onze kleine krijgt nu 5 flessen van 180/6 dus 200 ml maar nu merk ik dat hij meer vraagt. Ik durf eigenlijk niet zo goed meer te geven vanwegen de 1 liter grens. Hij is nu 6205 gram. Tot wanneer is die liter grens? Is dat tot een bepaald gewicht of gewoon sowieso? En zijn er meer vrouwen die op een gegeven moment 5 x 210/7 gaven? Alvast bedankt....
die litergrens is altijd, voor een peuter ws niet meer, maar ja die krijgt ook geen flesvoeding meer Ik zou ook zeker niet meer gaan geven. Als hij niet voldaan is zou je misschien meer kleinere flessen kunnen geven, dus bv 6 flessen. Of overgaan op voeding voor hongerige baby's.
Ja hongerlapjes voeding heb ik ook al aan gedacht eventueel, doe dit alleen liever nog niet. Uiteindelijk wel hoor maar ben ook bang dat het tijdelijk is... Kan het ook een fase zijn ofzo? Voordat ik van alles uit de kast trek en het is over twee weken weer over, haha
Als het voor een paar dagen/weekje is geeft het niet.. Als je natuurlijk niet ineens 500 meer geeft ofzo Maar als je dan merkt dat het wat minderen dan niet lukt zou ik wel overstappen.. En idd die litergrens is altijd
Ik zou ook zeer zeker niet op 5x210/7 gaan zitten. Maar je geeft iedere 3 uur voeding toch? Je zou natuurlijk wel kunnen kijken hoe hij het doet op 4x210/7. Ik heb dit zelf heel kort gedaan maar, want ik vond echt dat ik met zulke enorme flessen mijn meisje vol propte. Weet je zeker dat het honger is? Want als je al elke 3 uur 180/6 geeft kan ik me bijna niet voorstellen dat hij niet vol zit. Is al best wel wat.
Ja t is echt honger. Hij valt aannop de fles en drinkt hem helemaal leeg. Heb in het verleden ook weleens gedacht dat t honger was en dan was het dat niet bleek later want dan dronk hij minder van de fles. Nu dus schoon leeg. En merk t ook aan de manier van aanvallen op de fles zeg maar. Maar miss is het idd tijdelijk. Gister was een rommeldagje vandaag heeft hij netjes om de 3 uur zn fles gehad dus dan zou het weer voldoende moeten zijn voor de nacht. Zo niet geef ik hem idd gewoon wat bij en dan kijk ik het even aan. Blijft het dan zo dan zal ik echt over moeten op forte denk ik.... Inderdaad om de drie uur. T gekke is dat hij vanaf zn geboorte al wil drinken om de 3 uur. Langer lukt gewoon niet. Ben heel lang bang geweest dat hij over die liter heen zou gaan maar net op t juiste moment ging hij snachts doorslapen en snel daarna klokkie rond. Zo kwamen we op 5 viedingen uit en dat was perfect maar omdat hij nu weer meer lijkt te willen dacht ik echt: oh nee he, en dan? Er is ook eeen ander topic zag ik en begrijp er een beetje uit dat t ook een fase kan zijn. Hopen dan maar....
Oh ja ter aanvulling: hij groeit als een gek. Hij is net drie maanden en nu al van 3130 gram en 51 cm naar 6200 gram en 64,5 cm. Daarmee neem ik aan dat hij het dus ook echt gewoon nodig heeft maar had wel gedacht dat dat enorm snel groeien en keer zou stagneren. Hij kan natuurlijk niet in dit tempo door gaan de kleertjes vliegen er door heen! Maat 68 heeft hij nu. Ik weet dat er ook babies zijn die twee keer zo oud zijn die die maat dragen. Maar volgens het cb groeit hij goed dus daar ben ik blij om....
