Niet zoals gepland.

Discussie in 'De bevalling' gestart door bien, 6 feb 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bien

    bien Lid

    7 okt 2005
    14
    0
    0
    brandweer
    wassenaar
    Mijn bevalling.

    Om 2.55 uur op 27 januari werd ik wakker van de kramp in mijn buik. Mijn vriend zei dan heb je nu weeen en zal je vandaag wel bevallen. Ik heb toen nog geprobeerd om te slapen maar dat ging niet meer. Rond een uur of 5 hebben we toen de vk gebeld omdat ik het idee had dat de weeen wel snel achter elkaar kwamen. Ze was er rond een uur of 6 en toen had ik nog maar 2 cm ontsluiting. Om 10 uur zou ze terug komen om te zien hoe ik opgeschoten was. Toen nog maar 3 cm ontsluiting en toen ze om 5 uur terug kwam nog maar 4 cm. Het schoot dus niet op en na wat wikken en wegen werd besloten om naar het ziekenhuis te gaan omdat ik te vermoeid aan het raken was en het nog wel even ging duren. Daar ging mijn thuisbevalling.
    In het ziekenhuis bleek dat er door het autoritje wat schot in was gekomen. Ik had ineens 6 cm ontsluiting en toen ging het snel rond 20:00 uur mocht ik gaan persen.
    Alleen nu bleek dat de kleine er niet goed voor lag. Ze lag met haar kin op de borst met de rug aan de verkeerde kant waardoor het moeilijk werd om door het geboortekanaal te gaan.
    Toen kreeg ik ook nog weeenopwekker omdat ze niet snel genoeg achter elkaar kwamen en werd er geprobeerd om me te helpen met een vacuumpomp, meer die schoot los. Ik raakte almaar vermoeider en zei steeds ik kan niet meer, want ik kon op een gegeven moment echt niet meer. Toen ging het allemaal ineens heel snel. Er werd besloten om een keizersnee te doen. Al persweeen wegpuffend wat haast niet meer ging naar de OK gereden. Om 22:10 op de OK en toen duurde het nog even voordat de anestesist er was. Na de ruggeprik ging het heel snel en om 22:38 zag Lola het levenslicht.

    Nou, het is dus wat anders gelopen dan ik had gehoopt, maar eind goed al goed.

    Groetjes Bien
     
  2. Monika

    Monika VIP lid

    12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
    Jeetje wel fijn dat alles goed is nu.
     
  3. Angel79

    Angel79 VIP lid

    14 jan 2006
    5.090
    0
    0
    Lekker mama zijn
    Limburg
    Sow hey, das niet niks, ben blij dat nu alles weer goed is.
    Geniet van jullie kleine meid!!!

    Liefs Angela.
     
  4. Silvie

    Silvie Fanatiek lid

    16 aug 2005
    3.910
    0
    0
    Woerden
    Das niet zo'n fijne bevalling geweest dus.
    Gelukkig dat alles nu goed is
     
  5. Mirna

    Mirna Bekend lid

    6 mei 2005
    908
    0
    0
    Pff, gelukkig goed afgelopen!
     
  6. Sientje

    Sientje Fanatiek lid

    4 mei 2005
    2.747
    0
    0
    Mama
    Goh dat is inderdaad niet niks...pfff...geniet nu maar lekker van de kleine en probeer rustig aan te doen!
     
  7. carry

    carry Fanatiek lid

    30 jul 2005
    1.397
    0
    0
    pedagogisch medewerkster
    Dan kan het toch heeel anders lopen dan je in gedachten had! Gelukkig is jullie kleine meisje toch gezond ter wereld gekomen en kan je nu heerlijk van haar genieten!!

    Liefs Carry
     

Deel Deze Pagina