weer een voedingsvraag!

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door juudje, 6 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. juudje

juudje Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.854
    0
    0
    helmond
    Hoi hoi,

Hier weer een vraagje over voeding. Ik ga Lynn vanaf vandaag voeden op verzoek.
    's ochtends komt ze tussen half7 en 7.00u. Daarna heeft ze om 10.00u alweer honger. Dan komt ze netjes om 15.00u en voor de voeding van 19.00u en 23.00u maak ik haar wakker. Ze drinkt de laatste 2 flessen niet leeg. Als ik haar nou laat liggen tot 20.00u en de fles van 23.00u eraf? Mag dit al? Of is ze er nog te jong voor? Ik bied haar 150/5 aan en ze weegt 4,5 kilo.

Nog een vraagje. Lynn heeft een navelbreukje. Ik had dit voeger ook en mijn moeder moest dit afplakken. De KA heeft daar niets over verteld tegen mij. Zou ze er last van kunnen hebben? Moet ik dit afplakken?

Bedankt voor je antwoorden.

Liefs Juud

2. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Hallo,

Om nu al naar 4 flessen over te stappen is nog wat vroeg. Meestal gebeurt dit rond de 4 maanden (iets eerder of iets later). Ik zou het gewoon even zo laten en dan rest ze maar wat uit die laatste 2 flessen.

Wat betreft de navelbreuk. Afplakken wordt tegenwoordig niet meer gedaan. Het schijnt (na wetenschappelijk onderzoek) geen meerwaarde te hebben. Over het algemeen gaat het vanzelf weer over voor hun eerste verjaardag. In sommige gevallen moet er echter wel wat aan gedaan worden. Het Cb houdt dit in de gaten en bij twijfel altijd even navragen.
    De meeste kinderen ondervinden er geen last van.

Ilja

Deel Deze Pagina