Straks Sinterklaas: schoen zetten

Discussie in 'De lounge' gestart door Mirella28, 20 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mirella28

Mirella28 Fanatiek lid

17 aug 2006
    1.143
    0
    0
    Administratief
    Rotterdam
    Ok, ik ben beetje vroeg, maar ik vroeg me gewoon af hoe jullie het doen met die Sinterklaas gein.

14 November komt ie alweer op tv aan met die stoomboot en dan kijken alle kleine kindjes inclusief die van mij dus (ookal is ze bijna 3, ze weet dat ie bestaat en dat ie gelijk staat aan cadeautjes).

En dan duurt het dus nog ruim 3 weken voor het heerlijk avondje is gekomen!

Mijn vraag: hoe vaak laat je je kind de schoen zetten en vanaf welke leeftijd? En wat doe je er voor cadeautje in? (iets kleins of snoep/chocola?)

2. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    mijn dochter mag elke dag der schoen zetten. doe 2 a 3 keer per week een klein kadotje van ongeveer 1 euro zoals boekjes maar soms iets duurder zoals sinterklaas cd en de andere dagen wat lekkers zoals chococentjes, letter, kikker, marcepijn en soms gew0on een mandarijn.

vorig jaar ook zo gedaan en ging prima. 1e wat ze deed wassmorgens naar der schoentje renne

vorig jaar

3. Chingy

Chingy Actief lid

28 apr 2009
    356
    0
    0
    Brabant
    Mijn dochtertje mag 3 keer in de week haar schoen zetten. Eerst gaan we op de bank (heel hard anders hoort hij het niet:D) sinterklaas liedjes zingen, dan schoentje zetten, met een mooie tekening en iets lekkers voor het paard erin (soms ook een flesje bier voor zwarte piet ;))

Ik doe altijd 2 x iets lekkers (pepernoten en een mandarijntje ofzo) en 1x een klein cadeautje. ik zorg er wel altijd voor dat sinterklaas een briefje terug schrijft...

Het is al spannend genoeg voor ze dus ik vind 3x per week meer dan genoeg.

4. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Wij laten Eva straks ook elke dag haar schoen zetten. Ik denk dat het op haar leeftijd erg verwarrend is als ze af en toe haar schoen mag zetten, maar dus ook vaak niet. En op 5 december zeggen we gewoon dat het de laatste avond is dat Sinterklaas cadeautjes geeft en dat hij daarna weer weg is. En dat ze dan dus ook geen schoen meer kan zetten.

Wij gaan er niet telkens cadeautjes in doen, ik denk een keer of 3 wel een echt (klein) cadeautje en de andere keren een paar pepernoten, een soepstengel, wat rozijntjes enzo. Ik denk dat ze zelfs met een banaan al heel bij zal zijn ;). En ze krijgt 5 december al cadeautjes, dan weer kerst en een paar dagen later haar verjaardag alweer. Dus we maken het niet te gek. Daarentegen krijgt ze tussendoor als ze iets echt leuk vindt wel eens een cadeautje. Omdat alle feestdagen en haar verjaardag dus in 1 maand vallen.

5. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.817
    3.344
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Ik denk dat ze het hier nog niet zal begrijpen, maar ik wil het hier al wel gaan doen strakjes. En eigenlijk net zo als wij het vroeger thuis deden:
    Iedere dag de schoen zetten, maar in principe kwam Sinterklaas/Zwarte Piet om de dag langs. Meestal zat er wat van snoepgoed in en soms een klein cadeautje. En tja, die hebben ze genoeg bij de wibra, zeeman en action, dus dat gaat wel lukken ;) .
    Wel wil ik wat 'gezond' snoep er voorlopig in gaan doen. Zoals krentjes, soepstengel ofzo die ik leuk versier. Mandarijntje durf ik nog niet te geven ;) want dat had ik anders zeker gedaan. Maar ik gewoon nog even rondkijken strakjes in de winkels wat er is.

6. Ineke1983

Ineke1983 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.322
    0
    0
    Limburg, België
    Dit is voor de kindjes bij mij in de klas erg verwarrend (geef les aan groep 3/4 - eerste en tweede leerjaar) sommigen krijgen supergrote cadeautjes anderen niets!
    Wat ik zou doen is dit: vanaf 3 weken op voorhand schoentje zetten en er de eerste week nog niet elke dag iets instoppen, soms een mandarijntje of klein snoepje... en 2 weken op voorhand elke dag iets kleins... de week ervoor dan eens een snoepje en dan een kleine verrassing (boekje of stickers of zo)...
    Ik zou hier zeker niet in overdrijven, ik merk dat de meeste kinderen al heel blij zijn als ze iets kleins krijgen, gewoon omdat ze het gevoel hebben dat ze "flink" zijn en er aan hen gedacht wordt :)

7. conny75

conny75 Fanatiek lid

18 jan 2007
    1.881
    0
    0
    tilburg
    Hier ook 2 a 3 keer per week, ligt er net aan hoe het uit komt. Ik heb alles al in huis gehaald :), ben een beetje vroeg maar nu is de prijs nog leuk ;)
    Ik heb boekjes, schriftjes, pennetjes enz maar natuurlijk ook snoepgoed.

