Een vraag, de vierde fles blijkt nu echt te veel, Timo ging steeds spugen dus vandaag eraf gehaald. Ging goed ze eten weer met trek. Nu willen we wel brood gaan geven, hoe zijn jullie gestart? Een korstje vind ik zo'n geklooi.
Ik heb eerst een broodje zachtgemaakt met een klein beetje opvolgmelk, en besmeerd met boter, of boter en smeerkaas. Dan kon hij het beter op kauwen. Maar dit wou hij al snel niet mer hebben, en toen heb ik gewoon brood gegeven, met hagelslag/pasta/smeerkaas/appelstroop/leverpastei enzovoorts, een korstje geef ik hem meestal zo in het handje, heerlijk vind hij het om dat op te snoepen..
Brood met boter gesmeerd, en telkens stukjes eraf "getrokken". Ik vind snijden zo'n vreselijk gedoe. Dus doe het met mijn handen. Veel makkelijker. Korstjes krijgt ze ook. Deel in haar handjes, en kleine stukjes die ik afbreek en in haar mond stop. Zo eten we samen een boterham. Ze krijgt nu een week brood, maar ik doe de boterkant wel naar beneden leggen. Heb gemerkt dat het anders nog wel eens aan haar gehemelte wil plakken, waardoor het lijkt alsof haar mond leeg is, en ze er een broodbal van gaat maken. Tja, dat word kokken, want ze krijgt dit natuurlijk niet doorgeslikt. Nog geen beleg opgedaan. Alleen boter.
gewoon een boterham van een dag oud gepakt. Er een dun laagje boter op gesmeerd. En in blokjes van 1 bij 1 cm gedaan. En die gevoerd. Ik geloof dat hij na een paar happen zelf verder ging met pakken, en at zo een halve boterham op. Op dag 2 zo'n beetje een hele, grotendeels zelf gepakt
Dit doe ik ook. Zodra het brood vers is, heeft ze moeite om het weg te krijgen. Hoe ouder hoe beter het gaat.
Hier begonnen met korstjes vanaf 6 maanden en vanaf 7 maanden in kleine blokjes die ze zelf pakt of met een vorkje eet. Alleen een beetje boter erop. Geen problemen mee verder, alleen als het brood te vers is en zacht vindt ze het wat lastiger.
gewoon een bruine boterham (niet super vers) in stukjes gesneden met korst en voor z'n neus neer gezet. Ging gelijk goed. Grote pret! Smeerde een beetje boter maar niet altijd.
het ging goed vandaag, op het laatst kregen ze het wat lastig weg toen wat melk op gedruppelt, beide een halve zonder krost want dat lukte niet echt, ook eerste soepstengel gehad, wat worden ze groot!
hadden die van jullie al tandjes toen ze begonnen? Die van mij heeft ze nog niet, dus het is maar een beetje slobberen en dan weggooien. soepstengel gaat wel steeds beter, alleen breekt het te snel af en ligt het ergens tussen zn stoel..
Alleen 2 ondertandjes. Ze eet rustig een boterham met korsten op. Korstjes gaat iets lastiger, maar ze kauwt er rustig op los, en krijgt het ook weg. Soepstengel bijt ze echt stukjes af, kauwt en slikt het dan door. hetzelfde als met crackotjes van Lu. Ze bijt, kauwt en slikt het dan door.
Seph is nog steeds niet zo'n geïnteresseerde eter. Hij eet nu sinds drie dagen brood (zoals hiervoor al beschreven) maar ik moet het hem wel geven hoor anders gaat hij erop slaan, mee gooien, bord omkieperen ed...Als ik het geef gaat het goed. Vandaag 10 stukjes op.