Ik wil graag vernoemen in de tweede naam. De directe naam gebruiken hebben we bij mijn zoon ook niet gedaan dus wil graag een afgeleide van de naam. Maar er zitten nogal wat haken en ogen aan. Mijn eigen verzinsels met commentaar Franca: de k klank niet mooi omdat eerste naam dat ook heeft Franne: twee lettergrepen eindigend op e niet mooi omdat eerste naam dat ook heeft Francie : niet zo mooi Francien: beetje oubollig Francisca: ook de k klank Heeft er iemand nog een geniale ingeving?
dankjewel voor de reactie, maar ciska heeft ook die K klank op het einde, en dat wordt het twee keer hetzelfde met de voornaam
Ik ken een meisje dat Frances heet. In het begin een beetje moeten wennen, maar nu past het helemaal bij die stoere meid. Wordt als "fransjes" uitgesproken met de "sj" van chocomelk. Snap je? Emilie
Ik ken een Frances waarbij het op z'n Engels wordt uitgesproken : Fren-suhs Franna Franja Fransa Franchon Francesta Francelin Francelly Franceah Francia Francin Meer weet ik er niet
Frances op z'n Engels uitgesproken of als je een meer Hollandse naam wilt Francine. Ga je op chic dan Francoise.