Weer gaan sporten, maar bezig met zwanger worden

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Nina Sanders, 22 aug 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Hi dames, wie heeft tips? :)

Eerder was ik een fanatiek sporter, ik ging elke dag of minimaal 4x per week naar de fitness. Na de komst van mijn zoontje heb ik bewust gekozen om mijn abo op te zeggen. Ik wilde mijn gezin op nummer 1 zetten en wilde ook per se fulltime blijven werken (ik moet een uur heen rijden, en dus ook terug). Ik heb daar nu een fijne balans in gevonden maar het feit dat ik nu niet meer sport gaat knagen. o_O

We zijn een jaar verder en ik ben geen stilzitter. Maar toch. Alles is wat slapper geworden (ik ben nog steeds slank) en ik mis de kick en het fitte gevoel van het sporten. Toch is een abo op de sportschool nu geen goed idee. Ik wil voorkomen dat ik in de weekenden en vrije dagen weer al om 8.30 in de sportschool sta ipv dat ik geniet van onze kleine. We zijn nu bezig voor een tweede en ik durf niet te denken hoe mijn buik eruit gaat zien na een tweede kind. Laat staan dat alles nog wat slapper wordt. Ik voel me er gewoon niet zo prettig bij.

Gaan starten met hardlopen nu vind ik geen goed idee. Bovendien is hardlopen ook iets wat ik oprecht niet leuk vind. Het wordt straks winter en mooi niet dat ik straks door weer en wind zou gaan rennen.
    Wat kan ik dán doen?

Ik heb thuis wel een kettle bell (squats) en heb wel een gewicht waarmee ik mijn schuine buikspieren train. Maar of die paar oefeningen nou echt verschil maken..

2. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Is een sportschool wat dichter bij huis een optie?

En soms ga je juist meer genieten van je tijd met je kleintje, wanneer je een paar keer per week een paar uurtjes weg bent... wellicht is het voor je partner ook fijn om af en toe even alleen te kunnen genieten van quality time? Je kunt ook 2 keer per week gaan in plaats van 4 en die andere momentjes op een andere wijze invullen.

Verder zou je heel veel kunnen gaan wandelen/fietsen of thuis een eigen fitness programmaatje maken. Wel eens aan sporten voor de tv gedacht?

Nina Sanders vindt dit leuk.
  3. Tuttebella

Tuttebella Niet meer actief

Ik wandel elke dag 1-2 uur met de hond. Het is hier heel heuvelachtig in het park en dat gebruik ik als workout, zak tijdens het naar boven lopen extra diep door m’n benen heen etc ;)

Ik loop zelf ook veel hard (vaak met de kinderen, vinden ze super leuk), maar je zou ook kunnen fietsen.

Mijn sportschool heeft trouwens ook een strippenkaart, misschien is dat een idee? Heb je geen abonnement, maar iets van 10x entree.

4. K00

K00 Niet meer actief

Heb je geen bootcamp clubje in de buurt? Of pilates?

Zwemmen, of een activiteit in het water zoals bootcamp, fitness, of spinnen?

Wij kennen hier pink boksen. Alleen maar dames. Half uur boksen half uur oefeningen. Misschien hebben Julie zoiets?

5. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Mss een club vlak bij je werk? Kun je voor of na je werk even snel?

6. Izzie7676

Izzie7676 VIP lid

18 dec 2017
    5.793
    6.474
    113
    Vrouw
    Sporten zonder abo een idee? Gewoon een maandkaart , is duurder maar minder “ moet moet moet”

7. Riverdale87

Riverdale87 Fanatiek lid

15 okt 2017
    4.151
    4.681
    113
    Vrouw
    En sporten als je kind slaapt? ;)

8. Loetje88

Loetje88 Fanatiek lid

26 jan 2015
    2.765
    1.028
    113
    Vrouw
    Ja waarom niet gewoon 1 a 2 x per week s'avonds? ik doe dat ook. Ik ga dan van 19:00 tot 20:00 (personal training groepje) Kindjes gaan om 19:00 naar bed maar dat doet mijn man op deze dagen. Ik vind het heel fijn op deze manier. Overigens na de eerste ook niet gaan sporten toen na een jaar weer zwanger van nr2.

