Weer een vraag over kolven

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door meryem, 19 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. meryem

meryem Lid

16 mei 2012
    46
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal
    mijn zoontje is nu 4 maanden en over 2 weken moet ik weer gaan werken. Ik ben al ca 1 1/2 maand bezig met kolven, maar heb het idee dat dit helemaal niet opschiet. Ik kolf meestal in de ochtend, dan heb ik wat stuwing en dan krijg ik er maar 60cc uit. Ik gebruik een Tommee Tippee handkolf. Ben nu aan het denken om over te stappen naar een elektrische kolf, maar vraag me af of ik er dan meer uit kan krijgen? Deze 60cc gaat wel snel, binnen ca 15 minuten ben ik klaar, heb ook meteen tsr.

Ander vraagje, als ik straks ga werken, vraag ik me af hoeveel hij dan gaat drinken. Hij drinkt nu elke 2 uur bij mij, wat volgens mij best veel is. Maar als ik ga werken ga ik diensten draaien van 4 uur, dat overbrugt hij waarschijnlijk niet zelf. Hij is nu 7,4 kilo en 63 cm lang. Hoeveel zou er in een flesje moeten dan?

Ik hoop op reacties, dan weet ik of ik een electrische kolf moet gaan aanschaffen :)

Groeten
    Meryem

2. Sparkie

Sparkie Fanatiek lid

24 okt 2009
    3.028
    2
    0
    Als je van plan bent frequent te gaan kolven (ook op je werk?) dan zou ik zeker een elektrische kolf aanschaffen en dan liefst een dubbelzijdige. Zo ben je snel klaar en is je opbrengst veel hoger. Een handkolf is meer voor incidenteel gebruik.
    Hoeveel er in een flesje moet, ik zou eens kijken wat hij eruit drinkt. Heb je al wel geoefend?
    Om ongeveer te weten wat ze mogen/kunnen drinken kun je 150 ml x gewicht in kilo 's. Dat deel je door het aantal voedingen per dag. Maar het is slechts een richtlijn. Mijn dochter drinkt relatief weinig uit een flesje, 100-130cc. En dat is dan nog veel. Gezien de rekensom zou ze veel meer mogen hebben maar ze heeft hier genoeg aan. Ik zou gewoon een uitproberen wat hij wil drinken.

3. meryem

meryem Lid

16 mei 2012
    46
    0
    0
    NULL
    NULL
    dank je wel! heb inmiddels een electrische kolf besteld, hoop dat t beter gaat!

Deel Deze Pagina