'Te schaars' geklede moeder en dochters aangevallen met een mes

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Mam0523, 19 jul 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mam0523

Mam0523 Niet meer actief

2. maansneeuw

maansneeuw VIP lid

14 nov 2011
    9.867
    992
    113
    Verslaafd aan namen zoeken
    Nederland
    Getver, hier word ik echt boos van :x
    Dat je niet achter de kledingkeuze van een ander staat is nog tot daar aan toe, maar dan geweld gebruiken om dat 'op te lossen' :( Dan spoor je toch niet? Grrrr!

3. Eefje00

Eefje00 Fanatiek lid

27 okt 2014
    1.559
    667
    113
    Het zijn nu nog maar aannames dat het om de kleding ging. Ik las op ad dat ze nog geen motief hadden.

Blijft natuurlijk triest. Arme mensen.

4. Islah

Islah Niet meer actief

#4 Islah, 19 jul 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 jul 2016
    Verschrikkelijk! Wat een gekken.
    Helaas gebeurt het andersom ook bij te bedekkende kleding, mensen kunnen écht niks meer hebben tegenwoordig, het is nooit goed. Ik ben wel benieuwd of dit echt de reden was, want dat is nog niet zeker.

En wat een belachelijke reacties op die site...

5. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.862
    19.273
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Gek met een vrachtwagen in Nice.
    Gek met een bijl in Duitsland.
    Gek met een mes in Frankrijk.
    Gekken de zwangere vrouw van fiets afschoppen in NL.

Wat een week...

6. Logan

Logan Niet meer actief

Vergeet Turkije niet :(.

7. 2mam2

2mam2 Fanatiek lid

16 feb 2015
    1.088
    0
    0
    Rtl nieuws komt er ook al op terug:

"Motief onduidelijk
    Waarom de man de toeristen heeft aangevallen is nog onduidelijk. Er was eerst sprake van dat hij hen te bloot vond rondlopen, maar dat wordt ontkend door de Franse justitie."

Er word natuurlijk gelijk gespeculeerd na zoiets en na alles van de laatste tijd gelijk aan extremisme gedacht..
    Blijft een vreselijk incident waar nooit een geoorloofde reden voor kan zijn:x.

8. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.862
    19.273
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik vergeet Turkije zeker niet. Maar dat is een ander soort triestigheid. Voor de slachtoffers en nabestaanden zal het niet uitmaken. Maar die andere waren acties van (waarschijnlijk) individuen tegen willekeurige, onschuldige burgers. Ik vind een militaire coupe gericht op een regime een andere categorie.

9. Nacho

Nacho Fanatiek lid

3 jun 2015
    2.369
    9
    38
    Vrouw
    Baby & Mama Coach
    Houten
    Het motief is slechts speculatie van een niet al te hoog aangeschreven krantje... Kennelijk past het goed in je eigen denkbeelden, aangezien je spreekt over 'je eigen land'. Het land is niet van jou, maar van ons allemaal.

Ontzettend erg dat die moeder en dochters zijn neergestoken. De vraag is even wat er eerder was: de kronkel in het hoofd van de dader of het (eventuele) religieuze motief.

10. Islah

Islah Niet meer actief

Inderdaad. En daarbij: als het dan toch om normen en waarden gaat (zoals in de OP staat); al die reacties van, aan hun namen te lezen tenminste, Nederlanders, zoals 'terugsturen naar hun zandbak' (dit is nog één van de meest vriendelijkste reacties natuurlijk, dat begrijp je wel) vraag ik me toch af over welke normen en waarden TS het precies heeft. In ieder geval geen normen en waarden waar ik, als autochtone Nederlandse, mee geassocieerd wil worden!

11. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.862
    19.273
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik word zo verdrietig van dat wij-zij denken. En daar maken veel 'partijen' zich schuldig aan. En elke keer als de een iets doet of zegt wat niet goed is, is een ander er als de kippen bij om daar wat negatiefs over te zeggen of iets terug te doen. En dan vindt iemand anders weer dat ie het recht heeft om slecht te praten over een hele groep of een ander iets aan te doen.
    Alsof het daar ooit beter van is geworden. :(

12. Islah

Islah Niet meer actief

Inderdaad, ik vind het gewoon zo erg dat mensen niet gewoon elkaar (met hun eigen gebruiken/meningsverschillen) kunnen respecteren.

13. Mam0523

Mam0523 Niet meer actief

Wow, wacht even. Volgens mij wordt mijn bericht volledig uit context gehaald. Jammer. Met 'eigen land' bedoel ik niks meer en niks minder met 'eigen land', het land waar je woont. Ik heb het nergens over MIJN land of over wij-zij.
    In Nederland voel ik me bijvcoorbeeld vrij om mij op een bepaalde manier te kleden, te uiten, te gedragen. Net als ieder ander; autochtoon, allochtoon, christen, moslim etc.
    En ik verwacht van mijzelf en mijn medemens dat ieder elkaar respecteert daarin.

Als ik in een land zou zijn waar andere normen, waarden en regels gelden, zou ik mij aanpassen en die respecteren.

Mijn kinderen hebben Turks bloed en een deel van mijn schoonfamilie is moslim notabene...

14. Mam0523

Mam0523 Niet meer actief

Ik vind die opmerkingen ook absoluut ongepast in de nieuwsberichten. Toen ik het bericht plaatste stond er in het bericht heel duidelijk wat het motief was. Niet in een enkel 'krantje' maar overal.

15. zonnestraal21

zonnestraal21 Niet meer actief

Oh wat zijn sommige lomp.. Omdat je niet alle moslims haat, keur je goed wat deze man gedaan heeft🤔 Echt bizar dat sommige zo denken

16. A je to

A je to Bekend lid

7 feb 2016
    944
    1.259
    93
    Maakt het werkelijk zoveel uit wat het motief was.? Is dat waar we ons mee bezig houden, of het om de kleding ging ja of nee.?
    Het is toch meer dan afschuwelijk dat iemand, om wat voor reden dan ook, kínderen aan te vallen met een mes.? Sterkte voor de slachtoffers, wat een afschuwelijke en onvoorstelbare daad..

17. Mam0523

Mam0523 Niet meer actief

Natuurlijk is het afschuwelijk! Maar dat er over motieven wordt gesproken is toch met alles? Dat het verschrikkelijk is ongeacht de reden staat natuurlijk paal boven water, maar naar mijn idee wordt er altijd over een motief gesproken.

18. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.862
    19.273
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    @Mam0523; Ik doelde met mijn bericht niet op jou, maar op de reacties op rtl-nieuws.

19. zwangerevrouw

zwangerevrouw Fanatiek lid

22 jul 2011
    2.115
    222
    63
    ik vrees dat vrouwen en kinderen over 20 jaar ook bedekt moeten lopen. Als je een beetje googled is dat de toekomst

20. Whysteria

Whysteria Niet meer actief

Het hangt ervan af wáár je op googled uiteraard. 20 jaar geleden dacht men ook van alles over hoe wij nu zouden leven. Daar is ook praktisch niets van uitgekomen...

Angst is een slechte raadgever...

Deel Deze Pagina