Hoe snel ''mag'' je weer zwanger worden?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door dieseltje2, 27 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dieseltje2

dieseltje2 Fanatiek lid

16 okt 2006
    1.578
    0
    36
    dietist
    zuid holland
    Na (slechts) 3 rondes clomid testte ik in april 2006 positief en op 10 november 2007 is onze dochter Katja geboren na 35 weken zwangerschap. Ik heb een vaginale bevalling gehad. Ze is uiteindelijk met behulp van de vacuumpomp geboren.

Het is niet zo dat ik nu direct weer zwanger wil worden (al zou het dan ook heel welkom zijn) maar mijn man en ik hebben besloten dat ik niet meer aan de pil ga. We willen graag een 2e kindje en wanneer dat is maakt ons niet uit, we willen heel graag dat het ''ongepland'' komt (dus als het niet nodig is niet weer ziekenhuis in en uit en aan de hormonen e.d.).

De gynaecoloog heeft ons verteld dat het heel goed mogelijk is dat mijn cyclus na de zwangerschap regelmatig word en dat ik ga ovuleren (wat voor mijn clomidgebruik niet zo was).

Nog een reden dat ik niet aan de pil wil is dat ik bang ben dat als ik op het moment dat we een 2e kindje willen, en dus met de pil stop, mijn cyclus weer een puinhoop is en dan uiteindelijk alsnog in de medische molen beland.
    Het is natuurlijk ook mogelijk dat mijn cyclus niet regelmatig word en we alsnog aangewezen zijn op de medische molen, maar goed, we willen het eerst via de ''normale'' weg proberen.

Het lijkt mij dat mijn lichaam wel wat tijd nodig heeft om te herstellen maar wanneer is een lichaam weer klaar voor een zwangerschap?

Toen Katja goed en wel 12 dagen was konden wij onze lusten niet meer onderdrukken :oops: :oops: :D en hebben dus sex gehad. Ik vloei niet meer, de knip is genezen en het doet geen pijn, dus waarom niet..... al vond ik het heel snel, maar goed, het was lekker :oops: ;)
    We hadden natuurlijk een condoom moeten gebruiken, maar we zijn een jaar bezig geweest om zwanger te worden, dus die waren op dat moment niet in huis.... :oops:
    Zou er een aannemelijke kans zijn dat ik zwanger geraakt ben? (zelf denk ik dat die kans heel klein is hoor....). Ik geef trouwens flesvoeding.

Hoop dat mijn verhaal een beetje duidelijk is.

2. Delilah

Delilah Niet meer actief

Hoi hoi, als eerste van harte gefeliciteerd met de geboorte van je dochter!

Ik weet hier niet veel vanaf behalve dat ik altijd hoor dat je na je zwangerschap heel snel weer zwanger kan raken omdat je baarmoeder lager zit?!

Ik heb dit ook gezien in mijn directe omgeving iemand die was na 6 weken weer in verwachting, condoom gescheurd, dus ik zou zeggen als je het niet wilt, let goed op ;) want die is in 1 jaar 2 x bevallen en dat was erg zwaar! Wel leuk want haar 1e moederdag had ze ineens 2 kindjes :D

3. dieseltje2

dieseltje2 Fanatiek lid

16 okt 2006
    1.578
    0
    36
    dietist
    zuid holland
    Dank je!

Dat is zeker heel bijzonder, maar lijkt me ook zwaar.
    Daarom zei ik ook, ALS ik zwanger zou raken komende maanden vinden we dat zeker niet erg, maar we vinden het ook geen probleem als dat een jaar of langer zou duren. We weten nu dat we zwanger kunnen raken, die onzekerheid is gelukkig weg....

