hoelang zonder flesvoeding?

Discussie in 'Voeding' gestart door wondertje78, 17 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wondertje78

wondertje78 Actief lid

7 mei 2009
    356
    0
    0
    Hoi dames,

Mijn zoontje(6 maanden oud) is nu bijna een week verkouden en niet fit!
    Maar nu sinds gisteravond drinkt hij niks meer.
    Hij krijgt 3x180 en 1x210 +4scheppen rijstebloem.
    Groente en fruit is hij nog niet echt dol op dus dit at hij al niet echt goed!
    Hoelang mag dit duren ,weet iemand dit?

Alvast bedankt!

2. kim0503

kim0503 Bekend lid

10 apr 2009
    634
    0
    0
    Hoekse waard
    Als hij ook geen thee/water/diksap drinkt zou ik toch echt de hap bellen. Als hij echt helemaal geen enkele druppel voeding drinkt zou ik geen risico nemen. Even bellen en langsgaan.

suc6
    Groetjes Kim

3. sweetamber

sweetamber Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.271
    1
    0
    apothekersassistente
    Ja, huisartsenpost bellen.
    Succes...

4. wondertje78

wondertje78 Actief lid

7 mei 2009
    356
    0
    0
    Hoi,
    thanx voor de reacties!

Heb nu net toch 80 cc erin gekregen gelukkig!!
    Want was er al over aan het denken om de Hap te bellen.
    Hij hoest soms en heeft last van slijm,soms is hij huilerig maar toch ook weer vrolijk! heeft geen koorts gelukkig(wel gehad van de week 1x 38,6)
    ZAl toch niet het RS virus zijn ,daar had ik over gehoord en op het kdv zeiden ze het ook dat het heerst!
    Zo zielig voor hem dit!

5. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Hij drinkt ook met 80ml nog erg weinig. Wil hij na een uurtje of 2 weer niet of heel weinig drinken, toch even bellen met de huisartsenpost. Kindjes drogen heel snel uit!

6. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    Ik zou toch ff bellen..
    Of heb je dat al gedaan?
    Baby's drogen snel uit, en een klein beetje melk kunnen ze niet op leven..

Of gaat het al beter?

7. misslizzy

misslizzy Bekend lid

12 sep 2008
    510
    0
    0
    amersfoort
    hier heeft mijn dochter nu RS virus daar hoort geen koorts bij wel hoesten (heel erg) en neus verkouden. Ze heeft nu een pufje. Maar wat voor jou handig is de huisarts zei let op de kleur van het gezichtje ..grauw zien en zolang ze plasluiers hebben en vochtig mondje aan de binnen kant van de lipjes dan is het oke. Het is wel serieus virus dus bij twijfel gewoon naar de ha gaan.
    En tja naast zo'n pufje ventolin kan je niets anders doen dan vaak kleine beetjes voeiding of water aanbieden. douche zodat ze stomen. Hij zei ook dat steeds neusspray en zo'n zuigding om de boel leeg te halen niet zo aan te raden is. Luuf is wel weer goed om aan te brengen. succes met je kleintje.

8. wondertje78

wondertje78 Actief lid

7 mei 2009
    356
    0
    0
    Heb vanmiddag de hap gebeld en we moesten toch komen,ze heeft alles nagekeken oortjes ,amandelen ,longen,etc allemaal goed gelukkig!
    Waarschijnelijk heeft hij een of ander virus te pakken en dit moet vanzelf over gaan ,is dit niet zo na drie dagen dan moet ik naar de huisarts terug!
    Hij drinkt nog niet super ,half 5 heeft hij nog 80ml gedronken en water of thee wil hij niet,hij neemt 1 slok maar gaat dan huilen.
    Hij is helemaal niet in zijn hummetje en dat vind ik zo zielig,je voelt zo hulpeloos!
    ik hoop dat ik ,straks als hij wakker word(slaapt nu eindelijk even,lekker met luuf ingesmeerd)hij lekker zijn flesje leeg gaat drinken,hij heeft nu 400ml nodig op een dag minimaal.
    afwachten dus!
    bedankt weer voor de reacties!

@misslizzy:hopen dat je meisje snel opknapt ,ook jij succes met je kleintje!

9. wondertje78

wondertje78 Actief lid

7 mei 2009
    356
    0
    0
    Hoi,
    Het gaat nog niet echt lekker met hem.
    Hij heeft om 7uur vanochtend 30cc en om 11 uur 60cc gedronken.
    Inmiddels heeft hij ook koorts gekregen 38,2
    Hij ligt gelukkig wel lekker te slapen nu!
    Afwachten maar weer.

10. Love47

Love47 Actief lid

24 sep 2009
    422
    0
    0
    Zielig he, als ze niet lekker zijn! Mijn zoontje is 2 wk geleden een week ziek geweest (had wel flinke koorts) en wilde ook bijna niet drinken. Je voelt je eigen zo radeloos, drinken is zeker dan zo goed en je wil zo graag dat tie lekker drinkt! Vaak aanbieden (je zit voor je gevoel heel de dag weer met een flesje in je handen) is het enige wat je kan doen. Beterschap voor je kleintje (knuffelen met mama is het beste medicijn!) en sterkte!

Deel Deze Pagina