(on)bewust plannen zwanger raken

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Juut, 26 jan 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Juut

    Juut Actief lid

    13 sep 2005
    396
    0
    0
    Drechtsteden
    Ik weet niet goed hoe ik dit moet vragen, omdat ik weet dat iedereen graag in verwachting wil geraken, maar dit is dan ook een vraag voornamelijk voor moeders, die een tweede of volgend kind willen.
    Houden jullie (on)bewust rekening met zwanger raken, dat je niet rond de verjaardag van een ander kind uitgerekend bent?
    De maand maart komt er voor mij straks aan en toen ben ik van de eerste zwanger geraakt. Onbewust wil ik toch dan niet zwanger geraken, maar anderzijds maakt het niet uit, want ik ben 6 weken te vroeg bevallen van de eerste..
    Moeilijk, want ik wil wel graag de tweede..
    Wie herkent dit, of herkent dit helemaal niet??

    Groetjes
    Juut
     
  2. Andrea001

    Andrea001 Bekend lid

    9 jan 2006
    932
    0
    0
    in de zorg
    Hoi!
    Ja ik herken dit, ik ben in m'n eerste ronde en van mij hoef ik nu nog niet persé zwanger te zijn, want dan ben ik uitgerekend rond de verjaardag van mijn eerste kind en die gaat dan ook nog eens naar school... Maar het is niet dat ik het nu niet wil hoor!;) Het lijkt me alleen lastig voor het kind, zoveel nieuwe dingen ineens.
    Groetjes Andrea
     
  3. ElviraR

    ElviraR VIP lid

    28 okt 2005
    5.134
    0
    0
    Het wordt mijn eerste, maar ik moet eerlijk toegeven dat ik (toen ik nog naief was) steeds telde wanneer ik uit zou komen...lente en zomer leek me wel ideaal. Dacht dat wel ff te kunnen plannen haha nou NOT dus. Ik maak me er nu echt niet meer druk om, maar kan me in jou geval wel voorstellen dat het minder leuk zou zijn. Dus deze ronde raak laten schieten hihihi! ;)
     
  4. Moo

    Moo Bekend lid

    21 jun 2005
    873
    0
    0
    Wormerveer
    Niet dat ik al (een) kind(eren) heb....
    Maar ook al zou het nu 9 maanden voor de verjaardag van mijn vriend of mij zijn, dan ga ik gewoon lekker door met klussen hoor.

    Maar misschien is dat anders met een 2e kind, missschien omdat je dan minder 'haast' hebt ofzo dat je wel een maandje kan overslaan zeg maar??
     
  5. Juut

    Juut Actief lid

    13 sep 2005
    396
    0
    0
    Drechtsteden
    Ik weet namelijk uit ervaring dat ik het vroeger vreselijk heb gevonden dat mijn moeder , mijn zusje 5 dagen voor mijn verjaardag kreeg en iedereen het over een mooi kado had.
    (Ik hoor van ooms en tante's iedere verjaardag weer dat ik mijn zusje weer terug wilde geven aan de ooievaar!!)
    Onze verjaardagen werden ook standaard samen gevierd, niet echt leuk hoor..

    Groetjes
    Juut
     
  6. BlueGirl

    BlueGirl Actief lid

    21 nov 2005
    227
    0
    0
    Enkhuizen
    Hoi!

    Ik hou daar ook zeker rekening mee, wij hebben eigenlijk tussen december en juli heel veel verjaardagen en uitgaven en in augustus t/m november helemaal geen enkele... Het zou voor de kinderen leuker zijn als alles wat meer gespreid is want dan kan ik ze toch meer bieden.

    (ik heb op een ander forum hier al eens heel veel commentaar op gehad maar ik wil gewoon mijn kids het beste bieden :D )

    Liefs Wendy
     
  7. berbel

    berbel Fanatiek lid

    25 nov 2005
    2.800
    96
    48
    Een beetje wel, onze 1e is vlak voor kerst jarig. Niet omdat het dan gelijk met de 1e is maar meer omdat december toch wel druk is.
    Dan zouden we in maart een ronde moeten overslaan. Ik zie wel of we dat echt doen, hopelijk ben ik dan al zwanger :)
    Als ik al een tijd bezig zou zijn om zwanger te worden dan zou ik er denk ik geen rekening meer mee houden, dan ben je superblij dat je zwanger wordt.
     
  8. manon

    manon Bekend lid

    27 dec 2005
    837
    0
    0
    Rotterdam
    Ja Juut :p dat heb ik ook ik ben ook in maart zwanger geraakt ;)

    En nu komt natuurlijk die maand er aan, en inderdaad de maand december is echt verschrikkelijk :confused:

    Damien mijn zoontje is de 29 ste geboren nou poe he! dat is leuk echt niet hihi

    We weten niet eens meer wat we moeten kopen hihi.
    Nee ik wil echt niet zwanger raken in maart, dus mijn benen gaan die maand niet open hihi :) :) sorry is dit te grof :oops:

    liefs manon.
     
  9. Daphne

    Daphne Fanatiek lid

    1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Wij houden er ook rekening mee. Niet met een verjaardag, maar wel met Sinterklaas/Kerst. Mijn vriend wil niet in maart klussen, want hij vond het zelf al niet leuk dat hij in januari jarig is, zo vlak na de feestdagen. Het lijkt me niks om een kindje op of vlak na Sinterklaar te krijgen of met de kerstdagen of oud en nieuw.
     
