Dag dames, Wil weer even wat emoties kwijt! Heb het op het moment eventjes moeilijk geloof ik.. In juli ben ik gestopt met de pil. Niet omdat wij al voor een kindje wilden gaan, maar om gezondheidsredenen (oververmoeidheid en lusteloosheid, na jaren van onderzoek, waar niks uit kwam, bleek de pil de boosdoener). Daarna 1x een cyclus van 28 dagen gehad en daarna een dramatisch lange van 86 dagen. 3 dagen later stond een afspraak bij de gyn gepland en daar heb ik een inwendig onderzoek gehad, waarop niet veel bijzonders te zien was (PCOS was nu nog niet vast te stellen). Inmiddels zit ik op dag 73 van de opvolgende cyclus en het is echt zo ontzettend frustrerend! Na het inwendige onderzoek heb ik 'last' gehad van mijn linkereierstok. Met name na het vrijen voelde het zeer onprettig aan, een beetje zeurderig.. Had al een nieuwe afspraak gemaakt bij de gyn, maar ik ging opeens twijfelen of het niet 'gewoon tussen mijn oren zat' en ik heb de afspraak weer afgezegd. Heb er toch nog een hele tijd last van gehad, maar heb het idee dat dit sinds een paar weekjes eindelijk weg is. De gyn wilde nog niets doen, omdat mijn vriend aangaf nog geen actieve kinderwens te hebben. Ik moest mijn cyclus nog een halfjaar tot een jaar aankijken en dan mag ik terugkomen voor evt. medicatie. Inmiddels vrijen wij wel zonder bescherming, maar ik heb geen idee wat onze kansen zijn wat betreft een bevruchting. Dat de menstruatie uitblijft kan dus twee oorzaken hebben.. Tijdens de vorige 'ronde' heb ik de meest uiteenlopende kwaaltjes gehad: overemotioneel, rusteloze benen, misselijk, gevoelige tepels, noem het maar op.. Helaas hoeft dit niet altijd op een zwangerschap te duiden - wat bij mij dus het geval was.. Maar heb me natuurlijk wel helemaal suf getest, want zulke symptomen heb ik nooit eerder gehad! In deze 'nieuwe' cyclus heb ik ook wel weer allemaal vage klachtjes, maar ik durf nergens meer vanuit te gaan.. De opvallendste is voor mij dat het best wel droog is down there, geloof dat ik dat niet eerder zo erg heb gehad. Verder had ik laatst zin in een witte snee brood met boterhamworst (hou ik niet eens van) en vind ik mijn urine best wel sterk ruiken. Maar ook dit hoeven natuurlijk geen zwangerschapssymptomen te zijn.. Ook deze cyclus heb ik testjes gedaan, tot op een paar weken terug, maar ook die bleven witter dan wit. Ik durf nu niet snel meer te testen, omdat het toch in de kosten gaat zitten (ondanks k2v5 en Actiontesten) en ik wil mezelf niet onnodig kwellen.. Ik vind het zo frustrerend om te moeten afwachten tot we weer naar de gyn mogen.. April zou het op z'n vroegst zijn! Ik ben gewoon bang dat er iets met mijn lichaam is en ik ben teleurgesteld dat mijn eigen lichaam me zo voor de gek houdt..
Ja, het vrouwelijk lichaam is zo frustrerend. Mannen hebben het zo makkelijk.. soms. Ik weet het niet. Stond het maar ergens opgeslagen in een data-base, he? Dan kun je naar een computer gaan en dan staat er netjes opgeschreven wat er aan de hand is. "Niet zwanger. Menstruatie uitgesteld omdat je aan het stressen bent". "Niet zwanger. Eitje wordt gerijpt." "Niet zwanger. We zijn druk bezig om alle hormonen onder controle te houden en op orde te brengen" en dan het belangrijkste: "onze excuses voor het ongemak. We werken eraan. Mvg, je vrouwelijke geslachtsorganen." Ik hou het nog op onpillen. Misschien dat je lichaam eerst werkt aan het herstellen van je energie niveau, je lichamelijke gezondheid. Ik weet dat het lichaam prioriteit stelt aan het onderhoud van het lichaam zelf, en als tweede prioriteit heeft; voortplanting, het maken van een eitje. Ik hoop dat je snel duidelijkheid hebt! xx
Klachten blijven vaag.. Dinsdag eindelijk ongesteld geworden! Althans.. Ik vraag het me af. Dinsdag de hele dag goed gevloeid, woensdag was het al minder en gister kon ik bij wijze van de hele dag met 1 maandverband doen.. Nu is het alleen nog oud bloed (sorry!) en het is echt maar heel weinig nog.. Normaal ben ik zonder pil echt een week lang flink ongesteld, nu dus maar 1,5 dag ofzo! Raar he?
Phoe snap heel goed waar je tegen aan loopt. In de jaren dat wij er voor bezig waren liep ik tegen het zelfde aan... wilde eigenlijk wel zo'n teletubby buik hebben haha. Heb helaas geen tips voor je... maar hoop gewoon heel hard dat je snel duidelijkheid krijgt. Mochten je cyclussen langer dan 60 dagen blijven duren kan je eerder contact opnemen met de huisarts voor een doorverwijzing, heb ik destijds ook gekregen toen wij startte.
Wow wat herken ik mij in dit verhaal Bijna alles komt overeen alleen hier helemaal geen menstruatie en wel een actieve kinderwens Maar alle kwaaltjes testen etc. Zelfs de tijd met stoppen van de pil is hetzelfde Ik mag deze donderdag voor de eerste afspraak naar de gyn best spannend Ook ik maak me gek door bij elk krampje maar een test te pakken en daarom zijn wij nu maar veilig bezig tot ik wat meer weet
Ooh sorry, ik lees je reactie nu pas! Ja het is echt frustrerend he? Ik ben wel heel benieuwd naar je afspraak bij de gyn dan! Wil je me op de hoogte houden?
Ook mijn cyclus is heel raar aan het doen en ik herken me zeker in het jezelf voor de gek houden. Dat is zo'n teleurstelling. Dus ik probeer er maar niet aan te denken en niet naar mijn kwaaltjes te luisteren. Heel veel vrienden van mij zeggen dat je het echt weet als je zwanger bent, dus daar ga ik dan maar van uit. Heel veel succes de komende tijd en met het wachten tot je afspraak bij de gyn! Groetjes Rozan
Bedankt voor je reactie! Het stomme is, dat ik ook echt ga geloven dat ik zwanger zou kunnen zijn. Het was ook net een zwangerschap, al die kwaaltjes.. Dus ik denk niet dat ik het dan wel opeens weet! Blijft gewoon steeds spannend.. Maar nu ben ik er niet meer zo mee bezig. Is puur op t moment dat ik echt al ver overtijd ben, dan ga ik twijfelen en beren op de weg zien. Het vrouwelijk lichaam is een complex geval die mannen hebben het maar makkelijk!