Weer eens een geldvraagje..

Discussie in 'De lounge' gestart door Jusi, 29 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Mijn man en ik hebben een discussie.
    Nu willen we weten wie er gelijk heeft.
    Mijn man is namelijk van mening dat we qua vaste lasten omlaag kunnen, en ik denk van niet.
    Nu vroegen we ons dus af, wat zijn jullie kwijt per maand aan de vaste lasten?

Bij ons ligt dat rond 1400 euro.
    Hier zitten o.a. gas/water/licht, huur, verzekeringen enz. bij.
    De boodschappen en benzine heb ik hier niet bij gerekend.
    Wat doen we fout dan, als mijn man gelijk heeft?
    Want ik weet het écht niet meer! ;)

2. Yvon1893

Yvon1893 Fanatiek lid

24 jun 2011
    2.177
    0
    0
    De kempen
    Het ligt eraan, wat voor huis, hoeveel personen
    Hoeveel auto's andere motor voertuigen welke zijn verzekerd.
    Hoeveel telefoons andere abbonementen?

Wij zitten qua vasten lasten hoger maar het is moeilijk te vergelijken....

3. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Kun je totaal niet vergelijken

Niet iedereen betaald dezelfde huur. In de ene provincie kan een huis spotgoedkoop zijn, en in een andere provincie super duur
    De 1 betaald veel aan gas en elec omdat ze een kast van een huis hebben en de ander weinig omdat ze in een flatje wonen

4. Amethist

Amethist Niet meer actief

Nou ja, wat je vaste lasten zijn is natuurlijk afhankelijk van een heleboel dingen:

- woon je in een hoekwoning of een tussenwoning
    - misschien wel in een appartement?
    - heb je nieuwbouw of juist een ouder huis
    - heb je nachtstroom of niet
    etc.

5. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    ja hier ook wel zo ongeveer hoor, als je kijkt naar alleen al de zorg en je hypotheek e.d. zit je al een heel eind en dan nog de auto, telefoon en andere verzekeringen/abbonementen buiten gelaten.

6. lin80

lin80 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.798
    1
    0
    Je zou rond kunnen kijken of de energierekening om laag kan door goed te kijken en te vergelijken. Ook kun je op best veel simpele dingen besparen. Heb je een droger, dan die niet meer gebruiken, maar alles weer ophangen op lijntjes. Spaarlampen gebruiken, minder vaak onder de douche of korter douchen. Lampen uit in kamers waar je je op dat moment niet bevind enz enz......
    Je zorgverzekering eens goed onder de loep nemen, misschien kunnen jullie een kleinere auto gaan rijden zodat de wegenbelasting naar beneden kan.
    Er zijn zo veel opties, dus zolang jullie dit nog zouden kunnen doen, dan heeft je man gelijk. Hebben jullie dit alles al goed bekeken, dan heb jij gelijk, maar dat kan per jaar verschillen, want bedragen veranderen en het ene jaar is de ene goedkoper en het volgende jaar de ander.;)

7. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Dat is toch zo niet te zeggen. Elke situatie is anders. Onze vaste lasten zijn 2,5 x meer dan wat jij noemt. Waarschijnlijk zitten we ook in een totaal andere situatie en daar kun je helemaal niets mee. Ik denk dat je zelf het beste weet of en waar je op kan bezuinigen.

8. Saja87

Saja87 Niet meer actief

wij zitten rond de 1200 euro alleen hypotheek ( wel de rente afgetrokken ) verzekeringen mobiele telefoon electra gas tv en internet.

Dus alles wat met huis te maken heeft auto en boodschappen niet mee gerekend.

9. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    Wij hebben ook zoiets, nu nog meer omdat we nog niks terugkrijgen aan hypotheekrente(moeten het nog aanvragen). We kunnen best besparen hier!

