandra
aah misschien dat ik het kraampakket daarom nog niet heb.. ik ben verzekerd bij Menzis.. Ik wacht nog even af aankomende week..