Hallo ik slik inmiddels al 4 jaar lang de cerazette pil. Ben er erg tevreden over en het niet hebben van een menstruatie vind ik geweldig. Helaas blijkt nu dat de pil niet meer werkt. Mijn hele hormoonhuishouding is uit balans. Ik loop al ruim 7 weken ben buikkrampen wat erg vervelend is. Moet volgende week naar de gyneacoloog toe om te kijken hoe nu verder. Waarschijnlijk word het een andere pil. Ik heb hiervoor al de microgynon 50 gehad en de 3 fase pil trigynon werd hier niet veel gelukkiger van en daarom ook over gegaan op cerazette. Ik heb zelf ook al op internet zitten zoeken maar er zijn zoveel. De yazz 24+4 en de Qlaira spraken mij enigzins aan. Van wat ik zoal gelezen heb is dat je van zo ongeveer elke pil wel aankomt. Dit is bij mij nou net niet de bedoeling. Nu wil ik graag weten welke pil gebruik je en wat is je ervaring ermee?
modicon die heb ik nu de laatste 6a8 maanden geslikt ik ben begonnen op mijn 12ste met de pil (ik bleef maar ongesteld 1 week niet 2 weken wel dus ontzettend moe etc) microgynon 30 vanaf 12 jaar tot ongeveer 15/16 jaar kreeg last van tussendoor bloedingen toen over getapt op trynordiol/tryginon (3 fase pil) tot de zwangerschap van mijn eeerste geboren zoon na de geboorte begonnen met micoginon (vanwege lichte pil) maar weederom weer tussen door bloedingen weer overgestapt op de 3 fase pil tot zwangerschap 2de zoon toen weer begonnen met 3 fase pil en toen bleef mijn menstruatie steeds uit en zo nu en dan tussen door bloedingen dacht vaak zwanger te zijn met deze klachten naar de huisarts gegaan en toen kreeg ik de modicon en deze bevalt mij goed!!!!!!!!!!!! alleen is mijn stemming wel redelijk vaak down maar dat ligt denk ik aan de vitb12 tekort (krijg ik 1xper4 week injectie voor) modicon is een lichte pil (de ha gaf aan dat de 3fase pil voor mij te zwaar is maar ben nu gestopt want we gaan voor een derde spruit
ik heb microgynon..en bevalt goed. Heb ook weleens yasmin gehad, en een andere waarvan ik de naam even niet meer weet, maar daar krijg ik schimmelinfecties van :S Van microgynon nergens last van. Moet deze wel zelf betalen terwijl ik een andere vergoed kan krijgen, maar heb het er voor over
bedankt voor jullie reactie tot nu toe. lezen er nu zo weinig mensen dit dat er zo weinig reacties zijn? ook negatieve ervaringen met een soort pil zijn welkom hoor, verwacht niet alleen roze kleurig verhalen.
ik heb zo'n 10 jaar ministat gehad.. beviel erg goed hoor.. 22 dagen pil dus op vrijdag de laatste pil en op de vrijdag erna weer beginnen... vond ik altijd wel makkelijk.. daarvoor eventjes de lovette gehad (iets lichtere pil) maar daar kreeg ik op een gegeven moment tussentijdse bloedingen mee en dat willen we natuurlijk niet..
Vroeger microgynon gehad, maar daarvan raakte ik enorm uit balans, kon hele dagen alleen maar janken. Toen ik de nuvaring (geen pil dus, maar een ring die je vaginaal in moet brengen) ging gebruiken ging het helemaal goed. Voordeel daarvan is ook dat je maar 2x per maand eraan hoef te denken (1x inbrengen, 3 wkn later eruit halen).
Ik gebruik nu de Yasmin. Dat is een pil met wat minder bijwerkingen en bevalt me goed. Ik heb eerder mycroginion 30 gehad en de neppe variant daarvan en die beviel mij niet vooral de neppe variant.
Ik gebruik Marvelon. Al ca 18 jaar ( met een paar tussenstops ivm zwanger worden/ zijn). Nooit tussentijdse bloedingen of merkbare stemmingswisselingen of gewichtstoename gehad! Schijnt ook best een lichte pil te zijn, maar vlgs mij zijn de pillen van tegenwoordig niet anders?!
Ik slik sinds 2 weken cerazette, maar heb het idee dat ik er erg humeurig van ben! Ik ben pas 2 maanden terug bevallen, dus moeheid en prikkelbaarheid (hormonen) horen erbij, maar het lijkt nu veel erger. Zou dat kunnen? (iemand ervaring mee?) Ik kan bijna niks meer hebben, kan om alles veel bozer worden dan reeel is, moe, huilen, wordt er gek van..