Hey iedereen, Toen ik gestopt was met mijn pil (juni 2014) had ik heel onregelmatig mijn regels! Moeilijker dus om zwanger te worden. Daarom dacht ik : ik doe het om de dag, en dan liefst nog 2 keer, dan lukt het zeker snel. Kocht ook ovulatietesten, deed elke maand verschillende zwangerschapstesten van zodra ik 1 dag overtijd was,...Elke keer weer een teleurstelling. En mijn regels bleven telkens langer weg. Ik maakte ook de fout om mijn omgeving op de hoogte te brengen dat we aan het proberen waren. Zo krijg je constant vragen 'en is het al zover, is het nog niet gelukt?... Echt ROT na een tijd! Ik voelde dat mijn man het ook niet meer leuk begon te vinden, dat ... op bevel. Dus in februari dacht ik : ik doe 1 maandje tussenpauze, even gewoon enkel als we zin hebben, geen testen,... (Denk dat we het die maand maar 2 keer gedaan hebben) En toen was het raak! ( na 7 rondes) Nu 27 weken zwanger van een dochtertje! Ik weet het dus niet zeker, ben ook geen dokter ofzo, maar bij mij hielp het alleszins om het even van mij af te zetten! En ik ken heeeeeeeel veel mensen waarbij dat ook het geval was! Al kan ik natuurlijk niet wetenschappelijk aantonen dat het van mij afzetten heeft geholpen. En dat klinkt ook niet leuk, want nu lijkt het of je het zelf onbewust tegenhoud, dat het je eigen fout is... Terwijl je het zooooo graag wilt! Het zal misschien niet bij iedereen helpen, maar bij mij alleszins wel! Ik wens jullie allemaal enorm veel succes en duim dat het binnenkort raak is!!!
Marrit, het klinkt fantastisch. Ik wilde dat zo'n ronde pauze ging helpen. Helaas heb ik medicijnen nodig om een eisprong af te dwingen (ook onregelmatige cyclussen ) en gaat die vlieger voor mij niet op. Ronde 7 is een prima ronde om zwanger te worden, dat was ook wel gelukt als jullie een verplicht nummertje hadden gemaakt op de dag van de eisprong. Je hebt waarschijnlijk geen enkele reactie gelezen maar je komt een beetje kwetsend en onwetend over. Als het er niet mee bezig zinn de oplossing was, hadden fertiliteitsartsen het toch veel minder druk denk je niet?
Ik heb vorige ronde 'n ronde "pauze" gehad, alleen wel regelmatig gezellig gemaakt verder niets. Ik had m'n NOD in m'n agenda gezet zodat ik wist wanneer ik eventueel moest testen, en dit forum en ff even een ronde compleet genegeerd. En nog niet zwanger hoor.. Ik voelde me wel 'n stuk beter, ik kwam erg tot rust. Ik ga er nu vanuit dat t niet gaat lukken zonder hulp, dus ik verzamel data (temp, ovulatietesten) en voor de rest niet zo veel. Ik kom nog maar af en toe op t forum, aan de ene kant is t heel fijn alles te delen maar aan de andere kant zorgt t wel dat je er nog meer mee bezig bent. En het prenatal krantje vermijd ik ook voorlopig. Ik zeg niet dat ik er sneller van zwanger word, maar voor mij is dit de manier om er wat rustiger onder te zijn..
Ik sluit me aan bij Logan... Natuurlijk is het fijn dat jet bij jou toen ineens lukte, begrijp me niet verkeerd.... Maar je lichaam gaat ineens niet anders werken door er 'niet mee bezig' te zijn. het is niet meer dan een kansberekening, meedoen met de bingo of de postcode loterij. Vaak win je niks, maar die ene keer win je wel. En zo werkt het ook met zwanger worden. En dus niet 'er mee bezig zijn' of 'loslaten'.
