hi meiden, ik zit ergens mee in me maag, want snap t niet zo goed. zat namelijk net een beetje te googlen ( lang leve internet soms zeg :S ) en kwam daar iets tegen over een vrouw waarbij de clearblue digitale test s'ochtends negatief was en 4 uur later positief. MAAAAAAAAAAR nu komt dus mijn vraag: ik had gister toen ik wakker werd om half 11 een positieve ovutest, dus gisteravond en vanmiddag geklust. maar stel nou dat de test eergister in de middag ook al positief was geweest? dan had ik gistermiddag of begin van de avond al mijn ei kunnen hebben toch? en dan was gisteravond en vanmiddag eigenlijk al te laat. ik liep gistermiddag namelijk op de markt en kreeg ineens een steek onder in me buik links, dus dacht huh t kan toch niet zo zijn dat mijn ei nu springt, terwijl de test pas een paar uur geleden positief was. wat ik dus al zeg, dan was gisteravond en vanmiddag te laat. ik begrijp er weer eens niks van
wat dit je eerste ovutest die je gedaan hebt deze cyclus? als je een posi ovutest hebt komt je ei binnen de 24 tot 48u. moest je dan eergisteren een posi ovutest gehad hebben ben je nog optijd met klussen. succes
nee t was niet de eerste test die ik heb gedaan deze cyclus. donderdagochtend was de test nog negatief en vrijdagochtend positief. maar ik vraag me dan dus af...het had ook al donderdagmiddag positief kunnen zijn natuurlijk en dan kan t wel zo zijn dat mn ei vrijdagmiddag is gesprongen en dan is vrijdagavond en zatermiddag natuurlijk wel te laat.
dan nog ben je ni echt te laat denk ik hoor en je doet toch maar 1 test per dag he, anders kan je blijven testen. die negatieve was daar niets van tweede streepje te zien? of wel maar licht?
nou ik gebruik die van clearblue, de digitale..dus dan kijk je niet naar streepjes, maar naar een smiley. maar omdat ik t zo apart vind dat die vrouw waarover ik heb gelezen een negatieve had( zelfde testen als ik ) en een paar uur later een positieve test. daardoor ging ik dus nadenken, want ja dat zou zomaar kunnen, maar dan heb je dus de kans dat je te laat bent..
mocht je eitje indd vrijdag middag zijn gesprongen dan was de klus van vrijdag avond nog op tijd. maximaal 24 uur na het springen kan het eitje nog bevrucht worden.
o ik wist niet dat t 24 uur was. ik dacht dat t maar een paar uurtjes was. ze zeggen dat deze de 2 vruchtbaarste dagen aantoont, maar in werkelijkheid is dat dus niet altijd t geval..want zoals ik al zei, hij kan ook de dag ervoor al positief zijn, maar dat je dan die dag dus net iets te vroeg getest hebt.
het verschilt per vrouw hoe lang het eitje in leven blijft maar maximaal 24 uur. en je kan ook ovulatie pijn hebben voordat je eitje springt, hoeft net per see te betekenen dat je eitje ook is gesprongen op dat moment.
nu heb ik nog een vraagje over deze ovutesten; heb gister en eersgister op 8:00 sochtens negatieve gehad dus alleen een O.. vanmorgen moest ik eerder plassen, om half 6:S en had weer een O.. Is het erg dat t niet op 8:uur was? want je moet elke dag rond de zelfde tijd testen toch?