Lichaamsdeeltjes voelen ipv "gewoon schopjes"

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Babel44, 2 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Hebben julie dit ook? Sinds kort voel ik duidelijk knietjes en/of voetjes zitten als ik een schopje heb gekregen. Dat is grappig!

Voorheen voelde ik meer een stootje of dreuntje ergens. Nu als ik met mijn hand snel naar die plek ga zit er nog een hard onderdeeltje van ons kleine vogeltje ;):). Gezellig hoor!

2. NathalieD

NathalieD Fanatiek lid

17 dec 2009
    2.534
    0
    36
    Jazeker:D En dat wordt alleen nog maar erger;) Nu kan ik zelfs z'n voetje bijna vastpakken en zie je van die uitstekende bobbels:)

3. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Bijzonder he! Het wordt toch weer wat werkelijker hiermee!

Heb je echt voetjes die uitsteken zoals je wel eens op een plaatje ziet? (Er zijn er hier wel met zo'n avatar volgens mij). Volgens mij heb ik daar net een te dik klein vetlaagje voor, maar misschien wordt dat nog minder als die buik verder uitrekt.

4. Gwen81

Gwen81 Fanatiek lid

24 okt 2009
    2.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dit is echt trucage volgens mij hoor, die foto. Hoewel je steeds beter gaat voelen welk lichaamsdeel het is wat uitsteekt, heb ik nog nooit gezien of gehoord dat het zó zichtbaar uitsteekt.
    Maarre idd heel bijzonder hè, het besef dat het toch echt een kindje is wat in je buik zit.

5. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

11 mei 2009
    3.739
    2
    0
    Overijssel
    Hahaha. Heb er ook nog nooit van gehoord dat je zo'n voetje zo duidelijk zou kunnen zien. Lijkt me ook sterk.
    Ik zie alles met plezier tegemoet. :) Ik vind het nu al helemaal leuk om haar te voelen. Heb nog niet het idee dat ik iets hards voel, voetje wordt meteen weer terug getrokken, maar ben natuurlijk ook nog niet zo lang zwanger dan dat jullie zijn.

6. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.862
    19.271
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Bij mij is het inmiddels ook meer duwen dan schoppen. Leuk he, om echt door je buik heen een kindje te voelen!

7. Christy79

Christy79 Actief lid

14 jul 2009
    378
    0
    0
    NULL
    Overijssel
    Ah wat leuk dat het zo herkenbaar is zeg!!! Hier ook een manneke die het erg leuk vindt om z'n voeten in mama's buik te zetten! Kan echt z'n hakkie vastpakken dan... En DAT vindt hij dan weer niet leuk hahaha! Soms denk ik wel ff AU, maar het bijzondere gevoel voert toch de boventoon hoor :D Geweldig!! En wat dacht je van een kontje... ook zo'n heerlijke bobbel bovenin de buik :D
    Met die foto is inderdaad volgens mij trucage hoor...
    X Chris

8. fenneke80

fenneke80 Niet meer actief

Zo bijzonder he, dat geschop en geduw in je buik! Lekker concentreren als dat precies tijdens een vergadering gebeurt :).

Ik heb de vorige keer nooit echt lichaamsdelen kunnen onderscheiden, wel dat er iets hards zat, maar niet precies wat. Toen zat wel de placenta aan de voorkant. Dit keer zit ie aan de achterkant, dus misschien dat ik het nu beter zal gaan voelen.

9. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Ow hier was het zo erg dat het zeer deed! Ik heb dat ook echt niet gemist! Ik had gekneusde ribben en blauwe plekken ervan!

En hier ook uitstekende voeten...alleen niet zo als op die ene foto...dat kan denk ik ook niet! Hihi!

op het begin genoot ik er wel van hoor! Maar op het einde vond ik onze reus niet zo leuk als ik mishandeld werd ;)

10. Tese

Tese Niet meer actief

Dat lijkt me ect leuk als je een voetje beet kan pakken. Vorige zwangerschap had ik een voorliggende placenta. Toen zag je mn buik wel bewegen maar geen lichaamdelen ofzo. Ik ben benieuwd of dat nu anders is...

11. maryam27

maryam27 Bekend lid

31 jan 2010
    531
    0
    0
    als ik zit valt het wel mee, dan schopt die af en toe wel eens, en voel ik hem meer duwen, dan gaat die weer hoog zitten of naar de rechterkant van mijn buik.
    maar als ik 's avonds op bed lig en dan vooral op mijn zij gaat liggen, dan zie je mijn hele buik heen en weer gaan, ik denk voetjes of knietjes, ik kan het nog niet plaatsen, maar onderin mijn buik, voel ik soms wel gekietel, volgens mij zijn dat de handjes/vingertjes.....ik twijfel nogal hoor....maar wel heerlijk!!

12. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Ja leuk he!! Ik geniet er erg van, ineens.

@ vergadering: ik zit op mijn werk steeds zachtjes terug te duwen waar ze me geschopt heeft, ziet er natuurlijk enorm suf uit dat geprik in je eigen buik :$;).

Voel ook niet precies of het een voetje of knietje is ofzo, maar wel "dat" er wat zit. Ja, die handjes, ze ligt volgens mij al een tijd met het hoofdje naar beneden en voel schopjes overal bovenin, maar soms ook toch gewriemel onderin, dan denk ik ook aan handjes/elleboogje.

@ foto van voetje: ja, toch nep he, dacht ik ook al hoor! Ben wel heel benieuwd hoe duidelijk het wel wordt nog :D

Geniet ervan allemaal!

Deel Deze Pagina