weer een vraagje (voeding)

Discussion in 'Voeding' started by Xociquetzal, Nov 5, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Xociquetzal

Xociquetzal Actief lid

Jul 15, 2007
    438
    0
    0
    Huisvrouw
    uithoorn
    hoi dames,

Ik heb weer een vraagje..nu niet over slapen maar over voeding.

Mijn mannetje krijgt 4 flessen van 210/7 (sochtends met rijstebloem)

nu mochten we van de KA potjes proberen...dus dat doen we nu...maar meneer heeft de slag te pakken en eet zowel tussen de eerste en 2de fles

als tussen de 3de en de 4de fles een heel potjes sochtends fruit savonds groente.

nu is het zo dat hij zn laatste fles en zn 2de fles voor de helft laat staan.

wat ik me goed kan voorstellen aangezien het toch 120 gr fruit en 120 gr voeding is...

maar wat kan ik nu het beste doen? ik vind het zo weinig...het komt er dus op neer nu dat hij in totaal dus 3 flessen drinkt.

2 volle flessen en 2 halve flessen.

wat zouden jullie doen?

groetjes Cindy

2. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

3x 210+7 scheppen is toch al rond de 750CC voeding. tel daarbij die potjes op en je zit aan een flinke hoeveelheid hoor.

Als je bedenkt dat groente en fruit BIJvoeding is, denk ik dat je minder fruit en groente moet geven en kijken of hij meer flessen wilt. dat is toch het belangrijkste op het moment, de melk! Misschien 4 a 5 flessen van 180CC aanbieden en niet meer dan een paar hapjes groente en fruit tussendoor geven, en pas over een paar weken meer groente en fruit geven.

3. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

Mijn zoontje nam met 5 maand en 1 week al 3 (opvolgmelk) flessen, dit was volgens het cb geen enkel probleem. Het ene kindje is eerder toe aan ander eten dan het andere kindje. Rond de 6 maand moeten ze namelijk op 3 flessen zitten in combinatie met groente/fruit

Ik zou die 4 flessen nog even aan blijven bieden (en kijken of het wel of niet op gaat), als het dan een week zo blijft ,zou ik er 3 flessen van maken en verdelen over de dag.

4. wonderteam

Mijn zoontje nam met 5 maand en 1 week al 3 (opvolgmelk) flessen, dit was volgens het cb geen enkel probleem. Het ene kindje is eerder toe aan ander eten dan het andere kindje. Rond de 6 maand moeten ze namelijk op 3 flessen zitten in combinatie met groente/fruit

Ik zou die 4 flessen nog even aan blijven bieden (en kijken of het wel of niet op gaat), als het dan een week zo blijft ,zou ik er 3 flessen van maken en verdelen over de dag.

5. Lexie74

Lexie74 VIP lid

Sep 14, 2006
    9,364
    200
    63
    Female
    loonadministratrice
    nop
    Waarom stel je deze vraag niet in het voedingsdeel van dit forum?

6. Xociquetzal

Xociquetzal Actief lid

Jul 15, 2007
    438
    0
    0
    Huisvrouw
    uithoorn
    ja goeie vraag...stom van me...maar zag dat ie al verplaatst was....:) thanks voor wie dat gedaan heeft....

7. Manuela79

Manuela79 VIP lid

Aug 7, 2006
    10,145
    0
    0
    Hilversum
    Ik zou net als Angel Eyes zegt wat minder groente en fruit geven zodat hij zijn flessen helemaal leegdrinkt. De melk is het belangrijkste. Het eten van de potjes is meer om te wennen aan iets anders dan melk.

Dit is niet waar hoor... met 6 maanden moet je beginnen met het aanbieden van groente/fruit. Wij zijn toen begonnen met fruit en pas toen Louise 7 maanden was fruit erbij gaan geven.

8. wonderteam

@ Manuela, Dat heeft het consultatiebureau 3 wkn geleden telefonisch duidelijk tegen mij gezegd het ene kindje is er ook eerder aan toe dan het andere kindje en 6 maand is gewoon ook een beetje om een richtlijn aan te houden. (rond de 7 maand mogen ze zelf naar 2 flessen) en mijn zus is vorige week bij het consultatiebureau geweest en daar zeiden ze exact hetzelfde.
    En zeker als ze goed groeien was het helemaal geen enkel probleem zei het consultatiebureau.

9. appeltje

appeltje Niet meer actief

Het is inderdaad 'mogen' en niet 'moeten'. Soms kan het cb je een advies meegeven, maar het is geen regel ofzo.

10. lolly

lolly Fanatiek lid

Sep 20, 2006
    3,475
    0
    0
    Ik zou de flessen wat kleiner maken 180 + 6. En dan wel 4 flessen aanbieden. Op het monet dat je dan naar opvolgmelk gaat, gaat er vaak nog wel een fles af.

Zelf zou ik gewoon door gaan met bijvoeden zoals je nu doet. Zeker als hij het zo lekker vind!

11. Manuela79

Manuela79 VIP lid

Aug 7, 2006
    10,145
    0
    0
    Hilversum
    Dit is inderdaad ook wat ik bedoelde.... En ik zie net dat ik typte dat we eerst met fruit zijn begonnen en toen met fruit hahaha... ik bedoelde natuurlijk dat we eerst met groenten zijn begonnen en toen met fruit ;)

12. loetje

loetje VIP lid

Jun 6, 2006
    7,446
    1,843
    113
    Vòòr de 6 maanden is melk het belangrijkste om van te groeien, fruit en evt groente is voor erbij. Wanneer je kindje melk laat staan omdat hij/zij iets teveel groente/fruit krijgt, dan zou ik ietsjes minder van dat aanbieden. Alhoewel ik je melkvoedingen enorm vind..Je kunt inderdaad overwegen om 4 flessen van 200cc (180+6) aan te bieden, wat een veel normalere hoeveelheid melkvoeding is...Je hebt kans dat dan wel de flessen leeggaan en je de fruit en groente hapjes gewoon aan kan blijven bieden..

Share This Page