Ik heb zelf een paar jaar geleden van een grote doos een open haard gemaakt, ik doe er wat lampjes in en daar mogen ze de schoen voor zetten. De kinderen vinden het helemaal geweldig en ze hebben er eigenlijk nog niet eens door dat die openhaard nep is, hahahaha

8. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.817
    3.344
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    dat is ook nog een goeie ja :) een banaan valt ook makkelijk te versieren met wat uitgeknipte zwarte pietjes ofzo :)

9. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.267
    6.797
    113
    Isabella mag vrijdag tot en met zondag haar schoen zetten.

Ik haal ringetjes ( 6 in een doosje) en armbandjes ( is ze nu helemaal weg van) en verder pepernoten en schuimpjes.

10. Aszz

Aszz Niet meer actief

Hier alleen in het weekend. Met een kleinigheidje.
    Strooigoed, velletjes stickers en wat van die rotzooi.

Ach, met 3 plukken hooi is hij al blij :D

11. Roodkapje1979

Roodkapje1979 Fanatiek lid

22 feb 2009
    2.729
    0
    0
    Hier net zo! Vind het meer als genoeg zo!

12. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik ga lekker makkelijk helemaal niets versieren ;). Eva is denk ik al heel erg blij als er iets in HAAR schoen zit! :)
    En wij hebben een echte open haard, dat is wel erg leuk. Ben wel benieuwd hoe ze op het hele verhaal reageert.

13. Mirella28

Mirella28 Fanatiek lid

17 aug 2006
    1.143
    0
    0
    Administratief
    Rotterdam
    Leuk! Ik heb nu al voorpret met het uitzoeken van kleine cadeautjes.

Maar hoe oud zijn jullie kinderen?

14. Mirella28

Mirella28 Fanatiek lid

17 aug 2006
    1.143
    0
    0
    Administratief
    Rotterdam
    En waar laten jullie de schoen zetten als je GEEN open haard hebt?
    Bij de verwarming?
    Of bij de voordeur / tuindeur ofzo?

15. Setteke

Setteke Niet meer actief

Hier mogen ze 2 tot drie keer per week hun schoen zetten. In het weekend zit er dan een klein kadootje in, de andere keren iets lekkers.

16. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Da's wel cool zeg! Heb je er toevallig een foto van? Wij hebben nl. geen open haard en geen schouw in ons huis! Wij hebben enkel een pijpje van de verwarmingsketel (op gas) op ons dak staan. Hoe kan de sint hier nou binnen? :D

We mochten vroeger 1x per week onze schoen zetten en de 2 weken voor Sint kwam, 2x per week. De eerste maal was op 1 november. Elke dag vind ik persoonlijk wat veel van het goede, maar dat is voor iedereen een persoonlijke keuze. De kindjes zullen het alvast heel fijn vinden! ;)

17. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik doe het nu alleen maar zo vaak omdat Eva nog klein is en ik geen zin heb om telkens uit te leggen waarom het vanavond wel mag, en morgenavond niet. En daarom worden het maar zo'n 3 kleine cadeautjes en verder soms wat lekkers en dus soms ook wat verantwoords ;). Volgend jaar wordt het waarschijnlijk niet elke dag.

18. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

7 jun 2009
    3.029
    1
    0
    Hier zet Noah in 't weekend haar schoen en meestal mag ze bij oma (waar ze eens per week logeert) ook nog wel d'r schoentje zetten.

Wij zetten de schoen in de keuken, waar we 'n raampje openzetten... Piet laat ook nog wel eens een spoor van pepernoten achter trouwens... ;)

19. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Je uitleg is aannemelijk! :D

Nee, je hebt inderdaad gelijk dat als de kindjes zo klein zijn, dat het moeilijk uit te leggen is.

20. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Da's een goed idee! Moet ik zeker en vast onthouden! ;)

Er was ook al iemand die zei: Sinterklaas kan overal binnen, want zijn sleutel past op elke deur. Nou, wij hebben overal rolluiken hangen... ;)

Maar het raam, dat ik daar niet aan dacht! :D

Deel Deze Pagina