2de blaasontsteking op minder dan 1week!

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Jannieke, 21 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jannieke

Jannieke Bekend lid

28 dec 2006
    532
    0
    0
    hallo lady's ,

maandagmorgend opgestaan met pijn in de buik en heeeel veel pijn bij het plassen, er was ook bloed bij ... pilletje ingenomen (ufradin pl)
    en smiddags waren alle symptomen weg. Heel de week geen last meer gehad, vanmiddag begon het weer! constant het gevoel moete gaan plassen, en brandend gevoel als het plassen bijna gedaan is . maar nu is er precies wel meer bloed bij dan vorige keer, het zijn zeker niet mijn menstruaties dat verschil zie je wel ... vanmiddag weer een pilletje genomen maar nu gaat het niet over.
    ik durf niet veel meer medicatie te nemen omdat er in de bijsluiter staat dat je het best niet neemt de 1ste 3maanden van je zwangerschap, enkel als de huisarts het aanraadt. (ook sneu he )

zijn er dames die het wel genomen hebben de 1ste 3 maanden ????
    of wat kan ik ertegen doen?
    normaal heb ik hier nooit last van, maar nu al 2x op 1 week!!!

heeeeeeelp, doet zo pijn!

2. Key

Key Fanatiek lid

13 dec 2013
    2.145
    0
    36
    Italië
    Ik ken die pil niet maar ik krijg normaal gesproken bij een blaasontsteking een vijfdaagse antibioticakuur.. Zou toch even naar de dokter gaan hoor er zijn namelijk genoeg antibiotica's die je zonder gevaar voor je kindje kunt nemen!

3. Mika03

Mika03 Bekend lid

26 dec 2011
    540
    0
    0
    Omgeving Utrecht
    Twee keer in 1 week blaasontsteking bestaat niet. Als het een blaasontsteking is dan was ie na maandag nog zeker niet weg. Na het innemen van 1 pilletje kan een blaasontsteking niet weg zijn. Een blaasontsteking vraagt om antibioticakuurtje zoals Key ook schrijft, die je ook af moet maken.

Ik zou maandag even een belletje doen naar je huisarts om je urine in te leveren voor controle op blaasontsteking.

4. Padmee

Padmee Fanatiek lid

19 apr 2013
    2.051
    1.533
    113
    Dat pilletje wat jij hebt genomen is geen antibiotica. En zelfs dan moet je antibiotica langer slikken om van je blaasontsteking te genezen.
    Dus je blaasontsteking is nooit weggeweest.
    Ik zou even langs de huisarts gaan en een kuurtje vragen. Waarschijnlijk test hij voor de zekerheid nog of het wel echt blaasontsteking is. En geeft hij je een kuur die je wel kan gebruiken als je zwanger bent.
    Succes!

5. tetta

tetta Fanatiek lid

19 apr 2011
    3.430
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat was dat voor pilletje dan? Idd wat de rest ook zegt!

6. Jannieke

Jannieke Bekend lid

28 dec 2006
    532
    0
    0
    pilletjes noemen ufradin pl, zijn speciaal voor blaasontsteking. ik heb vroeger tijdens zwangerschap van men dochter wel meer een blaasontsteking gehad, en toen moest ik telkens maar 1 pilletje nemen en toen was ik der helemaal vanaf! heb dit toen int begin van de zwangerschap gehad, op 20weken, en tegen einde aan ook weer.

7. Padmee

Padmee Fanatiek lid

19 apr 2013
    2.051
    1.533
    113
    Die pil is geen antibiotica. En als je een flinke blaasontsteking hebt, heb je dat wel nodig. Aan haar verhaal te horen heeft die pil ook niet geholpen want ze is nog steeds niet van haar blaasontsteking af. Ik raad je aan om naar een huisarts te gaan.

8. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs
    Even naar de huisarts en urine na laten kijken. Heb je positief getest? Je banner zegt dag 23 van de cyclus. Volgens mij kun je gewoon een antibioticakuur nemen, bijvoorbeeld Nitrofurantoïne (Furabid), deze mag je ook nemen mocht je in verwachting zijn. Beterschap!

9. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ook zonder antibiotica kun je van een blaasontsteking afkomen, maar niet na 1 pilletje. Hier houdt mijn huisarts altijd aan dat ik max een week zelf mag proberen met veeeeel drinken (cranberrysap + cranberrycapsules). En zo ben ik dus al vaker van een blaasontsteking afgekomen, nu ook al een jaar of vijf geen last meer gehad. Maar als het na een week zelf proberen niet over was, of gewoon te pijnlijk, dan werd het toch AB (1x nodig gehad).

In jouw geval zou ik even een urinemonster naar je huisarts brengen (of huisartsenpost), tijd voor wat zwaarders dan dat ene pilletje!

10. Louloulo

Louloulo Fanatiek lid

28 okt 2013
    1.249
    6
    38
    NULL
    Belgie
    Je kan dus wel degelijk met 1 behandeling van een blaasonsteking afraken. Ik heb hier standaard monuril liggen, poeder om op te lossen. Na 2 uur voel je al verbetering, maar bij een zware infectie gaat het niet altijd volledig weg.

Met een AB-kuur zou ik gewoon niet kunnen werken. Ik neem preventief Cranberry pillen, ermee stoppen lukt niet meer. Na 3dagen over te slaan heb ik het al zitten.

11. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ah ja, Ufradyn en Monuril zijn AB met een hoge dosis, idd, dus het zou kunnen werken. In geval van TS zou ik dan dus naar de huisarts gaan, soms slaat een kuur gewoon beter aan.

Deel Deze Pagina