Alleen dit keer werd het tijd voor mijn lichaam. Ben inmiddels ook al 27 kg afgevallen en voel me top. Sporten is echt wel heel erg fijn. Voor mind&body:thumup:

Evi88 en Riverdale87 vinden dit leuk.
  9. Vrouw1982

Vrouw1982 Fanatiek lid

17 mei 2012
    2.195
    464
    83
    Vrouw
    Zwemmen? Ik ga 1-2 keer per week zwemmen en dat bevalt me prima. Ik heb een strippenkaart. Ik ga meestal rond een uur of negen in de avond. Zoon ligt dan al op bed.

10. Leraje

Leraje Fanatiek lid

19 apr 2013
    4.965
    2.790
    113
    Tja, welke sport vind je leuk? Ik ga liever klimmen of handballen dan in een sportschool rondhangen, de ander dendert liever door de modder met een mountainbike. Maar alles is volgens mij mogelijk op een wekelijkse ipv dagelijkse basis?

Ik snap het probleem van de sportschool niet zo goed, volgens mij is jouw probleem eerder dat je moeite hebt jezelf in te houden als je eenmaal lekker bezig bent...? Maar daarvoor lijkt me iets als een weekkaart oid een betere oplossing dan zoeken naar een andere sport.

11. jolien 1986

jolien 1986 Niet meer actief

Ik heb tijdens mijn zwangerschap veel hardlopen gedaan en body attack in de sportschool tot ruim 32 weken. Wil prima (met aanpassingen) als je van nature bent gewend. Juist lekker even knallen. Morgen weer :thumup: sport eigenlijk altijd savonds als kind richting bed gaat.

Die platte buik heb ik zelf trouwens opgegeven. Ben super slank op flubber buik na. :|

12. Stakato

Stakato Niet meer actief

Wat is nu precies het probleem, dat je er eigenlijk geen tijd en ruimte voor hebt en wil maken, zoals ik in je post lees? Of dat je bezig bent met zwanger worden, zoals uit de TT volgt? :)

nizzie86 vindt dit leuk.
  13. Lisanne1811

Lisanne1811 Fanatiek lid

2 dec 2016
    3.701
    4.591
    113
    Ik doe yoga, hardlopen en circuittraining. Die laatste is wel fijn want duurt niet lang en je traint toch al je spieren. En is er geen sport die je leuk vindt verder? Aikido vind ik ook heel leuk bijvoorbeeld, maar daar heb ik geen tijd meer voor.

14. Littlegirl1989

Littlegirl1989 Fanatiek lid

2 aug 2015
    3.090
    2.175
    113
    Wat heb je staan aan kettlebells? Ik heb ze thuis staan van 8-32kg (de officiele gewichten zeg maar) en kan daar een volledige workout mee samenstellen. Niet zo gezellig als in de sportschool, maar zeker wel effectief.

15. JosjeM

JosjeM VIP lid

4 jun 2017
    10.888
    9.664
    113
    Vrouw
    Als ik weinig tijd heb, zet ik thuis wel eens youtube op en zoek voor mij op dat moment passende work-outs of yogasessies.

16. Troeeeelaa

Troeeeelaa Actief lid

15 jul 2018
    407
    456
    63
    Vrouw
    Ik overweeg om disq te doen!

17. DR87

DR87 Fanatiek lid

2 mei 2016
    1.134
    434
    83
    Ik ben lid geworden van fitchannel. Thuis sporten en je kan zelf je programma en niveau kiezen. Ideaal om in de ochtend of tijdens slaapjes te doen.

18. Tuttebelleke

Tuttebelleke Fanatiek lid

19 mei 2017
    3.608
    4.023
    113
    Vrouw
    En de 7-minute-work-out (zo heet het geloof ik) oefeningen? Is een simpele app die aangeeft welke oefening je gaat doen voor 30 seconden, dus 14 verschillende oefeningen in totaal.
    Even kort toch wat spiergroepen trainen en je kan de oefeningen natuurlijk aanpassen als je eenmaal zwanger bent.

19. Kaatje92

Kaatje92 Fanatiek lid

7 aug 2018
    4.572
    4.043
    113
    Vrouw
    Zoek even op:HIIT
    In korte tijd train je verschillende spiergroepen en je conditie gaat flink vooruit. Kun je gewoon thuis doen!:thumup:

20. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.282
    28.408
    113
    Dit vroeg ik mij ook af, haha.

In het geval van zwanger worden lijkt mij dat er geen problemen zijn. (Gewoon) sporten heeft geen negatieve invloed op zwanger worden.
    Qua tijd zou ik sporten als de kleine slaapt of thuis oefeningen doen. Met een fulltijd baan begrijp ik wel dat je zoveel mogelijk bij je kleine wil zijn als je thuis bent.

Deel Deze Pagina