weer een topic over schoonmoeder

Discussie in 'De lounge' gestart door bibi2009, 23 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. crisje

crisje Fanatiek lid

5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    Jeetje zeg, wat een schoonouders.
    daar ben je mooi klaar mee, en met je man eigenlijk ook.
    Zoals die reageert klopt ook niet.

Het is nogal een stap van den haag naar friesland en vervolgens geen leuke familie en vriendinnen hebben daar.
    Ik hoop dat het niet uitkomt wat ik denk maar ik voorzie geen gelukkige tijd en relatie. Denk dat dit op den duur heel erg gaat wringen. Hoop dat je man dit tijdig inziet.

Vind het ook raar dat hij niet ergens anders wil wonen. Ik kan mij indenken dat hij niet elders in t land wil wonen, maar een paar dorpen verderop moet toch geen probleem zijn?

Koop inbetweens gordijnen, daar kun je makkelijk door naar buiten kijken en bijna niet naar binnen kijken.
    Ik heb ze ook hangen (let ff op de kleur, ik heb witte en bruine panelen hangen en heel gek maar door de bruine kijk ik makkelijker naar buiten, had t andersom verwacht)

2. Cilla24

Cilla24 Fanatiek lid

23 sep 2008
    2.810
    0
    0
    verkoopster
    Meid bijt van je af! en begin met je man.
    Als je hem zover hebt dat ie echt achter je staat zal je je miss ook sterker kunnen opstellen tegenover die holbewoners.

Ga s goed tekeer tegen je man.. zoals ik het begrijp is ie dat niet van je gewent en t zal m dan vast aan het denken zetten.

succes

3. mimi83

mimi83 Niet meer actief

meid, meid..

Wat zal jij hier mee in je maag zitten. verhuisd voor hem en dan zo'n familie op de koop toe.

ik zou eerst een duidelijk aan je vriend vertellen dat je het zo niet lang vol gaat houden en dat je op een gegeven moment voor jezelf gaat kiezen.
    Ten tweede vind ik ghet erg respectloos naar jou toe dat hij je gelijk afkapt met hou eens op over mijn moeder.. volwassen relatie: betekend praten over wat een ander dwars zit.

Ik zou daarnaast uitleggen aan zijn ouders dat jij jij bent en dat ze het daar maar mee moeten doen.

Probeer sterker in je schoenen te staan en ga anders als het echt teveel word een weekje logeren bij een vriendin ofzo.

4. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

sterkte meid, dit is echt niet fijn.

5. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    ow ik krijg kriebelende handen van dit soort schoonouders.
    Zou idd echt van je afbijten en dit niet allemaal over je heen komen. Dan zullen ze daarna vast nog meer van je vinden,maar dan ben je het iig even kwijt en weten hun iig hoe je er echt over denkt.

6. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Meid wat een hel ben je in beland zeg!

Volgende keer als 1 van beiden aankomt gelijk bij binnenkomst zeggen: Ik heb al heel veel van jullie geslikt, maar ik hou van jullie zoon dus ik vecht. Maar als 1 van jullie nog het lef heeft om 1 opmerking over mij te maken, dan is daar het gat van de deur en zijn jullie hier niet meer welkom! En nee, daar hoeft je man het niet mee eens te zijn, maar dan weet je ook gelijk hoeveel jij voor hem betekend...

Ik kan me hier zooo kwaad over maken!
    Dat waren mijn schoonouders echt niet geweest...En eerlijk waar, als mijn man dan zo tegen mij deed, had ik hem ook allang voor de keuze gesteld. Je kunt nu opkomen voor mij tegen je ouders of ik pak mn spullen en mn kindje en ga terug naar mn ouders!

