aj ik hoorde het net op het nieuws. jeetje man ongelovelijk. ze weten niet eens waar de moeder was, je hoort het gewoon, weg kinderen, op zo'n manier. en dan de getuigen ppppffffff ow wat erg man. er gebeuren de laatste tijd steeds meer rare dingen ik wordt er gewoon weg niet goed van.
Hier staat dat van dat tegenstribbelen: 'Ik zie ze zo door de lucht vliegen' AMSTERDAM - 'Ik zag die man aan komen lopen met zijn twee kinderen en dacht eerst dat hij naar de treinen wilde gaan kijken', zegt een getuige van het zelfmoorddrama in Haarlemmerliede tegen Radio Noord-Holland. De oudere man stond met zijn fiets te wachten voor de spoorbomen vlakbij een hotel toen het gruwelijke ongeluk zich voltrok. 'Ze kwamen om die bomen hier in de buurt aangelopen'. De getuige zag dat één van de jongens die kennelijk aanvoelde wat er ging gebeuren, tegenstribbelde. 'Eén begon te trekken. Hij pakte die twee handjes', vertelt de zeer geëmotioneerde man die alleen machteloos kon toekijken. 'De machinist toeterde nog. Ik zie ze zo door de lucht vliegen. Het was echt geen ongeluk', vertelde hij de regionale radiozender met afgrijzen in zijn stem. (bron: de telegraaf)
En dit stond er ook nog: Drama na familieruzie door Van onze verslaggevers AMSTERDAM - Een 32-jarige Sander de Vos heeft gistermiddag zichzelf en zijn twee zoontjes Hans van 6 en Kevin van 4 op afschuwelijke wijze om het leven gebracht. Nadat hij bij een familieruzie eerst zijn schoonmoeder had vermoord, gooide de man zich nog geen half uur later met zijn hevig tegenstribbelende kinderen voor de trein. Het drietal was op slag dood. Het familiedrama begon toen vader Sander zijn kinderen thuis aan de Kritzingerstraat in Haarlem wilde ophalen. Zijn 58-jarige schoonmoeder paste op en weigerde de jongens aan hem mee te geven. Toen sloegen bij De Vos, die in scheiding lag met de moeder van de jongens, de stoppen door. Overbuurman Hans van Loenen zag het drama zich tijdens het ramenlappen voor zijn ogen voltrekken. "Ik zag dat de vrouw in het huis werd aangevallen. Ze werd geslagen of gestoken. Ik stond aan de grond genageld en durfde niet in te grijpen", aldus een hevig aangeslagen Van Loenen. Nadat hij zijn schoonmoeder om het leven had gebracht stapte De Vos met zijn twee zoontjes in de auto en ging hij ervandoor richting Halfweg. Hij parkeerde zijn auto bij hotel De Zoete Inval in Haarlemmerliede en liep met de kinderen naar de nabijgelegen spoorwegovergang. Een fietser, die aan de andere kant van de gesloten overweg wachtte, zag de vader met zijn hevig tegenstribbelende kinderen plotseling voor de aanstormende stoptrein naar Amsterdam de spoorbaan oplopen. (bron: de telegraaf)
,hier heb ik geen woorden voor. IK moet aan die jongens denken ,ooow wat erg. Je eigen kind vermoorden. En wat zal die moeder meemaken ,je jongens weg, je moeder ook.
ik snap zoiets ook niet dat ie zelf voor de trein springt oke moet ie zelf weten maar laat lekker die kinderen met rust die hebben nog zoveel te doen
Oh dit is echt vreselijk! Wat een zieke vent! En hoe zou het nu verder aflopen met de moeder? Zij is nu haar 2 zoontjes kwijt, haar man en haar moeder. Echt vre-se-lijk! En ook voor die machinist is het verschrikkelijk! Groetjes Miep
TE afgrijselijk voor woorden. Dat je jezelf iets aandoet is tot daar aan toe (kies dan overigens geen trein, maar hang een stropje op ofzo, zodat de machinist geen levenslang trauma heeft).. maar die schoonmoeder en die kinderen....KIPPENVEL!
en als ikdan effe het hele verhaal lees denk ik dat dit alles voorkomen had kunnen worden als mensen (lees ouders) eens wat minder aan alleen zichzelf denken en wat meer aan de kinderen in een scheiding zovaak hoor je het de vader mag zijn kinderen niet zien oke misschien wel een geie reden voor maar toch hij si de vader heeft rechten ken zoveel vrouwen die dan zeggen mijn kind is gewoon ziek of ik geef ze niet mee nou ik heb zelf een kidn uit een eerdere relatie en ik heb zelf gemerkt dat je het beste je eigen trots opzij kunt zetten m voor je kind een toch enigzins goede relatie met de vader te laten hebben bij ons in de 6 jaar dat mijn dochter er is geen problemen geweest als hij het zelf af laat weten is dat aan hem maar heb hem nog nooit tegen gewerkt ik leef nu met een nieuwe vriend waar ik dan nu ok mijn kindjes van verwacht als hij zou horen dat hij zijn dochter niet meer mocht zien (dochter van 8 jaar) dan flipt hij ook en sta ik ook niet voor de gevolgen in een betere vader dan hij kan je als kind niet wensen hij gaat dor het vuur voor zijn kids en dus ook voor zijn dochter die hij eens per 2 weken hier 2 uur rijden vandaan mag gaan ophalen wat ie altijd trouw doet ik zou alleen van hem nooit verwachten dat ie zijn kind mee neemt in zijn doel wel degene die het veroorzaakt weet je wat het is je kan iemand heel snel gek maken effe een voorbeeldje gtst weet niet of iemand dat volgt maar dat getouwtrek tussen charlie en nick om die kleine valentijn dat kan toch niet goed zijn vor het manneke bovendien vind ik het erg kinderachtig omdat de ouders ruzie hebben met elkaar hoeft het kind niet te leiden in mijn ogen hoor je je trots opzij te zetten en proberen normaal met elkaar om te gaan voor mij was dat ook niet makkelijk mijn ex ging ervandoor met een vriendin van mij toen mijn dochter 5 maanden oud was en ik toen 8 weken zwnager vand e 2e dus ik had als ik kwaad wilde alle reden om hem zijn kind te ontzeggen als ik zou doen wat ik wilde maar ik dahct na mijn dochter heeft een vader en ook die heeft rechten had het bij mij voor de rechter gekomen kon ik zoveel oprakelen (wat niet eens iets met ons te maken had maar met zijn verlede) en ik zou hebben gewonnen het enige wat ik hiermee zou bereiken is een vader die langzaam gek zit te worden omdat ie zijn kind niet mag zien en een kind die zich af gaat vragen wie is mijn papa dus ergens kan ik het me wel voorstellen allemaal maar wat ik me dus nogmaals niet kan voorstellen is dat je je kinderen hierin mee neemt die hebben niks misdaan
Wat had ik graag met deze mensen willen praten om ze te kunnen helpen.... Wil niet zeggen dat iets vernaderd zou hebben, maar dan hadden we tenminste wat geprobeerd..... Ik vind het ronduit gruwelijk, maar ik wil niet oordelen over hoe die man tot zijn daad is gekomen....sommige scheidingen gaan erg moeizaam en soms worden kinderen en vaders ten onrechte bij elkaar weg gehouden. Maar aan de andere kant, misschien had de moeder wel hele goede redenen om geen regeling te willen.... Blijft wel vreemd dat de kinderen niet op school bleken te zijn...