Ook een flesje op niet-werkdag?

Discussion in 'Borstvoeding' started by Sparkie, May 20, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sparkie

Sparkie Fanatiek lid

Oct 24, 2009
    3,028
    2
    0
    Ik vraag me af hoe andere moeders dit doen. Geven jullie op de dagen dat je vrij bent ook nog een flesje afgekolfde melk om de fles niet te ontwennen?
    Ik heb bij mijn dochter een hele periode fulltime gekolfd, maar inmiddels drinkt ze weer fulltime aan de borst :) Soms heeft ze op mijn werkdagen kuren en drinkt ze moeilijk uit de fles. Moet zeggen dat het nu goed gaat hoor. Maar tot voor kort gaf ik haar ook op mijn vrije dagen 1 flesje afgekolfde melk zodat ze ook de fles bleef nemen. Ben er nu eigenlijk een beetje zat van. Heb een hekel aan dat gedoe met flesjes.
    Dus hoe doen jullie dit?

2. Blaadje

Blaadje Fanatiek lid

Feb 1, 2011
    1,748
    223
    63
    Mijn dochter krijgt alleen de fles als ik aan het werk ben dus dat zijn er maar 4 per week en dat gaat gewoon goed.
    Ze heeft sinds ze deze fles heeft er verder ook nooit moeilijk over gedaan;)
    En ik heb net als jij een enorme hekel aan al dat geknooi met flesjes en kolven, dus dat komt goed uit:D

3. Jessie80

Jessie80 VIP lid

Oct 3, 2009
    6,203
    266
    83
    Ik ben pas net weer begonnen met werken maar ook hier geen flesjes op de dagen dat ik niet werk. Moet zeggen dat ik 4 dagen per week werk, dus hij krijgt de tijd niet om het af te leren ;)

Maar serieus, ik denk dat het "kuren" weinig te maken heeft met dat ze een aantal dagen alleen aan de borst drinkt en het dus weer verleerd om uit de fles te drinken. Gewoon lekker doen hoe jij het fijn vindt!

4. Sparkie

Sparkie Fanatiek lid

Oct 24, 2009
    3,028
    2
    0
    Mijn zoontje was een fles weigeraar en heeft altijd live aan de borst gedronken. Moest hem op het kdv gaan voeden en in de weekenden kwam mijn vriend met hem langs op mijn werk. Ben/ was een beetje huiverig. Merk wel dat het nu beter gaat nu ze ouder wordt. Het loslaten is denk ik idd het beste advies. Ik laat de flesjes mooi voor wat ze zijn. Was dat geklooi zo zat ook. Dolblij dat ze aan de borst drinkt!

5. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

Mar 13, 2008
    6,167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Nooit gedaan bij onze oudste en dat ga ik bij de jongste ook niet doen.
    Ik heb melk bij me en dan ga ik die extra stappen moeilijk doen niet op mijn vrije dagen ook doen.

6. janny

janny Actief lid

May 29, 2010
    335
    47
    28
    hier ook alleen een flesje als ik werk. Heb zelf nog nooit een flesje gegeven.. Werk onregelmatig dus soms een week geen flesje en dan weer 3 dagen na elkaar. Is altijd goed gegaan.

7. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    Hier de eerste maanden wel gedaan. Werk altijd 8 dagen en dan een aantal dagen vrij. Net voor ik werken moest, weigerde ze en dat wilde ik niet weer.
    Rond een maand of 9 maakte het haar weinig uit, zolang ze maar melk kreeg dus was toen niet meer nodig.

8. Mopje

Mopje Fanatiek lid

Apr 18, 2011
    2,753
    1
    0
    Friesland
    Nee, thuis altijd borst! (vind het erg genoeg dat hij zovaak de fles krijgt...). En ik heb nog geen problemen van de gastouder en oppasoma's gehoord dat hij de fles niet wil. Hij is begonnen met de fles en pas na 2 maanden ft aan de borst, misschien scheelt dat. Ik was juist bang dat hij de borst zou weigeren na 3x of 4x een fles op de dag! Maar dat lijkt niet het geval;)

9. Omelet

Omelet VIP lid

Nov 14, 2008
    14,874
    2
    0
    Nee, hij kreeg 1x per dag de fles in mijn verlof, maar toen ik weer ging werken had ik hem het liefste zo vaak mogelijk aan de borst en niet aan de fles ;)

10. monica73

monica73 Bekend lid

May 14, 2011
    580
    16
    18
    mijn zoontje krijgt elke dag 1 flesje afgekolfde melk. Een maand geleden weigerde hij steeds de fles als ik moest werken, dus sindsdien zijn we consequent een flesje dagelijks gaan aanbieden. Het probleem is nu opgelost, maar we gaan ermee door omdat mijn zoontje nogal een eigenwijs karaktertje heeft en zomaar ineens besluit dat hij die fles niet meer moet. Als we dan niet doorzetten krijst hij de boel bij elkaar bij de oppas en mama vindt dat ook afschuwelijk om te horen :(

Share This Page