Ons zoontje is nu 3,5 jaar. Plassen op de wc gaat top! Alleen het poepen dus niet...Hij plast echt al een aantal maanden op de wc nu maar poept in zijn broek. We hebben hem gezegd dat hij om een luier mag vragen als hij moet poepen maar dat wil hij dus ook niet...de wc gaat al helemaal niet, en het potje ook niet...ik denk dat hij dat gewoon eng vindt... Hij loopt ook echt een tijd lang met zijn poepbroek als je het niet door hebt....hij geeft het niet aan want schaamt zich denk ik...eigenlijk zo zielig...hij poept echt bewust in zijn onderbroek. Iemand tips om hem te leren poepen op het toilet/ potje? Beloningssystemen werken niet
Mijn dochter heeft ook een paar maanden aan broekpoepen gedaan, terwijl ze al wel op de wc plastte. Ik denk dat ze het spannend vond. Ze was soms bewust in een hoekje in haar broek aan het poepen. Op het potje ging het prima, maar dat wilde ze toen niet meer. Luier wilde ze ook niet even om voor het poepen. Na zo'n 4 maanden was het helemaal voorbij. Dus ik denk geduld hebben. Ik werd weleens boos op haar, maar dat had geen nut. Weinig aandacht aan schenken en schone broek aan is denk ik het beste.
Toen onze jongste net plaszindelijk was (ruim 3), was hij niet meteen poepzindelijk en deed dit steeds in zijn broek. Verschonen vond hij echter een drama. Toen steeds duidelijk (niet boos, wel duidelijk) gezegd dat dit niet de bedoeling was. Poepen doe je op de wc, dan wordt alles ook niet zo vies. En dat kwartje viel vrij snel. Ik weet nog dat de oudste poepen op de wc eerst ook heel eng vond. Maar toen ze echt een keer heel nodig moest heb ik haar gewoon vastgehouden op de wc. Dit vond ze heel eng, maar ik heb haar gewoon vastgehouden en ben rustig blijven praten. Toen ervaarde ze dat het helemaal niet eng is en was het klaar.
Hij loopt nu weer met luier aan en plast evengoed op de wc...werd zo moe van het steeds weggooien van die onderbroeken...Sommigen waren zo vies, te vies om te wassen zeg maar Maar denk toch dat een luier aan niet goed is...
Misschien zo’n luierbroekje aantrekken? Ik had toendertijd een hele lading goedkope action boxershortjes ingeslagen, had ook geen zin in elke keer die poep eruit te gaan schrapen... De luierbroekjes gebruikte ik in het begin als we weg gingen ( naar de winkel ofzo) aangezien ik er gewoon geen voorstander van ben om elke keer daar te vragen of kind naar de wc mag. Had zoon verteld dat het speciale onderbroekjes waren en dus niet de bedoeling was dat hij daar in ging plassen
luierbroekje draagt ie...geen luier (sorry)...maar inderdaad, misschien action nog goedkoper...nu bij Zeeman, 2 voor €3,00...maar dan ben je soms nog €5 per dag kwijt
Dan wordt het wel prijzig inderdaad... hier heeft het broekpoepen na het plaszindelijk worden nog 1,5 maand geduurd. Plaszindelijk binnen 2 dagen nadat ik hem om had gekocht met snoepjes ( hij was al 3,9 maanden dus ik begon haast te krijgen,kind nog niet ) Poepen lukte door omkoping met doosjes smarties... niet echt pedagogisch verantwoord maar goed, hij kon met een gerust hart naar school
wij hadden onderbroekjes van de Zeeman van 49 cent. Gooide ze idd gewoon met inhoud weg. Mijn dochter heeft 3 maanden in de broek gepoept voor het knopje om ging. Heel irritant.
Onze dochter had ook gewoon luier broekjes aan en plaste dan op de wc. Vind het persoonlijk zonde om goede onderbroekjes weg te gaan gooien..