even gal spuwen bezwaar maken tegen huurverhoging

Discussion in 'De lounge' started by marilouise, Apr 20, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. marilouise

marilouise Niet meer actief

Nou ik heb vandaag al een bui om te schieten, krijg daarstraks een brief binnen van de woningbouw een voorstel noemen ze het ook.
    de huurverhiging per 1 juli 2012 2,3% er boven op nou gaat het niet om een mega bedrag maar goed, het schoot bij mij even verkeerd. Wij zijn hier ruim 1 jaar geleden komen wonen en hebben toen duidelijk aangegeven dat er toch echt wel wat ana de keuken badkamer en toilet gedaan moet worden deze zijn alle 3 ruim 30 jaar oud dit zou ook in de 2e helft van 2011 gedaan worden nou jullie raden het al nog steeds niets tevens geven ze ook niet thuis. Onze keuken valt van ellende uit elkaar, de badkamer hebben we de douchecabine voor een deel af moeten breken om in de douche te kunnen komen (ik geloof dat er maar weinig mensen zijn die door een doorgang kunnen van 15 cm ) tevens hebben we lekkage in de badkamer in de leidingen. iedere keer staat de boel blank.
    het toilet is ook net als de badkamer en keuken donkerbruin en 30 jaar oud. (weinig problemen is alleen "vies " voor je gevoel gewoon smoezelig. nu zijn ze overal aan het renoveren maar ze "vergeten " ons dus.

ik ben nu dus best wel pissig heb geprobeerd te bellen maar uiteraard is er op vrijdag niemand aanwezig en de voorwaarden voor bezwaarschrift die komen pas over 2 weken op de site "fijn"

maandag ga ik ze weer bellen en ik ga denk ik maar eisen dat er nu iets gebeurd en zoiezo contact opnemen met de huurdercommisie (zeker door de lekkage mijn hele boeltje gaat eraan als je niet uitkijkt .)

2. Sas7

Sas7 Fanatiek lid

May 23, 2007
    2,092
    0
    0
    bezwaar indienen tegen de huurverhoging ivm achterstallig onderhoud. Dit is een gegronde reden.

3. marilouise

owke dus dat kan dus wel . ze zijn zo makkelijk hier en komen overal mee weg maar ik ben het nu zat,

4. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Brief schrijven ( aangetekend. )

Dat je na meerdere malen dit te hebben aangegeven en er nog steeds niks gedaan is huur in mindering gaat brengen ( x bedrag wat je kunt "sparen" om dit op eigen kosten te kunnen laten maken ) Dit mag wettelijk gezien ook aangezien de verhuurder in gebreken blijft.

5. Juul75

Juul75 VIP lid

Apr 8, 2010
    12,091
    7,843
    113
    Zou ik dus niet doen. In Nederland heb je als huurder een supersterke positie en er is maar 1 ding dat je moet doen: huur op tijd betalen. Als je dat niet diet kunnen ze je er uit zetten. Huur mag je in mindering brengen, maar alleen voor categorie A,B en C gebreken. En hoe vervelend ook, een 30 jaar oude keuken is dat niet. Dus dan ben je in gebreke en kunnen de huurovereenkomst opzeggen.

Voor welke gebreken geldt huurvermindering? | JuroFoon

6. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Maar voor lekkage mag dat zeker wel.

En als ik de openingspost van TS lees heeft ze dus ook lekkage en mag ze 40% in mindering brengen van de huur.

7. Juul75

Juul75 VIP lid

Apr 8, 2010
    12,091
    7,843
    113
    Oeps ja, over de lekkage heengelezen, sorry! Dan mag het wel, maar ik zou ze nog wel een redelijke termijn geven om het op te lossen, en bv pas na een maand beginnen met huur te minderen. Mocht het voor een rechter of arbitrage komen, staat dat altijd wel beter.

8. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Geeft niet:D

Ook niet handig van mij om dat er even bij te zetten haha.

Ik zou trouwens 2 brieven stuur 1 gewoon via de post en 1 aangetekend. Daar inderdaad een termijn van 4 tot 6 weken in zetten om dit op te lossen gebeurd het niet in aangegeven termijn dat je dan huur in mindering gaat brengen.

9. marilouise

ruim een half jaar maandelijks bellen en contact hebben is toch wel genoeg !?

ik ga maandag weer contact opnemen met ze en duidelijk maken dat als ze nu niet binnen een maand actie gaan ondernemen ik de huurderscommissie inschakel. (bij mijn zwager ook gebeurd toen kon het wel binnen 3 weken geregeld worden ) en dan hoeft er niet binnen een maand een nieuwe keueken te staan maar wel actie !

10. priscilla1987

priscilla1987 Fanatiek lid

Jul 14, 2008
    3,373
    522
    113
    Female
    thuiszorg medewerkster
    BRABANT
    dat is raar hier is de huur niet omhoog gegaan..wegens belastingdienst ofzo en de kamer..

11. Tord

Tord VIP lid

Oct 26, 2009
    7,304
    299
    83
    Hebben jullie dan een huurwoning onder de huurtoeslaggrens?

12. marilouise

ze omschrijven het als de wettelijk bepaalde huurverhoging ! van 2,3 % wat bepaald is door het ministerie van .... (even geen flauw idee )

ieder jaar krijgen wij wel een verhoging hoor, gaat in vanaf 1 juli 2012 dus misschien moet die nog komen bij jullie !

13. evenstar

evenstar VIP lid

Jan 22, 2009
    9,809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Volgens mij is achterstallig onderhoud een valide reden om huurverhoging te weigeren, of zelfs huurverlaging af te dwingen. Mijn schoonmoeder woont in een sociale woning die er net zo belabberd aan toe is als jullie huis. Ook aan de buitenkant. Ze betaalt nu een schijntje aan huur omdat de hele straat er actie tegen heeft ondernomen (alle huizen staan er even treurig bij).

Waarom de woningbouw niets doet? Omdat het plan is om die woningen voor een habbekrats te verkopen zodra de laatste er uit wegverhuist. En zij blijft koppig zitten (wat ongelooflijk dom is, maar dat is een ander verhaal waar ik je niet mee zal vervelen ;)) in dat krot. De straat loopt langzaam leeg nu, heel naar, echt een spookstraat. Het zou verboden moeten worden, want het is een variant op een sloopwoning eigenlijk. Het zijn niet de huizen die verkocht worden, maar de grond. Niemand gaat dat nog renoveren denk ik.

Als ik dit soort dingen lees ben ik blij dat ik particulier huur? Of is dit vrije sector? Wij betalen ons blauw (je wil het niet weten), maar bij elke piep staat er een man die 'u' tegen je zegt voor de deur om het meteen te fixen, en de huizen zijn in uitstekende staat. Maar goed, daar betaal je dus ook voor en ik zie de aankondiging van huurverhoging ook met bibberende beentjes tegemoet, haha!

Share This Page