Zwanger worden na miskraam

Discussie in 'Miskraam' gestart door sandra, 31 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sandra

sandra Fanatiek lid

Ik heb er al heel veel topics over gelezen, maar ik kom er niet helemaal uit. Hopelijk staat deze topic hier op de goede plek.

Even mijn verhaal. 19 juli ben begonnen met vloeien en 22 juli wat grote stolsels verloren, uiteindelijk ben ik afgelopen maandag het vruchtje verloren met 10 weken zwangerschap. Heel erg verdrietig allemaal.

Toch willen we gelijk weer proberen zwanger te raken, voor andere is dat misschien snel maar voor ons voelt het goed zo. De verloskundig zei dat we ook meteen weer verder kunnen, al we dat zelf willen natuurlijk.

Maar ik heb echt geen idee hoe ik mijn cyclus moet berekenen, op de dag dat het bloeden begon, op de dag dat het bloeden echt doorzette, of op de dag dat ik het vruchtje verloor.

Ik heb gisteren trouwens een test gedaan om te kijken of het streepje al lichter werd, maar het is nog steeds een knal test.
    En nou vraag ik me af krijg je dan wel een eisprong met HCG in je bloed, en hoelang blijft zo'n test positief na tien weken zwangerschap, want als die na drie weken nog positief is kan je nooit een nieuwe zwangerschap zien.

Pffff wat een vragen he, maar misschien heeft iemand hier ervaring mee.

2. dieni

dieni Actief lid

17 mei 2010
    113
    0
    0
    Hey, ik ben vorige week ook het vruchtje verloren en ik denk de hele dag maar aan een volgende zwangerschap, ook wij willen gewoon erg graag verder.
    Je cycles is vanaf de dag dat je het vruchtje bent verloren.
    Je moet, na een miskraam, vanaf die dag weer ongesteld worden tussen 1 en 6wkn.

MIjn gyn. verteld dat het beter is om de volgende menstruatie af te wachten en daarna onze wens weer op te pakken.
    Andere zeggen juist dat je erg vruchtbaar bent na een miskraam en die worden direct weer zwanger en worden niet eens meer ongesteld..

Het hcg blijf wel nog even in je lichaam..je kunt beter over 2a3wkn nog eens testen, dan zal die wel negatief zijn, maar ook dit is bij een ieder anders

je moet doen wat je zelf het verstandigste vind..
    succes en we moeten geduld hebben vrees ik!!
    xxNadine

3. C78

C78 Niet meer actief

Voor het vaststellen van je zwangerschapsduur is het erg handig om eerst een keer ongesteld te zijn geworden voor je verder gaat.
    Ook is het handig eerst een negatieve test te hebben (of hcg in bloed te laten prikken tot 0) zodat je zeker weet dat het een nieuwe zwangerschap is in plaats van restweefsel.

Verder kan het zijn dat je ei sowieso wat later komt deze maand omdat je lijf een klap heeft gekregen...

Succes!

4. Siri

Siri Fanatiek lid

16 mrt 2010
    1.600
    1
    0
    Medisch
    Noorwegen
    #4 Siri, 2 aug 2010
    Laatst bewerkt: 2 aug 2010
    Bij mij duurde het 5 weken voordat de zwangerschaptest negatief werd en 7 weken voordag HCG onder 5 was.

Nu moet ik er wel bij zeggen dat ik zelf na 2 weken negatief teste en de test ongeveer een week negatief is gebleven voordat er weer een streepje kwam. De HA denkt aan een miskraam, dus ik weet niet zeker of ik wel representatief ben.....

Een ongi afwachten is inderdaad handig voor het vaststellen van de zwangerschapsduur, maar met een echo is dit makkelijk te zien .

Bovendien kan het enorm frustrerend zijn om een ongi af te wachten voordat je zwanger wordt (bij mij is het 10 weken geleden en nog steeds geen ongi) en dat is 'verloren tijd'. Vooral als je graag zwanger wil worden. Ik denk ook dat het psychisch goed kan zijn om gelijk weer zwanger te worden.....voor mij was dat wel goed geweest, de ellende daarna, de wens wordt steeds sterker, verwerking, lege gevoel en een steek door je hart elke keer als je een zwangere buik ziet....

Veel succes ik hoop dat je gelijk zwanger wordt!!

O ja, zolang je nog HCG in je bloed hebt zijn ook de ovu testen ook positief.... dus die kun je niet gebruiken om je ei te zoeken...:(

5. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    hoi, wat naar dat je een mk hebt moeten meemaken!

ik heb een mk gehad bij 9 wkn zwangerschap. wij wilden ook niet wachten en zijn er meteen weer voor gegaan. ik telde toen mijn cyclus van het begin van het bloedverlies, maar bij mij begon het bloeden zaterdagmiddag en verloor ik zondagochtend het vruchtje (vrij snel achter elkaar dus). bij mij bleef mn test ook positief tot en met dag 32, ik heb die tijd ook geen eisprong gehad. op dag 34 werd ik weer ongie en die ronde zijn we weer zwanger geraakt van een inmiddels gezond geboren zoontje!
    ik hoop dat het voor jullie ook snel weer raak mag zijn! sterkte en succes!

6. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.829
    19.166
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Allereerst natuurlijk sterkt!

De adviezen over zwanger worden na een mk zijn wat wisselend. Sommige verloskundigen zeggen dat je het best een maand kunt wachten. Maar ik vond dat onzin. Ten eerste omdat het geen risico's oplevert voor de volgende zwangerschap. Ten tweede omdat ik geen zin heb in een maand onthouding of de pil slikken. (Condooms verdraag ik niet.)
    Wij hebben dus in de periode na de mk niks gedaan om een zwangerschap te voorkomen. Het is niet echt mogelijk om je vruchtbare dagen te berekenen, omdat je cyclus langer of korter kan duren dan normaal. Dat is ook de reden waarom soms wordt geadviseerd te wachten; het berekenen van de zwangerschapsduur is dan makkelijker. ;) Nou, daar hebben ze tegenwoordig van die echoapparaten voor!

Als jullie er dus weer voor willen gaan: gewoon doen! Het was trouwens voor mij een enorme teleurstelling dat het de eerste maand niet gelijk lukte. Bereid je daar dus ook een beetje op voor.

7. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Hier zei de gyn zelfs dat het wel een verlicht extra risico geeft op de volgende zwangerschap omdat je bm slijmvlies aangetast/verwijderd is (mij werd het verteld na curretage, mijn schoonzusje zeiden ze het zelfs (zelfde zkh) dat dit ook gold na een natuurlijke miskraam). Wij hebben ons er niet zo zuiver aan gehouden maar achteraf maar goed dat ik niet meteen zwanger was want inmiddels is het voor de 2e keer mis gegaan en zou ik mezelf verweten hebben dat het daardoor kwam
    :) Dit keer (morgen curretage) gaan we ook gewoon verder alleen zonder ovutesten want dat heeft geen enkele zin (blijven een maand positief door de hcg ;)) maar gewoon wanneer we willen. En dan zien we wel!

8. sandra

sandra Fanatiek lid

Bedankt allemaal voor jullie antwoorden, we willen het deze maand wel gaan proberen ik heb gisteren bij de nacontrolle nog een keer gevraagd het is echt geen probleem om nu weer zwanger te worden.
    Misschien scheelt het dat bij mij het vruchtje zelf is gekomen, maar dat weet ik niet.

Mijn baarmoeder zag er in elk geval mooi schoon uit.

9. Joy2111

Joy2111 Fanatiek lid

16 jun 2010
    1.170
    1
    0
    Kwaliteitsmedewerker
    Overijssel/Twente
    Hai
    Hier hebben we hetzelfde probleem.
    Ik vloei nu nog na van een miskraam van 9 wkn en 3 dgn terwijl we 11 weken zouden zijn geweest.
    De VK zei dat als we willen we gewoon weer verder kunnen klussen en dat we geen menstruatie hoeven af te wachten want dat het kan zijn dat je over 2 weken gewoon weer een eisprong hebt.
    Ovu testen werken toch nog niet deze maand en volgens haar moet je slijm in de gaten houden want dat is een teken van een aankomende eisprong.
    Nu vraag ik me af of je wel een eisprong kunt hebben als je nog hcg gehalte boven de 0 hebt?
    Ik ben al eens eerder gecurreteerd ( deze keer spontane MK) en toen werd ik wel ongesteld ondanks dat ik na 2.5 maand nog een hcg gehalte testte bij bloedprikken.

Liefs Joy

10. Flavour

Flavour Niet meer actief

Wat een trieste verhalen allemaal, allereerst veel sterkte. Het is ontzettend kut om mee te maken, een miskraam.

Maar inderdaad, met laag hcg kun je gewoon weer eisprong krijgen. Heb ik ook weleens gehad. Ik zou een paar weken gaan temperaturen, daarmee voorspel je je ei niet, maar weet je wel achteraf wanneer je dat gehad hebt.

Suus

11. trishka

trishka Fanatiek lid

6 mrt 2009
    4.621
    0
    36
    Ik vond t idd ook erg fijn om te tempen, zo wist ik wanneer mn eisprong was geweest en wanneer ik ongeveer ongi moest worden.. Mn eisprong was idd een week later dan anders.. scheelde mij een hoop stress de laatste week.

12. zustertje

zustertje Niet meer actief

Ik ben na mijn miskraam ovulatietesten gaan gebruiken volgens mijn normale cyclus zou ik 1 augustus mijn eisprong hebben maar dat werd 7 augustus ben erg blij dat alles gewoon weer werkt.
    Kruidvat test was 3 weken na miskraam witter dan wit :)

Deel Deze Pagina