Ze zeggen dat je dromen je van alles vertellen over, waar je je druk over maakt, of je gelukkig of bang bent. Ik weet dat ik in een moeilijke periode van mijn leven altijd nachtmerries had. Nu dat deze periode eindelijk eens afgesloten gaat worden binnenkort merk ik dit gelijk aan mijn dromen. Ze zijn veel relaxer en mooier en ik word met een fijn gevoel wakker. Was bijna vergeten hoe dat dit aanvoelde zeg. Dat is een veel fijnere manier om aan je dag te beginnen. Wie weet hier meer van, over wat je dromen je vertellen? Ik vindt dit altijd zeer interressant.
AH, fijn voor je dat je dromen mooier zijn! Het is goed voor je om de dag poitief te beginnen! Ik herken wel e.e.a. in je verhaal, maar kan niet veel over dromen of de betekenis ervan vertellen. Maar ik lees mee!
Dus jij hebt er dan ook zoveel last van dat je nachtmerries had? Nu begint alles eindelijk weer eens wat positiever te worden en begin gevoelens te krijgen die ik al bijna vergeten was.....! Dan besef je pas wat een moeilijke tijd je hebt gehad he.
Ik zal vast wel dromen, maar dan onbewust. Ik heb nooit dat ik wakker wordt en dat ik weet dat ik heb gedroomd.
Dat weet ik wel, maar ook dat gebeurt nooit Bij mij kan je een kanon afschieten als ik slaap, maar eerder wakker worden als de wekker zit er echt niet in
Als kind(denk 9 tot 12 jaar) had ik wel nachtmerries, en dat was in een tijd dat ik niet zo happy was, was eenzaam toen. Later niet echt nachtmerries meer, wel hele nare dromen. Vooral over ruzie's. Mensen die boos op mij waren terwijl dat niet terecht was. Vooral dan mn moeder, of iemand anders waar ik veel om geef. Heb dat nog wel, maar als ik niet lekker inmn vel zit.. En een tij herbelevingen in mn dromen gehad van een traumatische ervaring. Gelukkig is dat over..! Ja, fijn is dat he, dat je weer dingen gaat voelen en gaat genieten van dingen die je eerst niet eens zag! Ik hoop dat het voor jou zo mag blijven! Je mag trots op jezelf zijn hoor, dat het je is gelukt je beter te voelen! Ik ben wel benieuwd of er mensen zijn die dromen kunnen uitleggen of er meer van weten!
hihi.....nou lekker toch dat je dan niet zo`n ***gevoel hebt s`morgens Maar jullie hebben ook een moeilijke periode achter de rug he
Hee! fijn dit topic! Zat net te denken waar die droom van mij nou steeds vandaan komt. Ik droom de laatste twee weken heel veel. Er is alleen een droom die steeds terugkomt en ik snap er niks van. Ik droom dan dat iemand me uitscheldt en ik ga vervolgens helemaal door het lint. Telkens op het moment dat ik wil uithalen word ik wakker. Heel apart, vooral omdat ik nog nooit iemand heb geslagen en normaal gesproken écht niet makkelijk door het lint ga. Snap er niks van..
@2xtantie ik snap je meid....en thanks en ik hoop dat het voro jou ook beter mag worden! Ik ben ook benieuwd naar antwoorden over die dromen @Noukjetygo ik hoop dat er iemand met een antwoord komt want het moet wel een betekenis hebben he?
Klopt, vandaar dat we nu ook alles doen wat god verboden heeft. We hebben ons nog nooit zo lekker gevoeld.
Daar ben ik ook weleens benieuws naar. Ik heb periodes dat ik echt horrordromen heb en dan vooral over mn dochter, ik zal de details jullie besparen, maar het is echt vreselijk!!! Wordt zwetend en gillend wakker en durf gewoon niet meer te slapen. Haal haar dan meestal uit haar eigen bed en leg haar lekker dicht tegen me aan De dromen zijn echt afschuwelijk, en ben ook erg benieuwd wat de betekenis ervan is. In mn dromen ben ik haar al zeker 5x verloren op de meest gruwelijke manier :x Nu is het alweer een tijdje rustig, alles lekker op de rit, rustig in mn hoofd en nu dus ook geen last van dromen
Ik heb vannacht ook een echte horrordroom gehad, ik had vanmorgen ook echt zoiets van "waarom droom ik dit" De details bespaar ik de moeders hier.. Ik heb op mijn telefoon een droomwoordenboek, daar zoek ik nog wel eens wat op maar mijn dromen zijn zo levendig de laatste tijd dat ik er niks meer van snap
Ik heb heel vaak dat ik ergens aan moet ontsnappen, vaak moordende mensen, ik moet dan proberen te ontsnappen anders ga ik eraan, ik zie dan ook dan anderen worden vermoord. zelf moet ik soms ook iemand vermoorden. BAH! Ik vind het zulke Klote dromen, altijd hetzelfde ook.... partner zei al dat elke droom wat betekent maar wat betekent deze dan???
