Zoals op de site van de belastingdienst kun je ook dit jaar weer ouderschapsverlofkorting krijgen. zie hier. Ouderschapsverlofkorting Nu vraag ik mij of hoe je dit aanvraagt. Ik heb namelijk vanaf 14 januari 2013 ouderschapsverlof. Tijdens de belastingaangifte kon je deze korting alleen invullen als je hier in 2012 gebruik van maakte (daar doe je immers ook aangifte over) Dit is dus niet het geval. Klopt het dat ik het van dit jaar dan dus pas volgend jaar terug krijg? ik kan dit niet nu ergens aangeven/aanvragen en het per maand terug krijgen? Is voor mij namelijk toch zon 100 per maand, die ik goed zou kunnen gebruiken
Je kan een voorlopige teruggave voor 2013 doen, krijg je het in delen elke maand. Risico is wel dat als je een foutje maakt of wijzigingwn niet op tijd doorgeeft dat je wat moet terugbetalen.
Nee je doet nog geen aangifte over 2013, want die doe je pas in april 2014. Je kunt een voorlopige aanslag aanvragen voor 2013, via de site van de BD. En daarbij kan je dan aangeven dat je een VT wilt ontvangen ivm ouderschapsverlof. Houd er ajb wel goed rekening mee of je evt nog loonsverhogingen of bonussen gaat ontvangen in 2013.... want er wordt gekeken naar het verschil in JAARsalaris 2013 tov 2012. Dus niet naar het verschil in je maandsalaris!