Vandaag ben ik 8 weken zwanger na een miskraam te hebben gehad begin dit jaar. Dit keer kwamen de zwangeschapssymptomen met +-6 weken op gang; misselijk, maagzuur, ontzetten moe en onrustig slapen. Vanmorgen werd ik vroeg wakker met een verschrikkelijk dorst dus ik schoot mijn bed uit om wat te gaan drinken. En tot mijn grote verbazing was ik niet misselijk, heel vreemd! Alle stress sloeg gelijk toe aangezien dat HET kenmerk was van mijn eerdere miskraam dat het niet goed zat. Daarna wat gegeten en gedronken en naar mijn werk. Daar aangekomen nam ik een hapje van mijn liga en dit kwam er met dezelfde noodvaart weer uit. Spugen had ik nog niet gedaan deze zwangerschap. Maar gelijk daarna ook niet meer misselijk, eind van de middag werd ik nog wel wat misselijk met vlagen maar niet te vergelijken met de 2 weken hiervoor. Na het avondeten werd ik wel misselijk en moest ik bijna spugen na een uurtje liggen met een onrustige maag was dit weg en nu weer nergens last van. Een lang verhaal kort de symptomen die ik had zijn weg of minimaal. Het maakt me zo verschrikkelijk onzeker en ik moet nog 1 week wachten tot mn eerst echo. Ik weet dat alles kan maar ik weet ook dat het plotseling verdwijnen van je misselijkheid kan duiden op een miskraam. Ik ben zo bang dat het weer mis is..... Is er iemand die het verdwijnen of het plotseling veranderen van symptomen herkent? of die met hetzelfde zit?
Helaas of gelukkig zeggen symptomen niks over het verloop van de zwangerschap! Hier heb ik helemaal geen klachten gehad deze zwangerschap. Ook ik heb een mk gehad in maart en had genoeg kwaaltjes. Misselijk,pijnlijke borsten en een leuk humeur Toch bleek ik een mk te hebben en dat werd bevestigd met de 8wk echo..dus geen bloed. Na 1maand weer zwanger en totaal gèèn kwaaltjes,maar zie mijn baner...het hoeft dus niks te betekenen. Probeer te genieten van je zwangerschap,kwaaltjes zeggen echt niks!!
@Melanie1986 Bedankt voor je reactie, het is gewoon soms zo moeilijk om je niet druk te maken, tenminste voor mij Het punt is dat ik de vorige zwangerschap ook heftige symptomen had en opeens alles weg was. Dit was foute boel.. Daarom mijn onzekerheid nu dit weer gebeurde maar het blijkt nu dat toch niet alles helemaal weg is maar heel veel minder en anders. Afwachten....
Die onzekerheid is normaal hoor meid! Ik maakte me ook steeds druk maar dwong mezelf ook te genieten want als je een mk krijgt kun je hem toch niet tegen houden. Ik leefde zelf van echo naar echo,kreeg er gelukkig iedere week zoiets 1. Succes en een fijne zwangerschap!
Ik heb ook eerder een miskraam gehad, niks van verdwijnende kwaaltjes gemerkt die verdwenen pas na het bloeden. Deze zwangerschap was ik rond 6 weken tot 8 weken misselijk enzo en toen ben ik twee weken bijna niet misselijk geweest, alleen als ik weinig at. Toen is het weer even terug geweest rond 10 weekjes en na de 12 weekjes was het gelukkig helemaal weg. Kwaaltjes komen en gaan, dat hoeft niet op een miskraam te wijzen hoor. Ben nog steeds erg zwanger
Bedankt voor jullie berichtjes het stelt me helemaal gerust! @Melanie Zo is het ook je doet er verder ook niets aan. Ik tel de dagen inderdaad ook af naar mn eerste echo ( met 9 weken) daarna weer 3 weken wachten ( met 12 weken) @luffy90 Ik heb inderdaad nu ook dat ik alleen misselijk word als ik honger heb of teveel eet. Maar dan word ik zo misselijk dat ik direct moet spugen. Ben nog nooit zo blij geweest dat ik moest spugen Was even een bevestiging dat dus niet alles weg was. Jullie ook een fijne zwangerschap!