7. Amika

Amika Actief lid

12 okt 2009
    179
    0
    0
    Verzorgende
    Rotterdam
    Jeetje zeg, wat een schoonouders zijn dat.
    Je man mag wel wat mee voor je opkomen vind ik. IK ben zo'n typ wat dr mond niet houd hoor. Ik zeg het dan wel netjes maar ik kan me mond niet houden ze zouden van mij echt een reactie terug krijgen. Je moet zelf ook wat mondiger worden meid. Laat zien dat je voor jezelf op komt. Laat niet met je sollen. Ze moeten ook maar accepteren dat je nou eenmaal een gezin heb met je man.

Ik zou het zo voor je zeggen hoor tegen je schoonmoeder.

8. Yukl

Yukl Niet meer actief

Wat een niveau zeg, die schoonouders van jou... Brr!

9. sjmmie

sjmmie Actief lid

27 okt 2009
    487
    0
    0
    NULL
    NULL
    wat is dat toch met die schoonmoeders! waarom willen die nog zo het leven van hun zoon's beinvloeden en beheersen.

ik zou echt met je man gaan praten, dit hoef jij in principe niet op te lossen, je bent bij voorbaat de gebeten hond en ze zal nog meer tussen jullie in gaan zitten.

heel veel sterkte!

10. hmm.. je situatie is echt ^&%&.

wil je als eerste zeggen dat ik het knap vind dat je het deelt hier..
    daarnaast denk ik dat het handig is dat je een goed gesprek met je man hier over aan gaat en hem laat beslissen.. Je kan aan geven dat je er moeite mee heb.. maar misschien is verhuisen naar een plek in de buurt ook nog een idee.. zodat man lief is verder uit de moederlijke armen is.. Hij heeft voor jou gekozen en tja als je samen gaat verlaat je allebei je ouders.. maar sommigen komen daar moeilijk los van.. Ouders kunnen een bepaalde rol hebben in het leven van een partner maar de partner zal zelf daar de grenzen in moeten aan geven. Eigen kind komt vaak beter over dan schoon..

Maar ga wel staan voor wat jij denkt want je heb laten zien dat je van hem houd en voor hem wil gaan.. verlaat het westen voor friesland dat is knap..(vind ik ..) ik woon iets lager..

Ik hoop dat je me verhaal snapt en het is niet dat je het huwelijk op het spel moet zetten maar wel dat je mag laten weten dat je er mag zijn.. En vooral dat je mag zijn zoals jij bent..

dikke knuffel van Yippie..

11. Niboma

Niboma Fanatiek lid

20 nov 2008
    1.439
    0
    36
    Vrouw
    Veluwe
    Ook ik had zo'n schoonmoeder. M'n schoonvader is een gewone normale man en zij zijn gescheiden. Dus zij deed het in haar 1tje. Ik heb het 2 jaar lang aangehoord, en langs me af laten glijden. Maar op het moment dat ze zelfs op onze trouwdag haar fatsoen niet kon houden en daar begon, en mijn ouders en vriendin en m'n 2 kinderen uit m'n vorige relatie er daar bij begon te betrekken heb ik het boek dicht gegooid. Inmiddels hebben we elkaar al bijna 2 jaar niet gezien, en heeft ze haar kleinkind maar 1 keer gezien (op onze trouwdag). Wij vinden dat de kinderen zo beter af zijn, ipv met een oma die er haar levensdoel van heeft gemaakt hun vader en moeder uit elkaar te krijgen en constant hun moeder zwart zit te maken. Mijn partner gaat er 1 keer in de zoveel tijd in zijn 1tje er een uurtje heen. Hij staat gelukkig achter deze beslissing, en zegt ook tegen zijn moeder dat het echt niet meer goed gaat komen als ze weer eens zwelgt in zelfmedelijden omdat de hele wereld tegen haar is, en dat hij er enkel heen gaat omdat het toch zijn moeder is en verder niets. Het is zelfs zo erg, dat ze nooit naar haar kleinkinderen vraagd of hoe het gaat met haar zoon, en enkel en alleen over haarzelf praat.

