Mijn kleine meid van 3 is al een hele tijd zindelijk, plassen en poepen doet ze netjes op de wc. Dit was dan ook nooit een probleem, normaal als ze plassen moest gaf ze het aan en was het oke. De laatste twee weken moet ze eigenlijk na het plassen meteen weer, heeft dan ook echt aandrang maar dan komt er niets. Dit kan zo nog wel even doorgaan, ook gedurende de dag heeft ze het weleens. Ik moet nodig plassen, zegt ze dan, maar komt niets? Ze plast ook wel gewoon goed tussendoor hoor, naar mijn idee is dat het niet. Geeft ook geen pijn aan met plassen en urine heb ik vorige week na laten kijken, ook schoon. Dacht eerst dat ze er een soort spelletje van ging maken, maar nee, ze voelt echt de aandrang. Hebben meer mama's hier ervaring mee? Zo ja wat heb je gedaan en wat kan het zijn? Alvast bedankt!
ik zou plas opvangen en naar ha gaan. want t kan echt blaasontsteking zijn. anders:mijn jongen plast soms niet alles uit omdat hij door wil gaan met spelen zo staat hij te snel op. en dan 10mn later moet hij weer.maar hij palst dan ook wel weer.
Dat had ik al gedaan, staat ook in bovenste post beschreven Was schoon, geen blaasontsteking.. Ze zit wel rustig op de wc, heb haar al laten blazen, zodat ze goed uitplast. Zal morgen nog eens contact opnemen met de huisarts, misschien is nogmaals een controle niet verkeerd.
Is er alleen een sneltest gedaan of ook urine op kweek gezet? Ik zou urine ook op kweek laten zetten, bij onze dochter is de sneltest vaak goed en dan zit er toch een bacterie in blijkt uit de kweek..
Is ze een beetje zenuwachtig? Ik heb zelf namelijk heel lang altijd aandrang gehad, als ik een beetje zenuwachtig ben trek ik mijn bekkenbodemspier onbewust aan en prikkel in mijn blaas, die op een gegeven moment constant het signaal geeft dat hij vol zit, vooral net na het plassen. Als ik niet zenuwachtig ben heb ik het niet
Een paar weken terug had mijn dochter hetzelfde. Ze was er nog niet af of moest alweer. Is vanzelf over gegaan.
Vanmorgen weer geweest met urine, er kwam nu wel degelijk wat uit. Dus toch een blaasontsteking. Vanmiddag kan ik een kuurtje halen. Bedankt voor jullie reacties!
Mijn dochter heeft toen ze net op de basisschool begon een paar blaasontstekingen gehad. Ook had ze steeds aandrang (ook buiten de blaasontstekingen) maar dan ook maar een paar druppeltjes. Er is een echo van haar blaas gemaakt op het moment dat ze aandrang had. Daaruit bleek dat ze erg nodig moest terwijl de blaas nog bijna leeg was. Met medicijnen die haar blaas wat ongevoeliger maakten en training is het weer goedgekomen . Wel tot haar 6e nog weleens ' s nachts ongelukjes gehad.