schema van 5 naar 4 flessen

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door MissSol, 11 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MissSol

MissSol Bekend lid

20 dec 2011
    518
    0
    0
    paraveterinair
    Alkmaar
    hoihoi,
    Hoe zijn jullie van 5 naar 4 flessen gegaan? Ons mannetje krijgt al een tijdje flessen volgens een vast schema en dat werkt echt perfect bij hem, hij slaapt goed en drinken gaat de laatste weken ook heel goed(hij was daarvoor altijd een moeilijke drinker)
    Het schema zag er zo uit ongeveer:
    5.30 uur fles 180/6 en daarna gelijk slapen tot ong 8.00-9.00uur
    9.30 uur fles 150/5 en dan vanaf 11.00 slapen tot ong 13.00uur
    13.30 uur fles 150/5 en dan vanaf 15.30 slapen tot ong 17.00 uur
    17.30 uur fles 150/5 en dan om 19.00uur naar bed voor de nacht
    21.00 uur fles 180/6 en gelijk verder slapen

Nu is het zo dat hij de laatste dagen niet meer wakker word voor de 1ste fles om 5.30 en wil doorslapen tot 8.00 - 9.00 uur, hij wil dus duidelijk naar 4 flessen alleen drinkt hij overdag geen flessen van 180/6 leeg. Hoe ging het bij jullie kindjes toen ze over gingen naar 4 flessen en wat voor schema hadden jullie toen? Ik hoopte dat hij dit schema zou volhouden tot hij aan bijvoeding toe was zodat we op die manier een fles zouden laten vervallen maar blijkbaar is meneer er nu al aan toe, dus gaan we toch maar 4 flessen proberen in de hoop dat hij vanzelf grotere flessen overdag drinkt. Wat is jullie ervaring hiermee?

2. MissSol

MissSol Bekend lid

20 dec 2011
    518
    0
    0
    paraveterinair
    Alkmaar
    oja meneer woog 1.5week geleden 7.6kg dus kwa gewicht zou hij volgens de grafieken makkelijk naar 4 flessen kunnen....

3. petra2278

petra2278 Fanatiek lid

11 sep 2009
    1.018
    0
    0
    t kan heel goed zijn dat hij niet grotere flessen nodig heeft om een fles te laten vervallen. hij is duidelijk uit een groeispurt en dan hebben ze ook genoeg aan wat minder. volgens mij is dat ook niet een vereiste hoor; de flessen ophogen als er een fles vervalt...je gaat pas ophogen als ze eerder honger krijgen, niet tevreden zijn na een fles, 'sochtends vroeger wakker worden etc.

ik zou het gewoon eens aankijken wat er gebeurd...4 flessen overdag; daarbij zou ik wel standaard eens grotere aanbieden, eens kijken wat er gebeurd. (niet te lang doen...als hij ze niet opdrinkt is t ook zonde natuurlijk).

heerlijk joh dat hij nu "uitslaapt" 's ochtends. 05:30 u is toch wel erg vroeg voor een 1e fles...

wat je ook zou kunnen doen, is dit:
    08:00 u
    11:30 u
    15:00 u
    18:30 u
    21:00 u....

dus de dag wel op tijd beginnen...maar je zal zien dat je kindje straks vanzelf wel dit regelt. Rond deze leeftijd gaan veel kindjes klokje rond slapen (van 19 - 7 of van 20 - 8 of van 21-9 ). Wat past t beste bij jullie? bij ons is dat van 19 - 7 omdat haar broers ook rond 7 u wakker worden...en zo hebben we lekker een rustige avond als alle kindjes slapen :p
    dus als het te sturen valt, stuur dan ook een beetje zoals het jullie lekker uitkomt...

4. MissSol

MissSol Bekend lid

20 dec 2011
    518
    0
    0
    paraveterinair
    Alkmaar
    Tis echt ff uitvogelen nu, we hadden zo een lekker ritme en tja die fles van 5.30 had ik nooit probleem mee omdat meneer daarna zo weer verder sliep tot vaak wel 8.30-9.00 en me vriend er om 5.30 toch uit gaat voor ze werk. S'avonds is hij altijd tegen 19.00 echt moe en wil dan graag slapen dus we zoeken een schema waarbij ie om dezelfde tijd de nacht in kan gaan en wij vinden het lekker als we de avond voor ons is hihi. Wij maakten hem overigens altijd wakker voor de fles van 21.00uur, ook omdat hij dan heel makkelijk een grote fles leegdrinkt en niet spuugt en ik dit overdag niet voor elkaar kreeg vanwege de reflux. Ook als ik eerder dan 4 uur een fles aanbiedt dan drinkt hij weinig en heeft hij gewoon echt nog geen trek, misschien veranderd dit als hij nog langere nachten maakt? Blijkbaar wil meneer het toch anders nu dus we moeten zoeken wat gaat werken. Ik hoop dat er snel weer een ritme in komt want dat werkt toch wel het beste. Dit weekend is ook een beetje rommelig overdag omdat we steeds weg moeten.

