weer een zindelijkheidstraining vraag :)

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door mcm78, 25 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. GaiaGaia

GaiaGaia Bekend lid

4 jul 2011
    650
    0
    0
    Hey, ik weet niet of je dit nog leest, maar ben benieuwd hoe het nu allemaal gaat?

2. mcm78

mcm78 Bekend lid

6 mei 2011
    852
    1
    16
    NULL
    NULL
    He, ja lees het nog!:)

Op zich gaat het beter. Hij heeft zich erbij neergelegd dat het er toch uit moet, en gaat nu, weliswaar onder protest, toch gewoon. Hij plast wel ineens - met brilverkleiner - op de wc, poepen vindt hij nog te eng. Hij blijft wel protesteren dus, maar gelukkig hebben we niet meer de totale paniek die we eerst hadden.

Helaas heef hij nu wel de tweede urineweginfectie te pakken. We proberen hem echt steeds te laten gaan plassen en hem niet door te laten lopen, maar soms wil hij echt niet, en volgens mij leidt het ophouden dus toch tot problemen. Antibiotica kuur voor de eerste infectie was dinsdag klaar, gisteren begon hij te zeggen dat plassen pijn deed, vannacht begon zijn urine weer vies te ruiken...dus vandaag maar weer naar de after hours clinic, en inderdaad fikse blaasontsteking. Nu een hele specifieke antibiotica, in de hoop dat die het beter aanpakt.

3. tamendon

tamendon Actief lid

2 nov 2009
    381
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik breek ff in :), laatst was dus ook een programma op tv met hetzelfde probleem. Ze zijn met dat jongetje naar de dierentuin gegaan en hebben hem met dieren als voorbeeld uitgelegd, dat poepen gezond is. Het begon met dat eten gezond is en dan het verteringsproces en uiteindelijk het poepen. En als je het niet doet dat het dan ongezond is en je buikpijn krijgt.
    Als je er een mooi verhaaltje van maakt en uitlegt waarom een mens moet poepen, en dat dat goed voor je is, misschien vind hij het dan niet meer zo erg.

Zelf ben ik nog niet in deze fase beland mijn dochter is nu 16 maanden. Dus weet niet of het werkt,maar het klikt best logisch :)

4. GaiaGaia

GaiaGaia Bekend lid

4 jul 2011
    650
    0
    0
    Vervelend zeg, die urineweginfecties :( Dat heeft ook invloed op het zindelijk worden denk ik zo, of in ieder geval de manier waarop jullie het benaderen? Je moet er nu zo bovenop zitten en voor je zoontje is zo'n infectie ook niet echt een positieve ervaring mbt plassen....
    Rot hoor....

Wel fijn dat je verbetering ziet mbt het poepen! Maar hopen dat de infectie snel over is en hij er niet weer een krijgt, zodat het plassen ook weer een opluchting kan gaan zijn ipv een pijnlijk iets!

Veel succes:)

Oh.....hier lijkt het erop dat dochter over de poepangst/controledwang is. De laatste week gaat ze elke dag op het potje poepen, zonder paniek en nadat ze het zelf aangeeft! Goed he? Ik ben nog voorzichtig, maar ik denk dat we haar nu wel plas EN poep zindelijk kunnen noemen (overdag dan he;)).... Het geeft wel heel veel rust hier, vooral voor haarzelf.

Deel Deze Pagina