Helaas, mijn dochter is met haar 8 maanden nu 10,4 kilo en 74 cm, en draagt maatje 80. Hier ook echt alle maatjes door gevlogen Kan inderdaad een fase zijn joh. Ik vind het zo maf, ik weet het niet meer, ik weet niet meer hoe dat met 3 maanden was. Wel dat ze af en toe inderdaad ook honger heeft. Ook 's nachts, wil ze best nog wel eens een flesje. Wij geven dat ook gewoon hoor. Heb ook geen zin om de strijd aan te gaan. Maar inderdaad, wanneer het langer blijft misschien toch kijken naar hongerlapjes eten. Overigens is om de 3 uur natuurlijk niet gek, mijn meisje at amper op de klok, dan weer 4 uur er tussen, dan weer 2 uur.
Kan me best voorstellen dat je dat niet meer precies weet. T gaat ook zo snel.... Hmmm dus die hoop kan ik laten varen, haha.alhoewel 8 maanden nog 5 maanden duurt hier dus dan zou het in ieder geval IETS langzamer gaan Maar bij jou dus ook fases met meer voeding vragen? Dan maar hopen op een fase....
Dit berichtje heb je helemaal niks aan, maar mijn zoontje is nu bijna twee maanden en zit ook op 180x1 ('s ochtends na de nacht doorslapen) en 150/5 X 4 met hongerlapjes voeding. En ja het is echt honger. Hij zal nu tegen de zes kilo zijn (volgende week cb), was bij geboorte vier kilo. Maatje 62 wordt ook alweer wat klein, 68 staat ook wel goed nu. Ik denk ook wel eens wat moet ik straks met de voeding?? Als hij nog meer honger krijgt?!
Hahaha, ja het gaat inderdaad wel iets langzamer. Ze heeft denk ik het langst in 68 gezeten. Ja, hier echt ook fases, bijvoorbeeld toen we net met bijvoeding waren gestart, toen vroeg ze ineens heel vaak om een fles. Het geeft mij altijd het meeste rust om het gewoon maar te accepteren. Je was trouwens toch ook naar de m speen overgestapt? Want misschien dat ook dat wel wat minder de zuigbehoefte bevredigd?
Nou we zijn inmiddels weer terug over naar de s en alleen als hij in slaap drijgt te vallen gaan we over op de m. Maar zuigbehoefte heeft hij nooit echt gehad. Speen pajt hij ook bijnanooit begin nu ook te denken dat t een fase is. Er is iig iets veranderd. Hij ging na de laatste fles altijd meteen slapen. Soms lag hij nog wat wakker maar geen kick. En nu, nu gaat hij jengelen dat hij er weer uit wil. Is ook helemaal nieuw dus.... Ja accepteren is het beste. Geeft voor jezelf ook rust. Ik heb nu ook zoiets van ach t zal wel eennfasenzijn. Ik vind het ook niet heel erg ofzo wil hem alleen niet te veel voeding geven....
blijven toch steeds fases, veel drinken/slecht drinken/veel slapen/moeilijk slapen.... en als je nou eens de eerste en de laatste fles 210/7 geeft? dan zit je heel iets over de liter heen, en wie weet is dit net voldoende?
Daar zat ik ook al aan te denken makie. Ik wilde dit vanavond gaan priberen maar ik heb me toch weer bedacht. De kleine is van half 2 tot half 5 wakker geweest. Hij was gewoon klaar wakker en ging lekker liggen kraaien :-S ik heb hem wel een klein fleshe gegeven en deze dronk hij ook wel op maar hij vroeg er niet naar en om half 8 liet hij 60 staan. Hij is nu bezig met de tweede fles maar hier valt hij ook niet op aan. Miss gewoon een minder slaap nodig fase??
Die extra honger is miss weer weg nu ofzo. Snap er ook niks van maar zal wel een sprongetje zijn ofzo... T gekke is dat hij verder heel blij en vrolijk is....
Die lietergrensis altijd. Maar ik hebme hier laten vertellen dat het af en toe of tijdelijk niet eg is als het ietsje meer is. Maar standaard zou ik het niet doen! Misschien kun je 1 fles kiezen en die wat ophogen tijdelijk?