Vrees (voor mijn man) dat we aan de condooms moeten ;)

4. Dag

Dag VIP lid

2 aug 2007
    7.270
    0
    0
    Secretaresse
    Midden van het land
    Allereerst van harte gefeliciteerd met jullie dochter!
    Ik dacht je nog niet ongesteld kon worden zolang je borstvoeding geeft
    maar in jou geval, met flesvoeding, durf ik niet te zeggen wanneer de cycles precies op gang gaat komen...
    volgens mij duurt het wel even aangezien je lichaam nog herstellende is van de bevalling ivm vloeien e.d.
    maar misschien kun je de vraag voorleggen bij de VK of HA
    Succes ermee!

5. dieseltje2

dieseltje2 Fanatiek lid

16 okt 2006
    1.578
    0
    36
    dietist
    zuid holland
    Dank je!

Ik ben ook nog niet ongesteld geweest maar volgens mij zegt dat niks... Je kunt voor je 1e ongesteldheid vruchtbaar zijn dacht ik.....
    De huisarts had het over anticonceptie. Toen hebben wij het verhaal verteld en hij begreep het... Hij heeft het niet over condooms ofzo gehad, en wij zijn het eigenlijk vergeten. Maar ik denk dat dat de enige ''oplossing'' is..... Ook al zegt mijn gevoel: Ach, het is gewoon welkom.... we willen toch graag meer dan 1 kindje....

Snappen jullie een beetje mijn gedachtengang? Vind het zelf een beetje dubbel. Ik weet eigenlijk heel goed dat we anticonceptie of condooms ''moeten'' gebruiken, maar aan de andere kant wil ik zo graag........

6. Dag

Dag VIP lid

2 aug 2007
    7.270
    0
    0
    Secretaresse
    Midden van het land
    ja ik begrijp je gedachtengang wel!
    doe wat je gevoel je ingeeft...
    wij kunnen de beslissing niet voor jullie nemen...

succes
    Groetjes

7. dieseltje2

dieseltje2 Fanatiek lid

16 okt 2006
    1.578
    0
    36
    dietist
    zuid holland
    @dag: Dat weet ik ook..... vind het alleen zo lastig... Misschien ben ik ook wel ''bang'' voor reacties van anderen (stom natuurlijk.....).

8. Beastie

Beastie VIP lid

9 jul 2007
    10.314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    Ik sluit me hier bij aan, deze beslissing moet je toch echr samen nemen.. ;) suc6

Zo'n vent had ik ook...maar als je nu gewoon samen wat soorten en maten uitprobeer...kom je vast de geschikte condoom tegen. Zo hebben wij ook 2 weken gerommeld...en er kwam toen toch echt ee favoriet uit de bus en hebben die 5 jaar gebruikt (dat type dan he...hehehehe :rolleyes: )

9. dieseltje2

dieseltje2 Fanatiek lid

16 okt 2006
    1.578
    0
    36
    dietist
    zuid holland
    :D ;) . Mijn mannetje doet daar ook niet moeilijk over hoor, was meer als grapje bedoeld...

10. Beastie

Beastie VIP lid

9 jul 2007
    10.314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    hehehe....het is natuurlijk ook niet echt geil om nog met zo'n ding te gaan frutsen ;)

Zelf vond ik de lange condooms overdreven...dat rubber geeft toch mee?..maar uiteindelijk na evaluatie met me mannetje was dat toch fijner voor hem ;) ...dus bij afrol condooms...neem eens een maatje groter :D 8)

11. Delilah

Delilah Niet meer actief

Ik weet dat je inderdaad wat reacties kunt verwachten uit je omgeving ja als je snel weer in verwachting raakt, dat is niet leuk...

Maar wat dan nog, als jullie er blij mee zijn!

12. dieseltje2

dieseltje2 Fanatiek lid

16 okt 2006
    1.578
    0
    36
    dietist
    zuid holland
    @Beastie: :D :D
    Hij moet ze zelf maar kopen. Kan hij kiezen ;)
    Heb hem net een sms gedaan: Misschien toch maar condooms? Voor mij hoeft t niet, doe maar wat jij wilt....
    Krijg ik terug: denk denk denk ;)

@Delilah: Precies als wij er maar gelukkig mee zijn! en dat zouden we zeker zijn....

