Mamamelk kraan wordt dichtgedraaid...

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door jeskejes, 28 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jeskejes

jeskejes VIP lid

1 feb 2011
    8.580
    0
    36
    Eigen baas nu
    brabant
    Goedemorgen dames,

Na bijna 7 mnd BV gegeven te hebben, denk ik dat het mooi is geweest en dat ik ga stoppen.
    Begonnen met volledig kolven na de bevalling omdat kleine man in de couveuse lag. Na 2 mnd volledig aan de borst gekregen en zo van genoten (en nog)
    Maar nu lijkt de mamamelk kraan dicht gedraaid te worden. Hij drinkt steeds korter en onrustiger en kolfopbrengst is dramatisch.
    Geven al een tijdje 1x fles KV en krijgen vd week van KA andere melk met meer calorieen.

Het is soms zo'n 'gevecht' dat ik er aan zit te denken om te stoppen. Het is mooi geweest, heb m toch die 7mnd meegegeven. (En toch knaagt t schuldgevoel dat ik ga stoppen.)

Moest t gewoon ff ergens kwijt.

2. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Is het een optie om niet actief af te bouwen, maar gewoon kv op verzoek bij te geven? Dus als je vermoedt dat er nog honger is gewoon wat kv te geven, maar verder te genieten van jullie momenten. Dat haalt de druk eraf en maakt bv weer prettig ipv stressen. Misschien houd je het wel veel langer vol dan je denkt en kun je daarmee je bv-periode rustiger en tevredener afsluiten.

Ik vind sowieso dat niemand zich hoeft te schamen of schuldig hoeft te voelen voor stoppen of zelfs voor niet beginnen. Ik vind dat iemand die twee maanden fulltime heeft gekolfd zichzelf echt alleen maar kan belonen en zeker niet schuldig hoeft te voelen. Maar ik denk dat jij je er misschien gemakkelijker bij zou voelen als je het geleidelijk en inactief oppakt ipv actief afbouwen.

Je doet je kind sowieso echt niet te kort. Het zou wel zonde zijn als voeden je tegen gaat staan.

3. jeskejes

jeskejes VIP lid

1 feb 2011
    8.580
    0
    36
    Eigen baas nu
    brabant
    Bedankt voor je reactie. Dat is ook nog een optie ja. Na de voeding klein flesje kv. Niet bij stil gestaan dat dat kan.
    Hoeveel zou je dan geven?

4. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Hele kleine speen en dan gewoon 100 in het flesje. Kijken hoeveel hij drinkt. Wel zorgen dat er wat moeite moet worden gedaan, anders gast het te snel en drinken ze gewwoon door tot het flesje op is. Het flesje hoeft dus niet leeg, maar mag wel. Gewoon volgen wat hij wil.
    Verder hoeft het waarschijnlijk niet elke keer. Ochtend voeding gaat meestal heel lang goed, tussen 2 en 5 is vaak snel lastig. Ik zou heel sterk je kindje en je eigen gevoel volgen. Grote voordeel is dat je borsten elke keer geleegd worden en jr dus veel minder kans hebt op verstopte melkkanaaltjes of onstekingen.
    Kijk gewoon wat voor jouw en je kind werkt.

5. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.815
    5.951
    113
    Vrouw
    Bedenk ook: je kindje is niet meer dat kleine hulpeloze mensje die uren aan je borst lag.
    Op een gegeven moment komen er periodes dat ze die borst niet zo boeiend vinden.Ze drinken snel en onrustig.
    En die leuke hapjes er bij,dat is veeeel interessanter!

Het mooie is dat er ook weer periodes komen dat ze weer wel uitgebreid aan de borst willen :)

Laat de kolfproductie los.Als je echt bezorgd bent kan je idd een flesje kv geven.
    Probeer je bv momenten te plannen voor je iets anders aanbied.
    Dus eerst bv,dan bijvoeding.Op die manier weet je in ieder geval dat je borsten geleegd worden. En bedenk dat kindertjes op deze leeftijd in staat zijn om in 5 minuten hun voeding tot zich te nemen!

En wat gaaf dat het je toch is gelukt om je kindje aan de borst te krijgen!
    Petje af voor je doorzettingsvermogen!

6. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Die drukte aan de borst hoort bij de leeftijd. Ik ken zat moeders die rond deze leeftijd echt in een prikkelvrije ruimte moeten voeden, dus op de slaapkamer met de gordijnen dicht en de radio uit.

Ik zou inderdaad dat kolven los laten.
    Persoonlijk zou ik niet voor een fles van 100cc kiezen, want dat is best groot. 60/2 is na 2 borsten waarschijnlijk echt genoeg. En vergeet niet, hij is al 7 maanden! Hij mag nu ook een deel van zijn zuivel in de vorm van yoghurt of kwark krijgen (tenzij hij een KEA heeft natuurlijk...). Op deze leeftijd is 3 of 4 keer per dag aan de borst, ondersteund met een bakje yoghurt of kwark naast gevarieerd ander eten genoeg.

Deel Deze Pagina