ik wil fruit in het voren maken, als ik het ga pureren, moet ik dat gewoon met een scheutje water doen??? lijkt me zo makkelijk, een aantal potjes in het voren maken en in de vriezer gooien....
Ik kookte het niet. Ik pureerde het gewoon en als het heel dun was (peer) dan deed ik er wat nutriton doorheen. Dan in potje gieten dekseltje erop en in de vriezer. Ik maakte voor ene week steeds en dan weer opnieuw.
Vers bereide babyvoeding: 48 uur (je kunt dus voor 3 dagen tegelijk koken) Bewaartijd in de vriezer: Borstvoeding: tot 2 weken in het vriesvak van een koelkast Borstvoeding: tot 3-4 maanden in een kleine vriezer die vaak open en dicht gaat Borstvoeding: tot 6 maanden in een constante diepvries Groentepuree: 6 maanden Fruitpuree: 6 maanden Puree met melk: 2 maanden Gerechten met gekookte vis: 3 maanden Rauwe vis: 3 maanden Gerechten met gekookt vlees: 3 maanden Rauw gehakt: 1 maand Overig rauw vlees: 3 maanden Brood: 2 maanden Vries makkelijke blokjes in door middel van ijsblok bakjes. Doe de blokjes na een dag over in zakjes. Zet altijd de bereidingsdatum, inhoud, hoeveelheid (gram) van de porties op het diepvrieszakje. Voor het ontdooien kun je gebruik maken van de magnetron of de maaltijd "au bain marie" opwarmen. Verhit het eten door en door om eventuele bacteriën te doden en laat het dan afkoelen tot de gewenste temperatuur. Controleer altijd de temperatuur voor je het eten aan je baby geeft. http://www.keukenkikker.nl/ dan naar tips en thema's onderwerp: Invriezen Invriezen per portie succes