  10. manon

    manon Bekend lid

    27 dec 2005
    837
    0
    0
    Rotterdam
    Nee hihi dat is ook niet leuk Daphne ;)

    Maar ja soms heb je het niet in de hand ;)

    liefs manon.
     
  11. noralien

    noralien Fanatiek lid

    7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer
    Ik heb nog geen kinderen, maar heb er deze maand wel bij stil gestaan.
    Als ik nu zwanger zou zijn, ben ik op 10 oktober uitgerekend. Mijn vader is op 4 oktober overleden (elf jaar geleden) en zijn verjaardag was op 19 oktober.
    10 oktober zit daar precies tussenin en het zou dus kunnen gebeuren dat het kindje dan op één van deze dagen geboren wordt.
    Ik had hier wel moeite mee en heb er zelfs over nagedacht daarom een maand over te slaan. Ik heb het hier ook met mijn vriend over gehad en hij vond het eigenlijk wel mooi als het zo uit zou komen. Hij vindt het heel symbolisch dat wij dan leven zouden voortzetten op de datum dat mijn vader overleden is.
    Daar zit ook wel wat in.
    Ik heb in ieder geval besloten geen maand over te slaan en hoop zoals elke maand dat ik zwanger ben.


    Groetjes Noralien
     
  12. MissPuma

    MissPuma Fanatiek lid

    29 dec 2005
    4.389
    0
    0
    Ik weet sinds gisteren dat ik zwanger ben, en nu ben ik 9 Oktober uitgerekend als alles goed mag gaan, maar 5 oktober is mijn moeder jarig en 8 oktober het dochtertje van een nichtje van mijn vriend...dus ja niet echt een gunstige maand, maar ja een echte 'planning' zat er bij ons ook niet echt in.
    Liefs, misspuma
     
  13. leentje

    leentje Lid

    14 nov 2005
    41
    0
    0
    Apeldoorn
    Voor mijn gevoel is het gewoon niet mogelijk. Een mens heeft tegenwoordig zoveel verjaardagen in zijn/haar omgeving. Eerst hebben wij ook zitten kijken om de decembermaand te ontwijken, maar ik moet zeggen dat vind ik zo jammer van een ronde. En zo zie je maar, probeer je om een bepaalde periode heen te gaan, word je kindje straks veel eerder of later geboren. Nee, wij houden daar geen rekening mee. Mocht ik zwanger mogen worden, dan moet het op dat moment zo zijn denk ik maar!

    Groetjes
     
  14. Quinnygirl

    Quinnygirl Actief lid

    21 jan 2006
    266
    0
    0
    Acceptant Schadeverzekeringen
    Zevenbergen
    Mijn man was er heel erg mee bezig, dat we het zo moesten plannen dat het kindje in juli geboren moet worden, want dan hadden we nog geen verjaardagen ! :(

    Met andere woorden: je kunt maar in 1 maand klussen en dan moet het raak zijn! :)

    Ik heb het gauw uit zijn hoofd gepraat.... :rolleyes:
     
  15. Niet meer actief

    Je kunt het niet plannen en je hebt het ook niet in de hand, ik denk dat je blij mag zijn dat je een kind kan krijgen....... ;)
     
  16. Ooievaar

    Ooievaar VIP lid

    22 jun 2005
    5.245
    0
    0
    Amstelveen
    Dat is ook wel zo hoor Lolita, maar onbewust ben je daar toch mee bezig. Ik heb het ook wel, maar niet zo sterk.
    Als ik deze maand zwanger zou raken, dan ben ik precies hetzelfde als mijn dochter uitgerekend. Vind ik aan de ene kant niet zo leuk.
    Gelukkig moet ik in maart geopereerd worden en houden we het nu rustig en klussen na de operatie weer verder.. ;)
     
  17. Quinnygirl

    Quinnygirl Actief lid

    21 jan 2006
    266
    0
    0
    Acceptant Schadeverzekeringen
    Zevenbergen
    Dat zei ik dus ook tegen hem! Hij is nu van dat idee af...
     
  18. Ooievaar

    Ooievaar VIP lid

    22 jun 2005
    5.245
    0
    0
    Amstelveen
    Gelukkig maar! :)
     
  19. Jodi

    Jodi Fanatiek lid

    17 jan 2006
    1.696
    0
    0
    Ik ben zelf n dag voor kerst jarig en mijn zusje 2 januari.

    We zijn nu gewoon alle 2, 2 dagen jarig, dubbel feest dus.

    Wij vindne het allebei niet erg :)
     
  20. peeetje

    peeetje Fanatiek lid

    3 jan 2006
    2.805
    0
    0
    rotterdam
    mijn dochter is op 3 maart geboren... en toen ik hoorde dat mijn schoonzus zwanger was raakte ik even in paniek hihi ze was eind feb. begin maart uitgerekend.
    op mijn dochters verjaardag die ik die dag op 2 maart vierde.... zat ze daar haha ik moet nu nog lachen... de bevalling was al begonnen maar ze liet nix merken. ik had haar gezegt dat ik het niet zo leuk zou vinden als zij ook op 3 maart zou bevallen maar ja wat komt dat komt he!!
    maar gelukkig 2 maart 23.54 was ze al bevallen ken je nagaan. achteraf zei ze tegen mij... ik lag onder het persen maar te denken voor 12 uur voor 12 uur moet ie eruit...haha was best zielig.. je kan soms er toch nix tegen doen...
    gr.
     

Deel Deze Pagina