Dus meid, kies voor jezelf ... het geeft je zoveel rust als je niet meer steeds over je schouder hoeft om te kijken.

12. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    wat een naar mens die schoonmoeder van je! echt meid, je tanden op elkaar en zeg er wat van!! dan word ze maar boos, ze moet eens goed weten waar ze staat en dat ze jou uit zit te schelden is helemaal van de zotte!!

13. Bl0nd

Bl0nd Actief lid

16 dec 2009
    418
    0
    0
    Havo afmaken.
    Groesbeek, ons stekje.
    Echt not normal.. Hallo! Wat denken ze wel? Dat ze alles kunnen maken? En over jou heen kunnen lopen! Als een van mijn schoonouders ooit zó gaat doen kick ik ze eruit!

Overigens heb ik wel een schoonbroer die zo doet (broer van mijn vriend) hij is echt onuitstaanbaar! Ik moet soms moeite doen om hem niet aan te vliegen... En aangezien ik dat totaal niet snel heb met mensen.. Hij presteert het om over alles wat wij doen ons af te kraken.. En dingen te zeggen waardoor mijn lief en ik ruzie krijgen.. Dus dat ik zou vreemdgaan en dat hij weet met wie, dat ik drugs zou gebruiken, zelf is hij een die-hard speedgebruiker, en voormalig exjunk maar okaay.. Dat ik altijd lieg tegen hem als ik met vriendinnen weg ga, dan zou ik naar jongens toegaan! HALLO! Wordt volwassen! En dan heeft meneer weer gebruikt, slaat hij daar bij zijn ouders thuis de hele boel kort en klein.. En dan komt hij iedereen die verkeerd op zijn pad komt of verkeerd kijkt even intimideren en bedreigen.. En laatst ook, wij hadden verteld dat we een kindje krijgen, maar wilden het stilhouden want willen het natuurlijk zelf tegen mensen vertellen.. Wat doet hij? Hij presteert het om samen met die sloerie van een vriendin van hem het tegen de helft van onze vriendenkring te zeggen en dan on top off the ice, als ik er wat van zeg, zegt zijn vriendin doodleuk, ik doe geen moeite om het voor me te houden sinds ik weet dat jij mijn vriend probeert te versieren.. Nou al was hij delaatste man op aarde dan nog never nooit NIET. Bah..

Ik wens je veel sterkte meid en ban die negatieve mensen uit je leven! Je verdient beter dan dat en bent meer waard!

14. bibi2009

bibi2009 Niet meer actief

Heej meiden

Ik wil jullie echt onwijs bedanken!
    ik heb weer eventjes kracht.
    Weet je wat het is...

Ik weet niet waar ik moet beginnen.
    Ik ben niet gelukkig.
    Niet in dit dorp en ook niet met mijn man.
    Omdat hij altijd achter zijn ouders blijf staan.
    hij durft niet op zijn gezin te bouwen.

Maar ik heb weinig geld
    Ben oproep kracht
    En waar moet ik beginnen?

Ik zie al zo vaak voor me dat ik samen met mijn kids lekker samen woon.
    Geen stress,Geen vader die de hele dag ADHD heeft.
    Ik kan het wel allemaal alleen aan.
    Is er ergens in het land een instantie die mij kan helpen...

dikke knuf voor jullie

15. Pinguïns

Pinguïns Niet meer actief

Meid, ik kan je maar 1 ding zeggen en dat is dat er niemand in Nederland is die niets krijgt.
    Je kunt, als je geen recht op een ww uitkering hebt, een bijstandsuitkering aanvragen bij de gemeente.
    Ik dacht dat dat iets van 800 euro netto per maand is voor een alleenstaande en iets van 1000 euro als je een kindje hebt.
    Pin me er niet op vast hoor, want ik weet het niet zeker.
    Verder kun je toeslagen krijgen van de belastingdienst, zoals zorg- huur- en kinderopvangtoeslag.
    Als je het niet ziet zitten met je man en ook nog van die vreselijke schoonouders hebt, dan adviseer ik je: Wegwezen!
    En wat je schoonouders betreft, die zou ik duidelijk je grenzen aangeven en als ze er overheen gaan, dan flink van je afbijten.
    Ik heb zelf ook zo'n fijne schoonouderband (not), dus weet wat het is als je iedere keer jezelf moet verdedigen..
    Heel veel succes, ik hoop dat je een juiste oplossing zult vinden.

