Hallo, Ik wordt even niet wijs van de toeslagen. Als ik zorgtoeslag aanvraag, moet ik dan onze bruto jaarinkomsten vanaf loonstrookjes opgeven of juist de berekende definitieve verzamelinkomens. Ik wil het namelijk nog aanvragen over 2011. Groet, Nadien
Als je zorgtoeslag wilt aanvragen over 2011 dan doe je dat met een geschat jaarinkomen. Dit kun je zelf ongeveer uitrekenen aan de hand van de loonstroken. In april wanneer je belastingaangifte doet wordt aan de hand van jullie aangifte (waar je het daadwerkelijk verdiende salaris invult aan de hand van de jaaropgaves.) gekeken of jullie te veel of te weinig toeslagen hebben ontvangen. Ik geef zelf altijd een hoger jaarinkomen op dan dat we zullen krijgen op die manier hoef ik iig niet terug te betalen.
je moet je bruto jaarinkomen pakken MINUS de aftrekposten zoals hypotheek stel jij en je man verdienen samen bruto 30.000 per jaar, en je betaald 10.000 hypotheekrente in 1 jaar, dan is het 30.000-10.000 = 20.000 verzamelinkomen je krijgt daardoor dus meer zorgtoeslag en kgb etc en idd altijd veel hoger schatten win schatten ons inkomen minimaal 10.000 hoger zodat we per maand minder terugkrijgen, maar nooit bang hoeven zijn voor bijbetalen. ik krijg dan 1x per jaar een paar honderd euro terug omdat we dus minder verdienen dan wat ik express hoog heb geschat kijk eens op de jaaropgave van 2010. doe er voor het gemak 10.000 bovenop en je hebt sowieso een reëel beeld van je jaarinkomen van 2011
Ja, maar wat dus lastig is, met ons bruto jaarsalaris zouden we dus geen recht erop hebben, maar minus alle aftrekposten dus wel...dus als ik dan hoger inschat, dan vervalt het recht erop. Maar, ja, wil dus ook niet bijbetalen. Maar kom er ook weer net achter dat ik dus de afgelopen 3 a 4 jaar er toch recht op bleek te hebben, a 35 euro per maand, is toch altijd mooi megenomen!
Dan schat je net een euro eronder zodat je bijv recht op 3 euro zorgtoeslag per maand en dan jaarlijks veel terugkrijgen