Ik smeer nu voor het derde jaar op rij, in de zomer een zonnebrand na mn dagcreme op mn gezicht. Gewoon iedere dag in de ochtend dus. Maar ja, daarna stap ik de deur uit en ga naar mn werk. En ik kan dan moeilijk opnieuw smeren, over mn make-up heen. Terwijl ik vaak wel ook even naar buiten ga en zo. Ik gebruik nu dus een langwerkende zonnebrand. Nu de Garnier Ambre Solaire Face voor een gevoelige huid. Volgens het doosje langwerkend. Maar er staat dan wel (en ook bij andere langwerkende) op het doosje, dat je toch regelmatig opnieuw moet smeren. Weet iemand hoe dat zit? En welke gebruiken jullie? Vorig jaar had ik de crème van Vision. Maar daar staat nu ook op dat je opnieuw moet smeren gedurende de dag.
Dat bestaat niet echt. Je hebt tegenwoordig oop een spray ik dacht van ambre solaire die kan je gewoon over je make-up heen sprayen voor een nieuwe bescherming.
Ik gebruik zelf langdurige zonnebrand. Meestal p20 maar heb vision ook wel eens. Ik verbrand heel snel maar met deze 2 nog geen tintje rood gehad met maar 1x smeren.
Ik gebruik deze. Is niet vet, wel prijzig. maar ik heb grote pigmentvlekken, dus ik heb het echt nodig. s Ochtends over mn dagcrème, trekt snel in, en dan make up. Overdag dep ik het over mn make up, gaat heel goed. https://www.douglas.nl/douglas/Verzorging-Zonverzorging-Zonbescherming-Clarins-Zonverzorging-UV-Plus-SPF50_productbrand_3000059898.html
Een zonnebrandcreme die 'zegt' dat je maar 1 keer per dag hoeft te smeren is bij voorbaat al iets wat ik niet zou kopen. Tegenwoordig mag een product dat er ook niet meer op zetten. In geval van zwemmen, zweten (ook heel ietsje), een lichte/gemiddelde/kwetsbare huid is het gewoon beter vaker te smeren. Ook moet je je afvragen waar zo'n product dan uit bestaat. Ik denk altijd maar zo: hoe gebruiksvriendelijker, hoe meer chemische troep er in zit. Het is beste is nog altijd de yoghurtdikke crèmes die lastig uitsmeren en die je regelmatig moet her-smeren. Niet praktisch voor jou, dat begrijp ik.
Nee, dat klopt. Dat schrijf ik een beetje krom. Wat ik bedoel is dat snel wegtrekkende crèmes vaak zijn ontwikkeld voor het gemak wat mensen tegenwoordig willen. Ontwikkeld en dus meer en meer bewerkt en meer chemische toevoegingen. Ik vond dit stukje. Even gecopy-past: ONNODIGE INGREDIËNTEN ZONNEBRANDCRÈME In een eerder artikel vertelden we al waar je op moet letten bij de ingrediënten van babyverzorgingsproducten. Veel van die tips zijn ook van toepassing op baby zonnebrandcrèmes. Zo is parfum, ook als is het biologisch of 100% natuurlijk, de belangrijkste veroorzaker van irritaties en allergieën. Vermijd chemische filters (die in de huid opgenomen kunnen worden) zoals oxybenzone, octyl methoxycinnamate, octocrylene en avobenzone. Goede filters voor kleine kinderen zijn titaniumdioxide en zinkoxide, maar deze kunnen wel een witte waas achterlaten. Die witte waas bedoel ik dus eigenlijk. Nog even een linkje: https://voedzo.nl/verzorging/gezond-natuurlijk-en-beschermd-in-de-zon/
Je kan thermaalwater sprayen. Bijvoorbeeld bioderma hydrabio heeft spf factor 30. Is ook nog eens heerlijk verfrissend en hydraterend voor je huid
Ik gebruik eentje met p50 van Obagi. Is wel prijzig, er staat op dat je hem vaker moet aanbrengen maar gaat prima de hele dag. Je kunt er ook een keertje mee het water in, mits je niet steeds met je gezicht onder water zit. Na 2x zwemmen wel opnieuw aanbrengen. Goed van je, om dagelijks een spf te gebruiken! Niets helpt zo goed tegen veroudering en pigmentatie als dat.