Curretage: Is dit een normale term om te gebruiken?

Discussion in 'Miskraam' started by ilona85, Jul 7, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. ilona85

ilona85 Fanatiek lid

Oct 24, 2007
    1,466
    0
    36
    het leukste werk wat er is!
    Misschien een hele rare vraag maar ik zit er best wel mee.

Dit is het verhaal:

Ik ben maandagmiddag naar het ziekenhuis geweest voor een echo en daar bevestigde zij de vorige 2 echo's het is niet goed. Het hartje klopte niet en er was sprake van weefsel wat erom heen ging groeien. Dus de volgende middag al op de ok. Daar waren ze allemaal melig en dat vond ik prima het is hun dagelijks werk en maakte de sfeer wat ontspannen.

Toen riep er een vrouw jollig:" Oh dit heb ik nou altijd al willen roepen! Kamer 2 is klaar om te doppen!! hahaha" Door de intercom is dit normaal? Ik voelde mij best een beetje belachelijk gemaakt. Is dit de term die ze gebuiken? Ik wil dit bij de controle afspraak ook ter sprake brengen maar dit duurt nog 2 weken en zit er best wel mee.

2. Flavour

Flavour Niet meer actief

Nee, dat is niet normaal, maar volslagen onbeschoft en respectloos. Ik zou een klacht indienen.

Sterkte.

Suus

3. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ehm, lijkt mij ook een kwestie van zich teveel hebben laten gaan en professionaliteit even uit het oog verloren....
    Wel even wat van zeggen dus!

4. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

Mar 29, 2011
    4,322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.

Indd! Schandalig dat ze je zo behandeld hebben. Moet je kijken om wat voor reden je daar ligt, dat is echt niet zomaar iets.. Ik zou ook een klacht indienen hoor!

Sterkte!

5. ilona85

ilona85 Fanatiek lid

Oct 24, 2007
    1,466
    0
    36
    Ik vond het ook echt vervelend maar goed misschien was het wel een term die ze altijd gebruikten weet ik veel? Ik voel mij er nu nog steeds echt rot door dus moet er wel wat mee. De rest van het personeel was zo lief en meelevend en had voor de rest zo'n goed gevoel en alleen door die muts voel ik mij nu niet met respect behandeld en inderdaad het is inderdaad niet niets waarvoor je daar ligt.

6. soley

soley Actief lid

Jul 11, 2010
    332
    0
    0
    Noord Brabant
    Jee wat onbeschoft! Ik zou daar echt een klacht over indienen. Je ligt daar niet voor je lol, hebt verdriet, en dan gaat er zo'n muts even lollig lopen doen? Is die gek...

Bij mij waren ze juist heel leif, heel medelevend, heel rustig. Een goede arts en verpleegkundige voelen ook echt wel aan wat ze wel en niet kunnen maken. Deze is uit de bocht gevlogen...

En sterkte!

7. Juul75

Juul75 VIP lid

Apr 8, 2010
    12,091
    7,843
    113
    Wat de rest ook al zei, ik vind het belachelijk en volledig respectloos. Je kunt het ter sprake brengen tijdens je nagesprek, maar de gyn heeft formeel niets te vertellen over OK personeel. Als je echt wilt dat deze persoon er wat van te horen krijgt moet je een klacht indienen, en dan wordt dat door het afdelingshoofd van de OK afgehandeld. Maar het maar net of je daar zin in hebt. Als je geen formele klacht in wilt dienen kun je ook via de klachtenfunctionaris van een ziekenhuis een gesprek aanvragen, dat is minder zwaar en gaat sneller.

Maar ik vind het belachelijk en onbeschoft!

8. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

Dec 16, 2008
    6,069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Schandalig! Onderling jargon voor dit zoort ingrepen zijn geen termen die men moet bezigen als de persoon waarover het gaat dit kan horen. Wellicht is die term ontstaan omdat de mensne in kwestie er zelf ook wat beter mee om te laten gaan, maar dan nog is het iets wat niet gebezigd kan worden als de patiënt erbij is.

9. Tord

Tord VIP lid

Oct 26, 2009
    7,304
    299
    83
    Ik vind het zowieso al belachelijk dat ze daar melig doen en grapjes maken, dat vond ik tijdens mijn bevalling (met goede afloop) al heel vervelend! kan je nagaan als je voor zo iets verdrietigs komt....
    Zeker een klacht indienen. veel sterkte.

10. corina83

corina83 VIP lid

Sep 10, 2009
    6,038
    0
    36
    Female
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Klacht in dienen...
    Zo hoort er niet met je omgegaan te worden.

Je kiest er niet voor dat je kindje overlijdt dus zouden ze respectvol met je om moeten gaan en niet gaan staan lachen, ook al is het door de intercom dan nog...

Succes met je klacht in dienen bij de klachtencommissie van het ziekenhuis en nog heel veel sterkte met je verlies :(

11. jada08

jada08 VIP lid

Jan 14, 2009
    7,567
    332
    83
    Sorry maar bek valt hier van open.

Wat ongelovelijk respectloos richting jou. Ik had hier zeker een klacht voor ingediend.

Sterkte gewenst!

12. ilona85

ilona85 Fanatiek lid

Oct 24, 2007
    1,466
    0
    36
    Dankzij jullie durfde ik een klacht in te dienen. Ik heb het via de site gedaan en kreeg na nog geen 10 minuten werd ik al gebeld door degene die de klachten aanneemt. Heel aparte vrouw maar goed moest kiezen wat ik wilde dat er mee gebeurde:

1. melden ik verwacht en krijg geen reactie
    2. melden ik verwacht een schriftelijke reactie
    3. ik wil een persoonlijk gesprek met hoofd o.k
    4 ik wil naar een commissie van artsen en weet ik al niet wat en die gaan het onderzoeken.

Ik heb voor 2 gekozen en kan dan altijd nog verder gaan als dit totaal niet bevredigend is. Maar dit kan nog enige tijd duren want ja vakantietijd ze hoopt voor september reactie te hebben. Ze vroeg ook of ik wist hoe die vrouw heette etc maar dat wist ik echt niet meer dus is maar de vraag of ze gaan vinden wie het was. 3 vrouwen waren er in de o.k op dat moment hopen dat ze eerlijk zijn. Nu is het maar afwachten en hopen dat het ze sowieso wakker schudt en dat dit nooit meer wordt gezegt in het bijzijn van een vrouw die een curretage ondergaat.

13. corina83

corina83 VIP lid

Sep 10, 2009
    6,038
    0
    36
    Female
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Aparte en afstandelijke klachten afhandeling zeg... ik had op zn minst wel een sorry verwacht van degene die je belde ivm de klacht...

Ze weten precies welke medewerker waar is hoor, wordt allemaal gelogd wie waar aanwezig is op een O.K en wie wat doet.
    Bij wat voor ingreep dan ook.

Sterkte, hoop dat je snel een excuus krijgt, op zn minst een bloemetje en dat het inderdaad nooit meer wordt gezegd in bijzijn van de vrouw die het ondergaat :(

14. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

Oct 5, 2008
    4,473
    1
    38
    Female
    Thuis
    Ongelooflijk respectloos en onprofessioneel! Je ligt er voor een hele verdrietige reden. Ze horen dan netjes met je om te gaan. Heel veel sterkte met jullie verlies!

Share This Page