weer fulltime naar school

Discussie in 'De lounge' gestart door weeble, 28 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. weeble

weeble Lid

6 feb 2010
    32
    0
    0
    Rijswijk
    Ik zou heel graag weer fulltime naar school willen, voor de opleiding verpleegkundige... heb al bij alle ziekenhuizen en verpleeghuizen in de buurt gesolliciteerd voor de bbl variant maar kan nerges terecht.
    Nu heb ik zelf wat onderzoek gedaan en kwam er achter dat je gewoon studiefinanciering kan krijgen als je fulltime naar school gaat en een kind hebt. maar mijn vriend verdiend meer als 8000 per jaar dus krijg ik geen partner toeslag. ik zou wel het maximale beurs krijgen voor 505 euro. maar vraag me nu dus af of iemand anders hier ervaring mee heeft. en hoe dat gaat of is gegaan....
    bedankt voor je reactie alvast:)

2. paars

paars Fanatiek lid

27 nov 2008
    1.117
    18
    38
    Hier ervaring!!
    Heb het eerste jaar er bijna opzitten.. heb me ook suf gecolliciteerd voor een bbl plaats maar die was er niet. toen toch de keuze maar gemaakt om bol te doen.. 2 dagen school en 16 uur stage.. en het bevalt prima!
    met mijn studiefin is het makkelijk te doen.. ik krijg ook bijna 500 euro en dat is wel een mee valler anders hadden we het denk ik niet gered.
    maar moest ik de keuze opnieuw maken zou ik het zeker weer gaan doen!

3. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Je moet rekening houden met je leeftijd en het inkomen van je ouders.

Verder kun je dus kinderopvangtoeslag krijgen om je kindje naar de opvang te doen.

4. weeble

weeble Lid

6 feb 2010
    32
    0
    0
    Rijswijk
    ik ben 21 en hebb inderdaad al kinderopvangtoeslag voor mijn zoontje (hij gata 4 dagen in de week naar een dagverblijf) en de loon van mijn ouders word buiten beschouwing gehouden.
    maar even een vraagje paars... zit je op een school of doe je een thuis of avondstudie?

5. paars

paars Fanatiek lid

27 nov 2008
    1.117
    18
    38
    Ik zit op school! het is wel pittig maar heb er nog geen spijt van gehad. ik leer trouwens richting kinderopvang.

Deel Deze Pagina