Wat voor werk doe jij?

Discussion in 'Zwangerschap en werk' started by linnie88, Sep 4, 2018.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. linnie88

linnie88 Actief lid

Aug 6, 2013
    223
    10
    18
    Momenteel ben ik geruime tijd werkzaam in de zorg. Het afgelopen 1,5 was er een gigantisch personeelsverloop van c.a. 15 collega's. De 2e lichting nieuwe collega's zijn de afgelopen maanden ook gegaan. Allemaal wegens organisatorische redenen, personeelstekort, roosterprobleem, veel met onbekend of onbekwaam personeel staan en nog meer.

Ik wil ook weg uit de organisatie, want dit trek ik niet na een eerdere miskraam en kort daarop een burn-out. Maar heb geen idee welke carrière switch ik kan maken.
    Ik heb SPW 3, onderwijsassistent 4 en MMZ 4. Mss ga ik terug het onderwijs in.

Vertel wat voor werk doe jij ? Misschien dat hier beroepen voorbij komen waar ik nog niet aan gedacht heb. Wat maakt jouw werk leuk en uitdagend?

2. lorreke

lorreke VIP lid

Sep 10, 2013
    5,298
    394
    83
    ik ben verpleegkundige, werk in alle diensten etc, maar ga opzoek naar iets anders. wat ook nog geen idee wil meer regelmaat maar heb alleen mijn MBo-V diploma.

3. Wollig

Wollig Bekend lid

Nov 25, 2017
    878
    537
    93
    Female
    Er is een groot tekort aan kraamverzorgsters.

(Ik kom niet uit de zorg hoor, geen idee waar ik het over heb. Maar kraamzorg :p)

4. Isayez

Isayez Actief lid

Apr 29, 2017
    311
    447
    63
    Female
    Ik werk in de kinderopvang. Heb even een zijweg ingeslagen door een BBL opleiding verzorgen ig te doen. Gelukkig was er na het behalen van mijn diploma weer werk in de opvang.

lorreke likes this.
  5. thephantom

thephantom Fanatiek lid

May 25, 2016
    1,154
    707
    113
    Female
    Nederland
    Ik ben begeleider in de gehandicaptenzorg (heb een hbo opleiding social work gedaan). Daarnaast regel ik samen met wat andere collega's hetgeen wat mijn coördinator verzuimd....

6. Pinkblossom

Pinkblossom Fanatiek lid

Jun 29, 2016
    2,042
    907
    113
    Werk in de kinderopvang, babygroep

7. heidiane

heidiane Fanatiek lid

Jul 5, 2010
    1,724
    1,647
    113
    Ik werk ook in de zorg. Op zich heb ik'het prima naar mijn zin en denk echt dat het vele malen slechter kan, misschien voor jou door bij andere zorg instellingen kijken? Wij hebben ook wel tekort aan personeel maar ik merk dat onze managers uitermate zuinig zijn geworden op het personeel wat wel er nog is. Ze hebben uitzend krachten in gezet. Vanuit daar proberen ze wel steeds dezelfde in te zetten. Er wordt rooster technisch echt rekening met je gehouden. Er kwam pas ook een mail wat er voor jou persoonlijk nodig was om te blijven.
    Misschien hoeft een carrière veranderen niet als een andere organisatie het beter voor elkaar krijgt. Het lijkt me nu ook niet prettig om bijv in de kraam te werken nu ze zoveel tekort hebben.

8. Panter

Panter VIP lid

Mar 14, 2011
    13,710
    4,559
    113
    Ik werk als verpleegkundige. Wij hebben een cyclisch basisrooster, werken allemaal vaste dagen.
    Heerlijk, en rustgevend. Onderling ruilen ivm uitjes ed mag altijd. Extra werken ook, maar daar kun je je zelf voor inschrijven. Is geen verplichting.

Share This Page