Bijvoorbeel de droger niet meer gebruiken en minder lang douchen. Maar dit WIL ik helemaal niet, ik vind het heerlijk om zo af en toe een half uur te douchen. En mijn kleding in de droger vind ik ook fijn, geen gesleep én zo lekker zacht en lekker snel droog. Dus misschien kan het wel maar wil je op alles gaan bezuinigen? Dat is echt een manier van leven denk ik en daar moet je wel achter staan.

10. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Nou, nóg meer gaan besparen.. Ik zou niet weten waarop.
    We hebben een paar maanden geleden álles onder de loep genomen.
    Huur is hier trouwens 480 euro per maand..

11. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Ik vind het eerlijk gezegd best veel, helemaal met een huur van €480,-, maar zoals de rest al zegt is het lastig vergelijken..

Wijzelf hebben een koophuis (hypotheek van 190.000) in de Randstad, zijn met z'n 4'tjes en in bezit van een auto en hebben vaste lasten a €850.

12. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Misschien toch nog eens kijken of er niet onnodig apparaten aan blijven staan of standby, verwarming graadje omlaag, kijken of je kan switchen van energieleverancier?, zijn je verzekeringen niet goedkoper te krijgen.. Tja.. Lastig, helemaal omdat je zegt alles laatst al doorgenomen te hebben.

13. Saja87

Saja87 Niet meer actief

WOW zo weinig!

Op dat bedrag kom ik al als ik mn netto hypotheek en beide basis verzekeringen van de zorg heb:D

14. lin80

lin80 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.798
    1
    0
    Er zijn echt nog wel dingen waarop je kunt besparen, dat weet ik vrijwel zeker, maar je moet het ook willen. Want als je een huur van 480 euro per maand hebt moet je zeker met minder toe kunnen. Er zijn mensen die rond komen van 1250 bruto (gezin) en die kunnen het ook.;) Natuurlijk krijgen die nog een beetje huursubsidie, maar dat zal ook niet erg veel zijn als de huur maar 480 euro is.
    Het moet dus zeker kunnen, maar soms is een beetje luxe ook wel erg aangenaam.

15. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Houd ervan zoveel mogelijk met ons weinige geld te kunnen doen en dan wel dus aan leuke dingen en niet de vaste lasten hihi ;)

16. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Ja ik ook.

Maar mijn hypotheek is minder als die van jou.

Vind t dus echt knap want wat ik zei ik zit met mn hypotheek en 2 basis verzekeringen als rond de 800 euro.

Zou ook wel 850 euro kwijt willen zijn aan mn hyp. gas licht water en verzekeringen.

Zodat ik meer leuke dingen kan doen:D

17. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Gas/licht, zorgverzekering.. dan kom ik al tot 440 euro.
    Dan hebben we nog:
    Peuterspeelzaal, water, Dela, autobelasting, Yarden, gemeentelijke belastingen, pakketverzekering (inboedel enz.), Ziggo, T-mobile.

Hier kan ik niets uit schrappen volgens mij..

18. sneeuwpop

sneeuwpop Fanatiek lid

11 feb 2010
    2.273
    0
    0
    tv abbo opzeggen en de telefoon opzegge

19. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Als ik dat doe kan ik geen tv meer kijken:D

Wij hebben geen kabel meer namelijk.

20. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Alleen de hypotheek €850 neem ik aan?
    Want als je de hypotheek pakt, gas/water/licht, ziekenfonds,tv, internet,telefoon,verzekeringen voor je eigen huis, gemeentelijke heffingen,etc kom je al echt op veeeeel meer uit

Boodschappen vind ik trouwens ook vaste lasten
    Zonder eten kun je niet leven, en het komt elke maand weer terug :)

Als jij €850 kwijt bent voor een hypotheek van €190.000 Inc vaste lasten heb je vast en zeker een volledig aflossingsvrije hypotheek ipv spaarhypotheek? Wij betalen meer dan €850 euro per maand voor €180.000 en hebben spaarhypotheek

Deel Deze Pagina