5. Koon

Koon Niet meer actief

Ja, denk je net een lekker ritme te hebben. Praat me er niet van ;)

Hier sinds vorige weekend van 5 naar 4 flessen gegaan. We moesten hem al een tijdje wakker maken voor de fles van 23.00 en hebben eens geprobeerd wat er gebeurt als we hem niet wakker maakten. Hij slaat die fles dus over. Hij drinkt ook 200 ml en we hebben de flessen niet opgehoogd. Hij laat er zelfs wat meer tijd tussen ineens.

Met 5 flessen was het schema ongeveer (bijna altijd op vraag overigens):
    6.00 - 8.00
    11.00
    15.00
    19.00
    23.00

Nu met 4 flessen (bijvoorbeeld vandaag)
    8.00
    12.00
    16.30
    Laatste zal zo rond 20.30/21.00 zijn.

6. MissSol

MissSol Bekend lid

20 dec 2011
    518
    0
    0
    paraveterinair
    Alkmaar
    .

Grappig, wij komen vandaag ook ongeveer zo uit, hoe zit jou kleintje met slapen tussendoor?

7. Mary1981

Mary1981 Bekend lid

8 jan 2009
    772
    0
    16
    Ik maak mijn dochter om 7u wakker voor de eerste fles en dan om de 4u een fles (laatste is dus weer om 19u). De hoeveelheid laat ik haar bepalen. Na de fles is ze ong. anderhalf uur wakker en daarna krijgt ze het laatste restant uit de fles of, als die op is, maak ik nog een beetje. Zo weet ik zeker dat ze altijd voldoende heeft gehad.

Maar dat werkt hier, probeer het jezelf vooral zo makkelijk mogelijk te maken :). Wel altijd ff wennen he die wisselende schema's?

8. Koon

Koon Niet meer actief

Nou, ik heb echt een slaperd op de wereld gezet.

Na de eerste fles 1 uur wakker, na de 2e en 3e fles ongeveer 2/2,5 uur wakker en na de laatste fles 1,5 uur wakker.
    Dan slaapt hij altijd tot de volgende voeding.

Vanochtend was hij om 6.00 wakker, 7,15 sliep hij weer en ik hoor hem nu pas wakker worden.

9. MissSol

MissSol Bekend lid

20 dec 2011
    518
    0
    0
    paraveterinair
    Alkmaar
    Vanmorgen was meneer weer rond kwart voor 8 wakker, we hebben nog ff lekker geknuffeld en daarna aangekleed en toen om 8.30uur fles van 180/6 die helemaal leeg ging. Blijkbaar heeft meneer dus al een ritme gevonden want gister ging het ook zo en toen heeft ie op de 1ste fles na alles leeg gedronken 3 x 180/6 en 1x 210/7, ben echt verbaasd! Hij is verder ook wel een makkelijke slaper gelukkig en ook een slaapkop want hij is alleen na de eerste 3 flessen 1,5 a 2 uur wakker na de laaste fles slaapt hij direct weer!Ik mag hem soms best meer vertrouwen geven want hij kan het dus prima zelf regelen!

10. Koon

Koon Niet meer actief

Heerlijk toch, zo'n makkelijk mannetje.
    De meeste kindjes geven inderdaad heel goed aan wat ze wanneer nodig hebben. Ik hou eigenlijk wel van een klein beetje ritme (dat heb ik zelf nodig haha), maar nu is hij zo aan het rommelen sinds hij van 5 naar 4 flessen is gegaan dat ik hem maar even zijn gang laat gaan. Dat ritme zal vanzelf wel weer komen. En zo niet, dan niet. Goede les voor mij haha.

11. MissSol

MissSol Bekend lid

20 dec 2011
    518
    0
    0
    paraveterinair
    Alkmaar
    Ja ik hou zelf ook van een beetje ritme, ben ook gelijk een beetje van slag als het ineens anders is:p Maar merk aan me kind ook dat het voor hem goed werkt een ritme, hij is ook snel van slag anders. Wel grappig ik begreep nooit wat van ouders met kleine kinderen, vond mensen snel zeikerds hihi en nu ik er zelf middenin zit ben ik nog veel erger, nu begrijp ik het pas:D

Deel Deze Pagina