Het is helemaal niet de bedoeling om kwetsend over te komen hoor! Zeker niet! Ik leef enorm met jullie mee! Ik wou ook zooo graag een baby'tje en iedereen rond mij werd maar zwanger, vaak ook van de 1ste of 2de keer proberen. Ik voelde mij een mislukking, want waarom lukte dat bij mij dan niet... Ik heb alle berichtjes gelezen op dit forum voordat ik iets postte! Ik zeg ook niet dat dit 'DE' oplossing is, gewoon dat het bij mij zo is gegaan. (En bij een heleboel mensen die ik ken ook) Ik had, weliswaar onregelmatig, altijd een eisprong, maar ik had er een. Als je dit via medicatie moet oproepen, is dat natuurlijk een totaal andere situatie! En daar kan ik ook niets over zeggen, want daar weet ik niets van. En ik weet dat ik nog geluk heb gehad, dat het na 'maar' 7 rondes gelukt is, maar toen op dat moment voelde ik mij echt miserabel. Dus die maand pauze was voor mij toch even een verademing. En ik zeg niet dat het daarom gelukt is, maar voor mijn gevoel was dat zo, ook al heeft het er niets mee te maken. En ik zeg zeker ook niet dat dit de oplossing is ofzo, maar deelde gewoon mijn ervaring. Dacht dat dat de bedoeling was van deze website...
Een tip om er minder mee bezig te zijn: voorlopig niet op dit forum komen...... Ik merk nu ik hier actief mee schrijf ik er veel meer mee bezig was/ben. Je leest verhalen van anderen, positief, negatief.....en het liefst kijk je dan een uur later weer of er een reactie is etc. Dus enerzijds is dit forum superfijn voor lotgenoten of je verhaal kwijt kunnen maar het zorgt er ook voor dat je er meer mee bezig bent mijn inziens..... Succes!
Marrit1988, ik snap jou. Je wil gewoon jouw succesverhaal delen, superfijn toch dat het nu is gelukt?! Lekker van genieten en goed om ook zo'n verhaal te lezen!
Niet eraan denken is heel moeilijk en bijna onmogelijk als je graag zwanger wil worden. En idd, elke keer op dit forum kijken helpt ook niet echt. Ik denk er ook elke dag aan maar niet obsessief zeg maar. Spulletjes kopen voor een baby zou ik echt niet 'durven'.
Oh meid ik ben er ook veel mee bezig. Denk ook niet dat ik er oets aan kan veranderen. Wil gewoon graag weten hoe mijn cyclus is. Dus wanneer ik ongesteld ga worden. Daarom doe ik temperaturen en ovulatietesten. Mensen zeggen tegen mij ook je ben er te veel mee bezig. Maar wie nou niet, als.je iets graag wilt dan hou je je eigen er mee bezig.
Knuffel voor jou Luminis! Ik hoop dat het wachten snel wordt beloond! Ik denk ook dat je niet een zwangerschap kunt 'tegenhouden' door er te veel mee bezig te zijn of aan te denken. Ik herken het wel hoor! Heb ook wel eens van dat soort gedachten die door mijn hoofd schieten, dat als ik dit of dit doe/denk, het vast niet gaat lukken. Ik vind zo'n pauze maand heel knap, ik zou het niet kunnen. Ik zou nog steeds na het vrijen denken: 'Misschien/hopelijk is het raak!' Als de wens groot is, dan is dat ook normaal. Zo ben je net zo goed bezig met veel huizen bekijken als je wilt verhuizen en zullen er niet in een keer geen huizen meer te koop staan, omdat jij er teveel mee bezig bent . Het is, zoals hier ook gezegd, echt geluk hebben! Hopelijk gooi je binnenkort een keertje zes! Wat mij nog wel beetje hielp, is een datum afspreken wanneer we naar de huisarts stappen, dat geeft in die zin rust dat ik denk en tot die tijd zien we het wel en hopen dat het lukt!