Onze dochter van 8 weken doet het lekker op mama's melk. Ze komt tussen de 2 en 2,5 ons per week aan. In principe voed ik op verzoek, maar ik maak ze 's nachts nog wel eens wakker voor een voeding (anders klap ik uit elkaar). Zij is geneigd om nu al door te slapen, nl. Sinds een paar dagen wil ze vanaf eind van de ochtend tot soms in de avond aan toe ineens wel heel vaak drinken. Eerst dacht ik: regeldagen. Maar nu zijn we toch alweer dik 3 dagen verder en ze doet het nog steeds! Ik vind het wel erg vermoeiend zo, want ik heb dus soms krap een uurtje tussen 2 voedingen in en aangezien je na een voeding toch nog even met je kindje kroelt of speelt, kom ik op sommige dagen echt nérgens meer aan toe. Voordeel is wel, dat ze minder huilerig is dan eerst (en toen kwam ze ook uitstekend aan), en ze kon erg veel huilen op een dag... Maar ik word er doodmoe van. En aangezien ik doordeweeks helemaal alleen ben, is het echt sosm niet te combineren met huishouden etc. Is dit normaal gedrag en zo ja: gaat dat nog lang duren. of is het iets wat ik op één of andere manier kan reguleren?
Hallo, Als ik het zo lees gaat de BV eigenlijk wel goed alleen lijkt het of ze nu steeds sneller gaar komen. Ze komt ruim voldoende aan. Uit je verhaal maak ik op dat je misschien best ruim in de melk zit. Je kan wanneer ze binnen de 3 uur komt steeds dezelfde borst blijven aanbieden. Zo wordt de melk die ze drinkt steeds vetter waardoor de tijd tussen de voeding langer zou moeten worden. Wat je nog wel eens ziet is dat bij moeders met veel melk de kindjes juist steeds vaker lijken te komen. Niet omdat er niet voldoende is (de groei is dan ook goed) maar omdat de melk die ze hebben gedronken al weer is verteerd. er is een onbalans tussen de minder vette eerste melk en de vette laatste melk. Juist die vettere melk maakt dat er 3 uur of meer tussen een voeding kan zitten. Als ene kindje steeds 1 kant drinkt en niet de borst helemaal leeg kan drinken en bij een volgend moment weer de andere borst aangeboden krijgt, dan drinkt ze in verhouding meer (minder vette, sneller verteerbare) voormelk. Je blijft dan in soort cirkel. Door nu binnen 3 uur steeds 1 kant aan te bieden komt ze wel aan de steeds vettere melk toe. Evt kan je ook eens proberen om de eerste stroom weg te laten lopen en pas daarna aan te leggen. De voedingen verlopen dan wat rustiger en ze kan langer doordrinken. Ik hoop dat je er wat aan hebt. Succes Ilse