Hallo allemaal, ik gebruik al een tijd ovulatie testen en zie dat mijn piek op 01-09 was. Dus mijn eisprong is waarschijnelijk al geweest. Maar de testen erna blijven ookwel donker. Lichter dan de knaltest maar bijna net zo donker als controle streep. Mijn vraag is, waarom is dat zo ? Dat het nog donker blijft. Nooit bij nagedacht. Heb dus nog gewoon lh in mn urine dan. Maar tis niet zo dst de eisprong dan niet helemaal goed is gegaan toch... nooit bij nagedacht wel even benieuwd.
Er is altijd wel lh te vinden in urine, vandaar het streepje wat zichtbaar blijft. Ik heb zelf deze maand 2 pieken ontdekt en mij is verteld dat je na de eerste piek waarschijnlijk gewoon je eisprong hebt en niet verder hoeft te testen. Later zag ik een afbeelding dat je na de piek nog een lichte piek kunt hebben. Het blijft allemaal wat vreemd
Ja dat klopt maar voor de piek vind ik ze ook vrij donker. Misschien is er bij jou altijd meer lh aanwezig in jouw urine? Zou lekker stoppen met testen en halvewege september eens een zwangerschapstest doen. Hopen dat daar ook zo'n mooie streep zichtbaar is
Je test van 01-09 is inderdaad positief. Met extra gevoelige testen blijf je daarna vaak ook nog vrij donker testen. Het plaatje waarover @Daisy0508 het heeft is het onderstaande plaatje; staat op de website van sensitest waarbij ze uitleggen waarom je soms een soort tweede piek meet (die dus geen betekenis heeft). Ik zou gewoon stoppen met testen nadat je zo'n knaller hebt als 01-09, evt nog 1 test erna om te kijken of je idd over de max heen bent. Langer doortesten is alleen maar verwarrend. Als je zeker wil weten of je je eisprong ook echt hebt gehad kan je er beter bij gaan temperaturen, want daarover kan een ovutest helaas geen zekerheid bieden.
Lh testen reageren ook positief op hcg! Dus je zou een zwangerschapstest kunnen doen voor de zekerheid?
Dat een ovulatietest kan reageren op hcg. Lijkt me sterk dat dat direct na een positieve ovulatietest gebeurt wanneer het ei nog moet springen. Nu zijn deze testen na 1 september sowieso negatief dus is het niet van toepassing
Ik zie dit steeds voorbij komen...hier klopt echt helemaal niets van. Een piek betekent niet automatisch een eisprong.Dus als je een tweede piek krijgt betekent dat in verreweg de meeste gevallen dat de eerste piek niet tot een eisprong heeft geleid,en dat je lichaam het dus nog eens probeert.Die eventuele tweede piek is dus essentieel bij zwanger worden.Terwijl jij steeds zegt dat de tweede piek geen betekenis heeft... Dat laatste klopt dan weer als een bus Temperaturen als je zeker wilt zijn.
Ik verzin dit niet zelf hoor, dit staat oa op de website van sensitest. Het kan inderdaad voorkomen dat een LH piek niet leidt tot een ovulatie, maar vaak gebeurt dat niet; in het geval dat je geen goede piek hebt gehad, maar vooral als er al een piek zou zijn vroeg in je cyclus en het ei dus nog niet rijp is. Ook bestaat er binnen de (in)fertiliteit iets als "luteinized unruptured follicle (LUF)", wat inhoudt dat de eicel niet uit de follikel breekt en dus in de eierstok blijft zitten. Hierna verloopt de cyclus echter wel "normaal" omdat het gele lichaam progesteron maakt, er komt dus geen "tweede poging". Je temp gaat dan ook omhoog, dus je kan dit alleen zien met echo.
Ik zeg ook niet dat je het zelf verzint...ik zeg dat het niet klopt.In de meeste gevallen als er een tweede piek komt,is dat degene die voor je eisprong zorgt. De rest van je verhaal klopt aardig,het is mijn vakgebied geweest,alleen is die kans vele malen kleiner dan dat je lichaam gewoon een tweede piek maakt voor een eisprong.
@Tiy was bij jou onlangs niet ook pcos vastgesteld? Of vergis is me? De disbalans in je hormoonhuishouding bij pcos zorgt er namelijk voor dat ovulatietesten onbetrouwbaar kunnen zijn, mogelijk verklaart dat waarom je testen nog lang donker zijn. En er is bij pcos zeker een kans dat een positieve ovulatietest niet leidt tot een eisprong.