het enige wat ik weet is dat ze vaak niet zeggen waar het op lijkt, vaak symbolisch.. als je bijv. droomt dat je man/vriend vreemd gaat, betekent dit niet dat je een onderbuikgevoel hebt of hem niet vertrouwd of wat dan ook, komt er dan eigenlijk op neer dat je meer aandacht wilt, en dan niet extreem als een drammend kind ofzo, hoeft maar klein beetje te zijn. als je bijv. droomt dat je wordt aangereden door een auto/bus/vrachtwagen o.i.d. betekent dit niet dat dit ook gaat gebeuren, dit staat ervoor dat je een zware last op je schouders hebt drukken. mbt dit laatste heb ik regelmatig "visioenen" gehad, gewoon terwijl ik wakker was, en opeens "patsboem" zag ik het voor me, in een flits. dit heb ik zo ongeveer vanaf mn 16e gehad, en elke keer was ik 23 in het "visioen". en nu ik 24 ben denk ik ..... ja goh.... vorig jaar een zwaar jaar gehad bij de psych, maar die zware last is nu toch weg...zou t dan toch iets van het onderbewuste zijn geweest dat ik wist dat dit op mn 23e zn toppunt zou bereiken? niemand die t me ooit zal kunnen vertellen wat dromen betreft, bij mij gaat t in fases, afhankelijk van hoe druk ik ben in mn hoofd, maar ik kan het me ook niet altijd herinneren. ik heb vaak de meest fantasierijke dromen, en vaak klopt er ook geen snars van (omgeving, mensen, dingen die ik doe) dat ik terwijl ik aan t dromen ben al denk "what the f... waar slaat dit nou weer op"...nou t feit dat ik me er dan van bewust bent betekent dus dat ik op dat moment lucide aan het dromen ben, en dan zou ik dus theoretisch op dat moment mijn droom een andere kant op kan sturen. heb dit eigenlijk nog niet geprobeerd zo heb ik vaak terugkerende dromen, en diegene waarin ik mn benen door mn auto heen stak, de buitenkant van mn auto onder mn armen nam, en zo de trap op liep, om bovenaan opeens over een rand van een ravijn te moeten klimmen (met mn auto op mn rug), was toch wel recentelijk de meest bizarre en je hebt er boeken van wat dromen betekenen, maar ik geloof ook best dat in elk boek dezelfde droom wat anders betekent al ben ik er wel nieuwsgierig naar
Moet je toch eens gaan proberen. Is erg leuk ik heb dat nu 2 keer gehad en beide keren droomde ik een droom die ik eerder heb gehad. En kon me dan echt bedenken, ik ben die kant al eens op geweest, ik ga nu de Andere kant op. Erg leuk om bewust te dromen en dingen te kunnen veranderen...
Er is bepaald niet EEN goede manier om dromen uit te leggen he? Er zijn verschillende visies op, die waarschijnlijk allemaal deels kloppen en deels ook onzin zijn... Ik persoonlijk denk dat dromen idd kunnen laten zien waar je mee bezig bent, maar soms is het ook een aaneenschakeling van beelden waar je totaal niets mee kunt. Bovendien herinner je je dromen vaak allemaal door elkaar heen. Je droomt een aantal keer per nacht en als je 's ochtends wakker wordt, zitten al die dromen als 1 droom in je hoofd. Dan krijg je dus echt onsamenhangende verhalen Bovendien merkte ik van de week dat ook externe factoren invloed hebben op wat je droomt: ik was 's ochtends nog even in slaap gevallen, en heb gedroomd van de krant (we hebben een proefabonnement en als die afloopt, krijgen we de krant van mijn oma een tijdje, omdat die dan bij een tante van mij logeert, daar droomde ik over). Ik heb denk ik onbewust de brievenbus horen klepperen en de brommer van de bezorger gehoord in mijn slaap, want ik heb precies rond die tijd even een half uurtje geslapen nog en dus toch nog liggen dromen...
ik haat dromen,altijd van die horror dromen,laatst weer,ik stond op de badkamer naast me stond een doodskist waar mijn zoontje in lag van 7jaar,daarnaast stond hij als geest,hij was t huilen mama waar ga ik heen,ik wil bij jou blijven,paar seconde daarna keek ik weer en lag mijn babytje dood in de wasbak,ik werd helemaal in paniek wakker ben nog nooit zo bang geweest in mijn droom.ik ben zo bang om te dromen want ik herriner me altijd elk detail en dat maakt t zo eng ik denk dat ik dit vaker droom omdat ik bang ben om mijn kinderen te verliezen zoals meer ouders. maar soms vindt ik dromen echt raar,ik droomde toen ik zwanger was vaker dat er iets met mijn zoontje was en in de droom had ik een echo wat slecht was,wat later ook klopte. sorry meiden voor dit gruwelverhaal,nu ik dit typ krijg ik ook kippevel bah zo eng allemaal