Weer een topic over energieleveranciers!

Discussion in 'De lounge' started by Marleen31, Feb 12, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Marleen31

Marleen31 Fanatiek lid

Aug 5, 2011
    2,586
    475
    83
    NULL
    Noord Holland
    Dag dames,

Vandaag kreeg ik mijn jaarafrekening van de Nuon, net als vorig jaar klopt er weer geen fluit van, geschatte meterstanden enzovoort. Terwijl ik netjes de standen heb doorgegeven. Kortom: ik ben klaar met de Nuon!

Nou ben ik nooit eerder overgestapt omdat ik geen zin had in de rompslomp en addertjes onder het gras, kleine lettertjes en dergelijke. Nu zie ik door de bomen het bos niet meer, zoveel aanbiedingen van verschillende leveranciers! Weten jullie waarheen ik moet overstappen zonder addertjes e.d.?
    Welkomstpremie zou leuk zijn! Of andere aanbiedingen.
    Hebben jullie weleens via een onafhankelijke website iets afgesloten zoals energieprijzenverlijken. com?

Bedankt voor de tips alvast!

Groetjes, Marleen

2. Sandana

Sandana VIP lid

Jan 9, 2012
    5,682
    5
    38
    Female
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Ik woon in Duitsland en ik heb het via een duitse vergelijkingssite gedaan, dit jaar voor het eerst. Ben benieuwd, als het goed is zijn weal over. Heb al de eindafrekening gekregen en we hebben nog stroom dus zal wel gelukt zijn :)

Elk jaar overstappen is gunstig, dan krijg je elk jaar een kortingsbonus! En je kunt Nuon zeggen dat je wilt overstappen, kunnen zij nog een tegenbod doen. Maar geloof niet dat dit een beter bod is dan de andere partijen. Ik zou het zeker doen als ik jou was. Kijk wel naar hoe ver van tevoren je moet opzeggen en of je een contract voor een aantal jaren of een jaar afsluit. De bonus vervalt als je voor het einde van het contract weg gaat naar een andere aanbieder.

3. Chiggy

Chiggy VIP lid

Aug 29, 2010
    12,876
    25
    38
    Rotterdam
    Ik ben overgestapt via gaslicht.com, die hadden de beste aanbieding. Is helemaal zonder problemen gegaan en ik ben van plan het voortaan elk jaar te doen

4. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,862
    19,268
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    Wij zijn net overgestapt via Vereniging Eigen Huis. Die houden jaarlijks een soort veilig, waarbij diverse leveranciers kunnen bieden. Je kunt je daarvoor inschrijven (is voor leden gratis, weet niet hoe dat voor niet-leden is). Je geeft dan op hoeveel energie je gebruikt en krijgt dan na de veiling een mail welke aanbieder het meest voordelig is. Dan beslis je of je overstapt.

Dit jaar hebben wij voor het eerst de overstap gemaakt. Het voelde voor mij wel voordelig om via Eigen Huis over te stappen. Als er dan iets misgaat, kun je hun eventueel nog laten bemiddelen. We moeten natuurlijk de eerste rekening nog afwachten, maar we krijgen sowieso aan het eind van het maar 100 euro extra korting. Alles bij elkaar schatten we dat het 10-20 euro per maand gaat schelen.

Overigens werden we na de overstap prompt gebeld door de oude leverancier. Of we toch wilden blijven, want ze konden ons nu ineens een spectaculaire aanbieding doen. Tja, dan had je dat eerder moeten doen! Ik had er best een rot gevoel bij en ik ben des te blijer dat we we zijn bij die kliek. Vaste klanten laten ze lekker te veel betalen en als je overstapt, kan er ineens vanalles.

Je zou dus ook kunnen beginnen met dreigen over te stappen, misschien krijg je dan ook wel korting aangeboden zonder dat je al die rompslomp hebt. Hoewel het mij tot nu toe meevalt hoor. Gewoon opgeven, contractje even controleren (was erg begrijpelijk Nederlands, moet ik zeggen) en het licht brandt nog steeds, dus het zal wel goed gaan!

5. diana1990

diana1990 Lid

Jul 16, 2011
    75
    0
    0
    NULL
    NULL
    kijk goed naar het tarief en laat je niet verlijden door mooie welkoms premies vaak als je die afsluit zie je dat die tarieve veel hoger liggen en betaal je nog zelf je welkoms premie let altijd goed op waneer je contract afloopt dat je weer nieuwe kiest anders krijg je variabele tarieven en die zijn altijd duurder als waneer je ze vast zet

6. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Wij hebben verschillende vergelijkingssites gebruikt en Essent kwam er goedkoop uit. Scheelt 30 euro per maand én we kregen eenmalig 110 euro gestort na de eerste afschrijving. Wij zaten bij Eon.

7. iMama

iMama Actief lid

Oct 21, 2011
    445
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij stappen in maart over naar energiedirect. Vorige week de overstap via prizewise geregeld. Inmiddels zowel per mail als post een bevestiging gekregen dat ze verwachten begin maart te kunnen leveren. Eerst moet nog het een en ander afgewikkeld worden door hun met onze huidige leverancier. Tot nu toe ben ik iig tevreden.

Welkomstpremie van 275 krijgen als korting op de jaarnota.
    Hoop dat t allemaal goed gaat ook met de jaarnota en zo. Dit is onze eerste overstap wbt energie en ergens vind ik t wel spannend. Als t allemaal goed loopt dan kijken we volgend jaar wel weer of er een andere goedkoper is.

Share This Page