16. bibi2009

top dank je wel.
    Nee heb geen recht op ww.
    dat weet ikj haast wel zeker

Ik ben nu ook bijna 2 jaar getrouwd
    hoe zit het daar mee...
    Moet ik betalen als we uit elkaar gaan?
    we zitten in een huur woning(gelukkig)

17. crisje

crisje Fanatiek lid

5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    Ik weet wel waar je kunt beginnen.
    Bij jezelf.....
    Je hebt geen vertrouwen in je eigen kunnen.
    Als je echt weg wil, gewoon doen, anders blijf je misschien nog 10j daar hangen, verloren jaren.

Ik ben ongeveer 17j geleden gescheiden, was mijn keuze.
    Ik had helemaal geen geld, niet eens een baan maar ben toch weg gegaan, met 3 kinderen.
    Oke, de 1e jaren waren geen vetpot maar dat is allemaal goed gekomen.
    Ben nu 17j verder, woon alweer 15j samen (was dus nooit gebeurd als ik bij mijn ex was blijven hangen...) ben helemaal happy met hem, hebben samen nog 2 kids gekregen die nu bijna 3 en 1 zijn.
    Financieel gaat het ons goed.

Ik zeg...gewoon doen, je door die lastige tijd heen worstelen en daarna komt t geluk weer.
    Er is maar 1 die daarvoor kan zorgen en dat ben jezelf.

Een scheiding zal jou weinig kosten, door het gebrek aan fatsoenlijke inkomsten heb je recht op rechtsbijstand.
    Ik lees dat je geen recht hebt op ww, maar er zijn nog zat andere uitkeringen die je voorlopig vooruit kunnen helpen.
    En je hebt straks idd recht op allerlei toeslagen.

18. Pinguïns

Pinguïns Niet meer actief

Het ligt er aan op welke voorwaarden je getrouwd bent.
    Ben je in gemeenschap van goederen getrouwd, dan delen jullie alle bezittingen.
    Maar naar mijn weten hoef je dan niets te betalen.
    En je hebt trouwens ook recht op alimentatie van je man.
    En ik dacht ook kindertoeslag en alleenstaande ouder korting (of toeslag).
    Als ik jou was, zou ik me hier eens goed in verdiepen en het 1 en ander op een rijtje zetten.
    Gelukkig dat je in een huur woning zit, dat is een stuk makkelijker, anders moet je je huis ook nog verkopen en met deze huizenmarkt is dat geen pretje.
    Ik zou als ik jou was me ook alvast orienteren op een huisjhe in de plaats waar je dan eventueel naartoe zou willen.
    Geef jezelf wel goed de tijd en ga dit vooral nog niet met je man bespreken, zet het eerst voor jezelf op een rijtje.
    Misschien is het ook handig om alvast naar een baan uit te kijken in de buurt van waar je wilt gaan wonen?

19. Suzie83

Suzie83 Niet meer actief

Jeetje meid wat een rot situatie.

Ben je echt zo zover dat je je man wil verlaten? Dan zal er vast wel meer spelen dat alleen je sm. Al klinkt ze idd vreselijk.

Heb geen ervaring met toeslagen ofzo dus weet niet hoe dat zit. maar wil je wel veel succes wensen!

20. bibi2009

Heel en Heel erg bedankt
    zit al weer helemaal vol

Deel Deze Pagina