13. Beastie

Beastie VIP lid

9 jul 2007
    10.314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    Juist het gaat om jullie geluk niet die van de buurvrouw ;) Maar persoonlijk zal ik nog echt wachten... laat eerst je lijf even bijkomen..tis niet nix 9 maanden...of in jou geval 35 weken...kindje maken :rolleyes:

14. dieseltje2

dieseltje2 Fanatiek lid

16 okt 2006
    1.578
    0
    36
    dietist
    zuid holland
    @Beastie: Het gaat er ook niet om dat we het gelijk willen..... Maar als het zo zou zijn..... Kan het niet zo goed uitleggen. Maar je hebt gelijk hoor, liever over een tijdje.....

(zouden het de hormonen zijn die nog door mijn lijf gieren? ;) )

15. Tezzz

Tezzz VIP lid

9 aug 2007
    12.779
    1
    0
    mamma van 3 heerlijke donderstenen
    achterhoek
    Allereerst: hartelijk gefeliciteerd met de geboorte van je kindje! Lief klein he?

Ik had toch wel een half jaartje nodig om lichamelijk helemaal te herstellen van mijn eerste en tweede zwangerschap hoor! Natuurlijk kan je wel sneller weer zwanger worden, maar een zwangerschap vergt wel erg veel van je lichaam.

trouwens, ik las hier ergens dat je niet zwanger zou kunnen raken als je borstvoeding geeft: da's dus onzin! Je kan direct na je zwangerschap alweer zwanger raken, óók als je bv geeft!

liefs Tezzz

16. dieseltje2

dieseltje2 Fanatiek lid

16 okt 2006
    1.578
    0
    36
    dietist
    zuid holland
    Dank je Tezzz! Het is zo leuk!

Het is gewoon een lastige overweging. Zelf vind ik condooms ook niet je van het.... (het verstoord gewoon even je vrijpartij.... dat is gewoon zo...), maar hormonen (de pil o.i.d) wil ik ook niet... Moeten het toch maar condooms worden komende maanden.... ;)

Ik geef geen bv (meer)dus dat is niet aan de orde.

17. Tezzz

Tezzz VIP lid

9 aug 2007
    12.779
    1
    0
    mamma van 3 heerlijke donderstenen
    achterhoek
    Ben bang van wel (condooms). Heeft geen invloed op je hormonen en als jullie er dan voor willen gaan, gooi je ze gewoon lekker in een hoekie!

Is Katja al thuis? Of is ze nog in het ziekenhuis?

18. Beastie

Beastie VIP lid

9 jul 2007
    10.314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    hihihihihi..echt wel...zo heeft het gast gezin waar we altijd logeren met wintersport 2 kids met een leeftijd verschil van 9 maanden en 10 dagen :confused: sorry offtopic ;)

19. dieseltje2

dieseltje2 Fanatiek lid

16 okt 2006
    1.578
    0
    36
    dietist
    zuid holland
    @Tezzz: Dat is (voor mij dan) ook weer het grootste voordeel! Met de pil moet je toch weer ontpillen..... En de kans dat die cyclus weer compleet ontregelt...

Ja, katja is toen ze 10 dagen was thuis gekomen dus ze is alweer een volle week thuis. Het gaat super goed! Ze weegt nu alweer ruim 3500 g (geboortegewicht was 3100 g), drinkt goed, slaapt prima, kortom: een heel makkelijk meisje tot nu toe!

Trouwens, van harte gefeliciteerd met je zwangerschap!

20. dieseltje2

dieseltje2 Fanatiek lid

16 okt 2006
    1.578
    0
    36
    dietist
    zuid holland
    :confused: :confused: :confused: Heftig! (maar wel cool..... ;) ). En hoe heeft de moeder dat ervaren?

Deel Deze Pagina